Har ditt barn haft över 41 graders feber nångång?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-04 12:32
Sonen hade alltså 41,3 igårkväll men det sjönk mycket med Alvedon och öppna fönster och tvätta med svalt vatten på kroppen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-04 12:32
Sonen hade alltså 41,3 igårkväll men det sjönk mycket med Alvedon och öppna fönster och tvätta med svalt vatten på kroppen.
Hjälp min dotter har feber i 4 dagar idag Hadde hon 40,7 nu ligger feber 39,7
Varva alvedon o ipren. Kan oxå ges samtidigt. Bättre för att få ner febern så !
Min dotter hade 41, då åkte vi in. Kändes lugnande.
Japp mitt barn har haft 41,6. Han hade förvisso annan grundsjukdom i botten så den infektionen var inte "konstig."
Men då var han helt orkeslös och krävde syrgas.
Vill bara säga att ibland kan man behöva ge dubbel dos, om man ger febernedsättande och precis prickar in en "höjning" alltså när febern stiger så kan man stanna av höjningen men febern sjunker sällan utan stannar endast av o slutar stiga. Så går inte febern ner efter febernedsättande så har man antagligen prickat in just en sån o bör ge en extra dos för att få ner tempen. Jag är Ingen förespråkare för febernedsättande utan tycker absolut man ska se till allmäntillståndet först, jag har alltid varit av åsikten att febern är bra, men efter min dotter feberkrampat för första gången är jag inte riktigt lika "cool" när det gäller feber hos barn.
Vill bara säga att ibland kan man behöva ge dubbel dos, om man ger febernedsättande och precis prickar in en "höjning" alltså när febern stiger så kan man stanna av höjningen men febern sjunker sällan utan stannar endast av o slutar stiga. Så går inte febern ner efter febernedsättande så har man antagligen prickat in just en sån o bör ge en extra dos för att få ner tempen. Jag är Ingen förespråkare för febernedsättande utan tycker absolut man ska se till allmäntillståndet först, jag har alltid varit av åsikten att febern är bra, men efter min dotter feberkrampat för första gången är jag inte riktigt lika "cool" när det gäller feber hos barn.
nej dubbel dos av Alvedon ska man inte laborera med själv utan läkarordination. Man kan absolut ge mer än vad som står på förpackningen men som sagt var, inte utan att kunna vad man gör.
Bättre att ta Ipren och kombinera med Alvedon och kombinera de två läkemedlen som har olika verksamma substanser
Min son har haft en febertopp på 41 grader vid ett tillfälle. Jag tempade precis när han hade somnat i min famn. Hade han varit vaken vid 41 grader hade han fått febernedsättande. Han fick ligga i bara blöja, med öppna fönster. När han vaknade några timmar senare så hade febern sjunkit till 38 grader. Sedan försvann den allteftersom.
Hjälp min dotter har feber i 4 dagar idag Hadde hon 40,7 nu ligger feber 39,7
Det är otroligt tungt för den lilla kroppen att bekämpa hög feber. Allt i kroppen går på högvarv för att försöka få ned febern.
Så man ska absolut medicinera hos barn.
Inte i närheten så skadligt med alvedon/ipren kombination någon gång nu som då när febern är hög...som det är att låta den lilla kroppen bekämpa febern utan medicin.
Totalt oacceptabelt att inte medicinera hög feber hos barn, och kan vara farligt.
Jag är ingen som förespråkar piller för barn heller. Men det är en självklarhet att medicinera barn när det behövs.
Det är otroligt tungt för den lilla kroppen att bekämpa hög feber. Allt i kroppen går på högvarv för att försöka få ned febern.
Inte i närheten så skadligt med alvedon/ipren kombination någon gång nu som då när febern är hög...som det är att låta den lilla kroppen bekämpa febern utan medicin.
Totalt oacceptabelt att inte medicinera hög feber hos barn, och kan vara farligt.
Jag är ingen som förespråkar piller för barn heller. Men det är en självklarhet att medicinera barn när det behövs.
Nja, är det frågan om små barn så ska dom nog undersökas av en läkare. Finns sådant man inte kan göra via telefonen (kontrollera öron, lyssna på lungor eller titta i halsen). Och så hög feber är rätt ofta (inte alltid såklart) och beror på infektion som behöver antibiotika.
Båda mina har haftöver 41 vid något tillfälle, den äldre flera går. Varje gång har vi blivit hänvisade till barnakuten och fått komma in på undersökning. Även rekommenderas att ge både ibumetin och panodil.