• lindamartina

Utan trosor i tajts/leggins?

Hej!

Var hos en vännina härom dagen. Hennes 6 åriga dotter skulle byta till kjol med tajts under. Då säger min väninna till sin dotter "hoppa ur trosorna och ta på dej dina tajts nu" och flickan gör så. Och sedan tar på sig kjolen.  Mina flickor har aldrig varit utan trosor i tajts eller leggins förut men kanske är vanligt, jag vet inte.

Är det någon som har gett sina flickor tajtsen/legginsen utan trosor under någong gång?

• Svar på tråden Utan trosor i tajts/leggins?
  • Beckman

Har ingen dotter själv men jag har sett en del olämpliga exempel på stan t.ex. väldigt unga tjejer runt 10 år och även mogna kvinnor som varit utan trosor i tajts och leggings som är lätt genomskinliga och det tycker jag är helt olämpligt oavsett ålder. Om tajtsen eller leggingsen inte är såna man ser igenom så spelar det väl ingen roll om man tvättar dem ordentligt efteråt.

• Stargirl
    MorMargit skrev 2010-04-16 18:47:57 följande:
    Jag tycker det konstigaste är att du är så himla intresserad av om barn har trosor på sig under kläderna eller inte. Det är väl ingen sak att fundera så mycket på eller uppröras av?!Du har ju en lång tråd om samma sak tidigare också, fick du inga bra svar där?www.familjeliv.se/Forum-3-170/m50173320-3.htm...
    Hmmmm.....jag blir alltid extremt misstänksam när det frågas om sådant. Samma TS startar liknande trådar i samma ämne. Det fanns en person (man) som hade en fetish på strumpbyxor och startade tråd efter tråd i detta ämne..... man kan ju tänka sig vad han gjorde medan han läste alla svaren....
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • lindamartina

Ja jag har haft en annan tråd i ett liknande ämne ja, det står jag faktiskt för. Men nu är grunden för båda trådarna inte riktigt samma sak. Min andra tråd är avslutad för min del. Och jag har faktiskt trådar som handlar om helt andra saker också som veckopeng, bästa låten osv. Tycker inte du ska hänga ut mig utan har du ont av denna tråden så skriv inte här. Jag tvingar heller ingen att skriva i tråden. Jag ville bara ha en åsikt vad folk tyckte, är inte intresserad av vad folk har eller hur dom gör.

• MorMargit
    lindamartina skrev 2010-04-17 16:57:52 följande:
    Ja jag har haft en annan tråd i ett liknande ämne ja, det står jag faktiskt för. Men nu är grunden för båda trådarna inte riktigt samma sak. Min andra tråd är avslutad för min del. Och jag har faktiskt trådar som handlar om helt andra saker också som veckopeng, bästa låten osv. Tycker inte du ska hänga ut mig utan har du ont av denna tråden så skriv inte här. Jag tvingar heller ingen att skriva i tråden. Jag ville bara ha en åsikt vad folk tyckte, är inte intresserad av vad folk har eller hur dom gör.
    Men du fick en massa åsikter i din tråd om detta och sedan när tråden börjat dö ut så skriver du sex inlägg på raken med önskan om fler åsikter. Det känns som ett ovanligt stort intresse för just den här frågan och det var det jag kommenterade. Skriver man på ett diskussionsforum så får man räkna med att folk lämnar sin åsikt.
  • lindamartina
    Förväntansfull0406 skrev 2010-04-16 17:53:27 följande:
    nja rätt eller fel, jag tycker det är mysko faktiskt. Min dotter får lätt skav så hon skulle aldrig fixa utan trosor, och nej usch Hon har aldrig trosor i sitt nattlinne, om hon inte sover borta. Men hon hoppas i dom direkt efter hon vaknat.
    Ja det är bäst. Visst i nattlinnet spelar det ju ingen roll.
  • MinaSmåLiv

Mina barn har alltid underkläder på sig oavsett vad dom har för byxor på sig, förutom under pyjamas. Men jag tvättar alltid alla kläder efter dom är använda en gång oavsett om de är kläder dom har på dagen eller pyjamas och skulle även göra de om dom hade underkläder på sig under pyjamasbyxorna. Men den älsta sonen som snart är 7 år vill ha kalsonger på sig under pyjamasen nu, men dottern som snart är 3 år har inga trosor på sig under pyjamasbyxorna.
    Skulle aldrig få för mig att låta barnen gå utan underkläder i nått annat än pyjamas.

Mina älskade ungar
  • lindamartina
    MinaSmåLiv skrev 2010-04-28 14:29:32 följande:
    Mina barn har alltid underkläder på sig oavsett vad dom har för byxor på sig, förutom under pyjamas. Men jag tvättar alltid alla kläder efter dom är använda en gång oavsett om de är kläder dom har på dagen eller pyjamas och skulle även göra de om dom hade underkläder på sig under pyjamasbyxorna. Men den älsta sonen som snart är 7 år vill ha kalsonger på sig under pyjamasen nu, men dottern som snart är 3 år har inga trosor på sig under pyjamasbyxorna.Skulle aldrig få för mig att låta barnen gå utan underkläder i nått annat än pyjamas.
    Det är samma här, tycker att underkläder ska det vara förutom på stranden då om dom har shorts eller badkläder så klart.
  • KatjaKinky

tycker absolut att man kan hoppa över trosor när man har tajts. ingen av mina flickor, har två, använder trosor i tajts eller i pyjamas och nattlinne. kan även bli troslöst om dom har lite längre klänningar.

• Analoga
    lindamartina skrev 2010-03-11 16:26:04 följande:
    Hej!

Var hos en vännina härom dagen. Hennes 6 åriga dotter skulle byta till kjol med tajts under. Då säger min väninna till sin dotter "hoppa ur trosorna och ta på dej dina tajts nu" och flickan gör så. Och sedan tar på sig kjolen.  Mina flickor har aldrig varit utan trosor i tajts eller leggins förut men kanske är vanligt, jag vet inte.

Är det någon som har gett sina flickor tajtsen/legginsen utan trosor under någong gång?
    Nej! Hon har alltid trosor på sig vad kläder hon än har! Skulle själv aldrig vilja vara utan trosor heller, skulle kännas jättekonstigt och äckligt...
  • Kärnhuset

Jag kan ju tycka i i tighst om något borde man ha trosor under. De sitter ju så tight och har en söm mellan benen! usch så obekvämt. Det hade inte funkat här i alla fall när det gnälls för minsta lilla obekvämhet och är van vid mjuka kläder (utan resår och spets runt trosbenen mm).

• Unlimited76

Kan det vara så att även mamma hoppar över trosorna under strumpbyxor och tights?

• Echidna

Hade jag haft en dotter hade jag defenetivt sett till att hon hade trosor på sig oavsett kläder (bikini o baddräkt undantaget då).

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • skoladan

Jag tycker det verkar mysko att man inte skulle ha trosor under "lite längre" klänningar, som nån sa. Varför skulle man inte ha det? Och nej, skulle inte falla mig in att vara utan trosor i tights eller strumpbyxor.

• pluvdo

I tights/leggings som inte är genomskinliga så är det väl ingen fara att vara utan trosor även om det känns onödigt, men kommer flickan då förstå att hon skall behålla trosorna på när hon börjar ha genomskinliga tights? Mamman får ju i så fall lära flickan att det bara är när hon har tights/leggings man inte ser igenom som hon kan gå utan trosor.

Egentligen är det inte så konstigt att mamman säger att flickan kan gå utan trosor eftersom det blir mer luftigt då, vilket är bra. Att ha trosor dygnet runt är vi ju inte skapta för egentligen. Men om jag hade en dotter hade jag haft trosor på henne även under tights/leggings. Dock inte under pyjamas/nattlinne eftersom man måste luftas...

• pluvdo
    elles mamma skrev 2010-09-26 16:59:57 följande:
    min dotter har alltid trosor på sig även om hon har pyamas...
    Det är faktiskt ganska dumt. Man måste luftas där nere och det gör man inte om man har trosor på sig hela tiden.
  • Kimona

Har aldrig varit med om att man inte har trosor på sig, ens under pyjamasen.

• bubblan79

jag tror det har med hur man själv använder kläder.. man klär ju inte barnen i nåt somman själv aldrig skulle gå i..
    jag har tex aldrig trosor på mig om det inte är under jeans som annars skaver och jag skulle inte se att om mina barn inte ville ha det så slipper dom det.. vad är problemet om det inte är så att det syns?
    det är väl ingen som ser det genom leggings?
    finns oxå en statistik på infektioner och svamp i underlivet som kommer av för tajta kläder och för många lager så om man har tajta kläder som typ leggings så är det ju bara bra att inte ha fler lager under för då luftas det istället..
    men som sagt vi är alla olika och man går ju efter sig själv när man klär barnen

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Sandra09

Jag har alltid som barn har trosor på mig, även under min pyjamas. Och jag har "luftasts" nog ändå.. om man säger så. Känns inte bekvämt att vara utan trosor. 

Jag är heller ingen tvätt"galning"... underkläder finns det gott om så man kan byta ofta. men tvätta pyjamas osv varje dag skulle ta alldeles för mycket onödig tid.. och tvättmedel för den delen. =) 

• moi01

OBS NÄR DU LÄSER DETTA SÅ SKA DU VARA MINST 18 ÅR --> Nä jag jag har nog allttid tyckt att tajts/leggings så ska det vara trosor under men inte ett måste liksom men tycker att det är normalaste att jar trosor under leggingsen, men i t.ex. pyjamas är det okej utan eler med trosor nog har jag ofta varit utan boxershorts under collegebyxorna och farit till affären om jag är mitt i runkadet och måste gå till affären då varför kan inte jag runka färsigt och gå sen? :D joo för all kraft far till att runka det är tungt men kul när det blir bingo i snoppen ;)

Svar på tråden Utan trosor i tajts/leggins?