• Bevabus

    Tips på romantiska böcker?

    Nu är jag lite trött på alla actionböcker jag har läst på sistone. Jag vill ha romantik, men inget gammeldags som "Stolthet och fördom" eller något som handlar om en inbrottstjuv som blir kär i en döende kvinna. Utan det ska vara en modern skildring av kärlek som kan ske på riktigt
    Kan ni hjälpa mig med tips så vore jag väldigt tacksam!


    Sing for the moment
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 00:13
    Berätta gärna om VAD boken handlar om också!
  • Svar på tråden Tips på romantiska böcker?
  • Bevabus
    Annika 78 skrev 2010-03-15 15:41:12 följande:
    Av Linda Howard rekommenderar jag After the Night förresten... Läs också  Jill Sorenson - Crash into me Judith McNaugth - Paradise Judith McNaugth - Perfect Erica Spindler - Red Erica Spindler - Fortune
    Tackar så mkt{#lang_emotions_laughing}
    Sing for the moment
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 13:58:59 följande:
    Vänta här nu, vilken innehöll vad? haha jag hängde inte riktigt med i svängarna
    haha... passion o lust = mycket sex o alltid hett sådant... mycket romantik också, men det är mer sex över lag i de böckerna...
    romantik = mycket romantik, mindre sex...
  • Annika 78
    Bevabus skrev 2010-03-15 15:57:41 följande:
    Tackar så mkt
    Varsågod! Jag vill gärna veta vad du tyckte om dem sen! Och de mig lite tips om vilka mer böcker du hittar nu... 
    Jag har tröttnat på Nora Roberts.. Det är alltid Irland, Irland och Irland och alltid tre eller fyra syskon (i tre eller fyra böcker) som ska hitta kärlek.. Det är förutsägbart och tråkigt... 
  • Bevabus
    CuteElliz skrev 2010-03-15 16:41:07 följande:
    haha... passion o lust = mycket sex o alltid hett sådant... mycket romantik också, men det är mer sex över lag i de böckerna... romantik = mycket romantik, mindre sex...
    Aha, det var så du menade I kategorer liksom. Jag trodde det var specifika böcker du pratade om först haha
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Annika 78 skrev 2010-03-15 17:20:35 följande:
    Varsågod! Jag vill gärna veta vad du tyckte om dem sen! Och de mig lite tips om vilka mer böcker du hittar nu...  Jag har tröttnat på Nora Roberts.. Det är alltid Irland, Irland och Irland och alltid tre eller fyra syskon (i tre eller fyra böcker) som ska hitta kärlek.. Det är förutsägbart och tråkigt... 
    Absolut! Jag ska beställa hem några böcker ikväll. Jag har inte så mycket pengar just nu så det får bli ett par stycken bara, så får det bli resten senare
    Sing for the moment
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 17:56:11 följande:
    Aha, det var så du menade I kategorer liksom. Jag trodde det var specifika böcker du pratade om först haha
    nej... harlequin är uppdelade i olika kategorier...
  • Bevabus
    CuteElliz skrev 2010-03-15 21:59:52 följande:
    nej... harlequin är uppdelade i olika kategorier...
    Jaså, är det så det fungerar? Jag tittade bara på en hemsida där alla böckerna fanns i en enda hög {#lang_emotions_tongue_out} men om du skulle säga dina två absoluta favoritböcker ur harlequin, vilka skulle det då vara?
    Sing for the moment
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 22:25:29 följande:
    Jaså, är det så det fungerar? Jag tittade bara på en hemsida där alla böckerna fanns i en enda hög  men om du skulle säga dina två absoluta favoritböcker ur harlequin, vilka skulle det då vara?
    oj... titlar eller kategorier...?? haha... för titlar... ja, det beror helt o hållet på vilket humör jag är på vad jag känner för...

    men kategorier är definitivt passion/lust (kommer inte ihåg om båda finns fortfarande eller inte) o romantik...
  • Bevabus
    CuteElliz skrev 2010-03-15 22:40:43 följande:
    oj... titlar eller kategorier...?? haha... för titlar... ja, det beror helt o hållet på vilket humör jag är på vad jag känner för...men kategorier är definitivt passion/lust (kommer inte ihåg om båda finns fortfarande eller inte) o romantik...
    Vilken är din favorit inom passion då? Och vad handlar den om?
    Sing for the moment
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 22:43:13 följande:
    Vilken är din favorit inom passion då? Och vad handlar den om?
    men gud... jag kommer ärligt talat inte ihåg om jag verkligen har ngn riktig favorit inom passion eller romantik... haha... har läst så många så jag har ingen större koll på dem tyvärr... {#lang_emotions_embarassed}  har en hel hög med såna böcker här hemma dessutom... men nu har jag inte läst några på länge... men det har att göra med att de jag har har jag läst ett par ggr så nu är det bara trist att läsa dem... har lite för bra minne för att kunna läsa dem flera ggr... =/

    men de flesta kan man läsa ett par ggr... men man kanske ska låta det gå ett bra tag emellan om man är som jag o minns ganska bra vad man läst... {#lang_emotions_embarassed}
  • Bevabus
    CuteElliz skrev 2010-03-15 22:50:59 följande:
    men gud... jag kommer ärligt talat inte ihåg om jag verkligen har ngn riktig favorit inom passion eller romantik... haha... har läst så många så jag har ingen större koll på dem tyvärr...   har en hel hög med såna böcker här hemma dessutom... men nu har jag inte läst några på länge... men det har att göra med att de jag har har jag läst ett par ggr så nu är det bara trist att läsa dem... har lite för bra minne för att kunna läsa dem flera ggr... =/men de flesta kan man läsa ett par ggr... men man kanske ska låta det gå ett bra tag emellan om man är som jag o minns ganska bra vad man läst...
    oki! nåt ska jag nog hitta
    Sing for the moment
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 22:52:03 följande:
    oki! nåt ska jag nog hitta
    jodå... det ska du nog kunna lösa...
  • Bevabus

    Nu har jag suttit och läst igenom alla era förslag och jag har beställt tre böcker som passar mig bäst (hoppas jag)

    Jill Sorenson - Crash into me
    Danielle Steel - Ekon
    Danielle Steel - Farliga ogifta män

    Det blev 149 kr sammanlagt vilket är lagom nu när jag inte har så mycket pengar. Så får vi se om jag beställer nå fler böcker senare tack för all er hjälp!


    Sing for the moment
  • Marlean

    Under alla år jag läst Harlequin är det 4 böcker som varit bättre än de andra.
    Den roligaste har varit:
    Gudomlig kärlek av Merline Lovelace gillar att hon skriver om starka kvinnor och inga våp. Ett extra plus för att hon även har roliga svordomar i denna bok.

    Tätt följd av Kärlekens språk av Emma Goldrick som jag gillar för huvudpersonen är en stum kvinna som dessutom inte är rädd för att kleta tårta i killens ex's ansikte bland annat. =)

  • lexandra

    haha jag tyckte att
     


    låter intressant! Vad är det för bok? 
    Tacksam för svar! 
  • Mumsiga böcker

    Harleguin har många olika genrer....

    Men efter att ha läst din text tror jag du ska läsa harleguin passion. Modern romantik med väldigt mycket sex???? även Simone ahrnstedt har bra böcker.....prova! själv är jag en slav för harleguin historisk.....männ som är riktiga männ kärlek våld och sex

Svar på tråden Tips på romantiska böcker?