Bonanza skrev 2010-03-04 10:17:29 följande:
Men jag förstår å andra sidan inte hur man som förälder klarar av att vara ifrån sina barn varannan vecka? Hur man hanterar att ens ex får en ny partner? Hur man klarar av att inte fira jul med sina barn? Att missa deras födelsedagar? Att en främmande man/kvinna sover med mina barn i sin säng när barnen har haft en mardröm. Jag tror inte att jag någonsin skulle klara av livet som skild förälder faktiskt. Det känns otroligt skrämmande bara jag tänker på det.
Det där funderade jag också mycket på innan vi separerade, och det var skitsvårt i början, men nu har vi varit separerade i 2 år och jag tycker allt är underbart. Visst tusan saknar jag barnen på pappaveckorna men jag vet att de har det bra och jag kan prata med dem när jag och dom vill. I början satt jag mest och saknade barnen varannan vecka men numer fyller jag mina ensamma veckor med aktiviteter jag inte kan göra när jag har barnen. Planerar in så jag pluggar lite extra dom veckorna, tränar lite mer, tar dagar då jag bara ligger och slappar eller umgås med vänner och sover borta.
Julen delar vi på så barnen är på båda ställena varje jul, vi är båda med på barnens födelsedagar.
Att exet har en ny kändes jobbigt förut, men nu tycker jag det är skönt att dom har en till dom älskar. Hon är jättefin och världens bästa bonusmamma, hon pysslar om dom, tar med dom på saker ensam ibland typ bio och sånt men aldrig nånsin så att hon försöker vara nån mamma åt dom.
Jag tycker bättre om exets nya tjej än honom om jag ska vara ärlig