• Österbotten

    jag blir så sur (måste få avreagera mig...)

    Min man är på resa i Åre under vårt äggplock. Idag frågade han mig om det inte fanns någon möjlighet att anpassa äggplocket till förljande vecka. Jag förklarade att äggen är klara när de är klara och då ska man ta ut dem. För mig är det självklart att hoppa över åre resan (jag skulle ha följt med) men min man undrade om det inte var bättre att vänta till nästa månad. Jag tänker inte skjuta upp vårt försök pga en skidresa! Jag tycker att han prioriterar lite konstig. {#lang_emotions_yell}

  • Svar på tråden jag blir så sur (måste få avreagera mig...)
  • Fabiola

    Ska ni använda donatorspermier då? Annars måste han ju vara närvarande för att lämna sitt bidrag s a s.
    I vilket fall som helst så låter det som tråkig stil. Har han inte fattat vad ni håller på med eller har han fått panik och tillfälligt ballat ur? Lycka till!

  • Österbotten

    Han åker med sitt jobb och han är den som ansvarar för resan men alla på hans jobb vet att vi gör ivf och jag tror inte att deras resa blir sämre för att han skulle bli hemma allt är ju förberett och klart. Han säger själv att han kommer hem till själva ÄP och sedan åker han tillbaka. (9h med bil enkel resa) Detta är ju bra i och för sig men är det inte lättare att stanna hemma? I vilket fall som hellst så var det frågan om vi kunde vänta en månad som gjorde mig skitsur. {#lang_emotions_yell} 

  • kalmen

    Jag håller med om att prioriteringen är lite konstig, era försök att få barn måste väl ändå ligga överst på listan kan jag tycka. MEN glöm inte bort att leva livet det är lätt att glömma det då man är mitt uppe i det.

    Vi har just gjort vårt 6:e försök och strax innan det var vi i Thailand. Min mens skulle ha kommit under den resan och jag skulle ha startat med sprutorna men det kändes inte rätt att påbörja det hela i Thailand. Så jag kom med förslaget till min klinik att vi skulle skjuta på mensen lite mer än en vecka så löste allt sig. Jag började spruta dagen efter vi kom hem.

    Menar bara att det ena inte behöver utesluta det andra!

    Lycka till!

  • Österbotten
    kalmen skrev 2010-03-05 14:44:04 följande:
    Jag håller med om att prioriteringen är lite konstig, era försök att få barn måste väl ändå ligga överst på listan kan jag tycka. MEN glöm inte bort att leva livet det är lätt att glömma det då man är mitt uppe i det. Vi har just gjort vårt 6:e försök och strax innan det var vi i Thailand. Min mens skulle ha kommit under den resan och jag skulle ha startat med sprutorna men det kändes inte rätt att påbörja det hela i Thailand. Så jag kom med förslaget till min klinik att vi skulle skjuta på mensen lite mer än en vecka så löste allt sig. Jag började spruta dagen efter vi kom hem. Menar bara att det ena inte behöver utesluta det andra!Lycka till!
    Vad sa kliniken om det tyckte dom att det var ok?
  • kalmen

    Österbotten: De skrev ut medicin för att skjuta på min mens, de sa ingenting speciellt om det.

    Jag har gjort liknande innan då jag skulle iväg på kurs och då var det deras förslag det var därför jag visste att det inte skulle vara något problem. Iof så fungerade det inte första gången, men nu andra gången så fick jag annan medicin som gjorde sitt jobb :)

Svar på tråden jag blir så sur (måste få avreagera mig...)