betala hos pojkvän?
Har fått ett problem på halsen vare sig jag vill eller ej. Dottern blir 19 år i år och ska ut på praktik i 5 veckor. Det finns praktik att få hemikring men hon ber skolan ordna praktikplats 13 mil hemifrån bara för att få vara hos pojkvännen som bor där. Hennes plan är alltså att våldgästa där så länge alltså i hans föräldra hem, han är 21 år och bor hemma.
Jag frågar henne om hon verifierat detta med hans föräldrar då det kostar med en tonåring samt att nu får hon ju inte skolmat heller och hade hon bott här hade jag ordnat matlåda av familjens matrester. Hon tycker jag är en idiot för det kostar inget att ha henne där och säger jag kan ju betala 200:- om de vill
Till saken hör att det är en "dålig" praktikplats också hon tar det bara för att få vara med honom
Nu är mitt etiska dilemma att jag känner att jag "måste" betala till föräldrarna MEN jag har egentligen inte lust eller råd. Speciellt som detta bara sker utan att jag är vidtalad.
Ska jag låta det vara och hon får göra upp detta med föräldrarna efter som hon tagit initiativet själv?
Jag har dåligt samvete, hur tänker ni där ute????