• Mixi232

hur ofta måste dina tonåringar städa?

hur stökigt är det i din tonårings rum? o hur ofta MÅSTE dom städa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-04 12:32
    glömde en sak. Hur lång tid tar det innan du får sppader på din tonåringsrum jag måste städa MINST 1 gång/veckan
  • Svar på tråden hur ofta måste dina tonåringar städa?
  • Mixi232

vad snällt å fixa mot utbyte mot skolan

• Kleerup

Jag har två grabbar på 12 och 15år och dom är som natt och dag när det gäller städning. Den yngsta har alltid välstädat medans den äldsta är fullkomligt omöjlig stundtals. Jag hatar verkligen att tjata om det. Finns det något tråkigare än att tjata just om städning.

I bland ligger det kläder, tidningar mm. precis överallt. I bland har jag lust att samla i hop allt och kasta i sopern, fast det kan man inte göra. Ser det för jävligt ut så får han faktiskt inte gå ut. Det är kanske lite strängt men någon måtta får det faktiskt vara.

• Dejsi

Min 15-åring får ta hand om sin lilla etta själv (rum hos oss).
    Påpekar att det ser hemskt ut där men hon får välja själv.
    Men i övriga huset ska var och en plocka upp.

• 2små2stora

Varje torsdag ska det städas, rummet ska vara städat till fredag em. Tvätten blir bara tvättad om den hamnar i tvättkorgen jag plockar ingen tvätt i deras rum.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mixi232
    Dejsi skrev 2010-03-17 17:36:16 följande:
    Min 15-åring får ta hand om sin lilla etta själv (rum hos oss).Påpekar att det ser hemskt ut där men hon får välja själv.Men i övriga huset ska var och en plocka upp.
    OK det lät bra 
  • Mixi232
    2små2stora skrev 2010-03-17 20:39:09 följande:
    Varje torsdag ska det städas, rummet ska vara städat till fredag em. Tvätten blir bara tvättad om den hamnar i tvättkorgen jag plockar ingen tvätt i deras rum.
    samma här med tvätten
  • Themis

Jag har ingen tonåring än men min mamma var inte så strikt med städning fast vi hade ont om plats.

Nu har vi helt okej med utrymme, så sonens rum på plan 3 stör knappast gäster som sitter i vardagsrummet på plan 1.

Jag kommer nog att säga "stäng dörren bara så vi slipper se eländet, men vi hjälper dig att städa när du vill städa."

MEN smutstvätten ska läggas i korgen utanför varje kväll, det gör han redan nu som femåring, och man får inte ta upp mat, tallrikar och glas på rummet. Äter gör vi i köket eller vardagsrummet, punkt.

• Mixi232
    Themis skrev 2010-03-18 09:12:36 följande:
    Jag har ingen tonåring än men min mamma var inte så strikt med städning fast vi hade ont om plats. Nu har vi helt okej med utrymme, så sonens rum på plan 3 stör knappast gäster som sitter i vardagsrummet på plan 1.Jag kommer nog att säga "stäng dörren bara så vi slipper se eländet, men vi hjälper dig att städa när du vill städa." MEN smutstvätten ska läggas i korgen utanför varje kväll, det gör han redan nu som femåring, och man får inte ta upp mat, tallrikar och glas på rummet. Äter gör vi i köket eller vardagsrummet, punkt.
    det låter jättebra hur stort hus har ni? plan 1 o plan 3 herre min jeesus vad stort å bra
  • Themis

Mixi: Äh, det är inte stora våningar så det är 150 kvm totalt, sex rum. Ett äldre radhus som faktiskt är billigt jämfört med medelvillan idag (snittpriset för en villa i Sverige har precis passerat 2 miljoner läste jag igår).

Men lillen har översta plan för sig själv. Trapphall med TV-hörna, hans rum+ gästrum som han också får härja i med kompisarna. Och vi kan ändå sitta lugnt där nere.

Jag tänkte att det hade varit drömmen för mig själv att ha ett eget krypin som barn och tonåring så därför gillade vi huset. Men det är ett jädra spring med tvätten upp och ner kan jag lova, man får motion av att bo så här!

Jag växte upp på 63 kvm med en svärfar som jag bitvis hatade och bråkade livet ur, så det kändes ofta trångt, kan vi säga...{#lang_emotions_sealed}

• Dejsi
    Mixi232 skrev 2010-03-18 09:04:00 följande:
    OK det lät bra 
    Tack{#lang_emotions_cool}
  • Mixi232

alltid kul att kunna hjälpa till

Dejsi skrev 2010-03-18 13:43:02 följande:
    Tack
  • Jojo74

Månadspengen är deras lön, är det inte städat varje torsdag. Och då menar jag undanplockat, dammat, dammsugit och moppat. Då blir det ingen lön!
    Enkelt för dom att förstå vad som händer om man inte gör sina uppgifter!

• lövet2

Det sköter de själva. Har alltid funkat friktionsfritt, tills vår nuvarande 15-åring i fjol började lämna blöta handdukar och svettiga gympakläder på golvet dagar i sträck. Det lockade dit småkryp (fick sedan reda på att de kallas fuktbaggar och mest återfinns i fuktskadade hus annars), som det tog oss nästan hela sommaren att bli av med. Sedan dess städar hon minst en gång i veckan ...

• Mixi232
    lövet2 skrev 2010-04-12 23:46:43 följande:
    Det sköter de själva. Har alltid funkat friktionsfritt, tills vår nuvarande 15-åring i fjol började lämna blöta handdukar och svettiga gympakläder på golvet dagar i sträck. Det lockade dit småkryp (fick sedan reda på att de kallas fuktbaggar och mest återfinns i fuktskadade hus annars), som det tog oss nästan hela sommaren att bli av med. Sedan dess städar hon minst en gång i veckan ...
    eheh här packas badkläderna opp en vecka efter :)
Svar på tråden hur ofta måste dina tonåringar städa?