• GossarnasMor

Någon som varit på Viva Blue Alcudia?

Efter många om och men av funderingar vart vi ska resa och vilket hotell så har vi bokat resa på Viva Blue, Alcudia med Fritidsresor.
    Valet var inte lätt men detta känns ändå bra.

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/blue-star-viva-blue/

Vi har stor resvana men utan barn och har tidigare inte haft så stora krav när man bokat hotell. Men nu kändes det mycket mer viktigare.

Vi kommer att resa med två gossar på nästan 4 år och en på lite över 1½år.

Vi reser i mitten på augusti.

Jag är bara nyfiken på om någon har varit där eller kanske t.o.m ska dit

• Svar på tråden Någon som varit på Viva Blue Alcudia?
  • skånetös78
    dorsia skrev 2011-02-07 12:53:47 följande:
    Skånetös78:
    Tack för ditt svar! Då är det överkomligt att gå den där vägen till stranden då? Ni tyckte inte att det var bökigt att ta sig till stranden?
    Vill inte att det ska bli så att man hamnar vid poolen bara för att det är en bit att gå till stranden och att det är bökigt
    Det är helt klart överkomligt.Jag tror inte ens att det tog oss 5 min att gå dit så det ska ni inte tveka över!
    *Linnea 7/11-08* *Syskon BF 7/8-11*
  • dorsia
    skånetös78 skrev 2011-02-07 14:33:47 följande:
    Det är helt klart överkomligt.Jag tror inte ens att det tog oss 5 min att gå dit så det ska ni inte tveka över!
    Okej!
  • Mammas V

Vi funderar på att åka hit med vår 4åriga son o vår då 1 åring.
    Ja är riktig pool människa men de oroar mig att de är 3km till staden? de orkar absolut inte sonen gå.

Hur tog ni er in? Eller har ni sulky med till äldre barn? Går de bussar?

Tänkte åka i oktober, men vi funderar på 2 veckor..tror ni de blir långtråkigt?

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • skånetös78
    Mammas V skrev 2011-03-24 14:03:55 följande:
    Vi funderar på att åka hit med vår 4åriga son o vår då 1 åring.
    Ja är riktig pool människa men de oroar mig att de är 3km till staden? de orkar absolut inte sonen gå.

Hur tog ni er in? Eller har ni sulky med till äldre barn? Går de bussar?

Tänkte åka i oktober, men vi funderar på 2 veckor..tror ni de blir långtråkigt?
    Det är ingen fara med avståndet till stan, det går bussar ganska precis utanför hotellet och de går ofta. Kostar inte mycket in till stan, minns ingen summa men det var billigt iallafall! Det är marknad inne i gamla Alcudia 2 gånger i veckan och den är ganska rolig så missa inte den!
    För oss var en vecka lagom men man kan säkert roa sig där 2 veckor också!
    *Linnea 7/11-08* *Lillasyster BF 11/8-11*
  • molnen

Finns det bilbälten på¨bussarna ? vad är bussarna i för skick ?

• skånetös78
    molnen skrev 2011-03-24 21:14:39 följande:

Finns det bilbälten på¨bussarna ? vad är bussarna i för skick ?

Bälten såg jag inga av när vi var där. Ofta är det mycket folk på bussarna men det finns alltid någon som reser sig om man kommer med småbarn märkte vi. Bussarna har en del år på nacken men är ändå i bra skick tyckte vi.
  • Mammas V
    skånetös78 skrev 2011-03-25 07:19:01 följande:
    Bälten såg jag inga av när vi var där. Ofta är det mycket folk på bussarna men det finns alltid någon som reser sig om man kommer med småbarn märkte vi. Bussarna har en del år på nacken men är ändå i bra skick tyckte vi.
    Hur går de med barnvagn på bussarna?
    Är de sånna stadsbussar vi har så man bara kan ställa sig med vagnen eller är de riktiga bussar fyllda med säten?
    Kanske bara skulle ta en evcka då...ja känner verkligen att ja vill vara borta 2 veckor nångång
    Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • skånetös78
    Mammas V skrev 2011-03-27 12:16:00 följande:
    Hur går de med barnvagn på bussarna?
    Är de sånna stadsbussar vi har så man bara kan ställa sig med vagnen eller är de riktiga bussar fyllda med säten?
    Kanske bara skulle ta en evcka då...ja känner verkligen att ja vill vara borta 2 veckor nångång
    Många har med paraplysulkys så då fäller man ihop dem och på så vis får många fler plats. Har man en vagn som är svår att fälla så får man ha lite tur om man ska komma hem med första bästa buss på kvällstid iallafall.  Då åker många barnfamiljer hem från stan och det kan vara fullt i det utrymmet där vagnarna ska stå när de är inte är ihopfällda (ser ut som på våra stadsbussar ungefär.)
  • Stine1987
    Annars kan också prova Viva Bahia - det är ldit längre från Alcudia, men precis vid stranden - och det är ett fantastiskt hotell, och det finns gott om aktiviteter fro barn i alla åldrar (och även kul för vuxna).
    Jag skulle definitivt välja Viva Bahia Viva Blue ovan är läge bara bättre:)
  • Fröken Snork

Skulle oxå vilja höra i från någon som varit där nyligen.
    Vi åker dit på lördag, så sen kan jag ge en uppdaterad rapport Glad

• Duckan

Yes! Var där i somras med man och en femåring. Jättebra hotell och poolområde. Maten på ställena i krokarna var inte så bra. Bättre i hamnen.
    Bamse-klubben kommer vi inte att ha igen, men tjejerna i Viva-gruppen som roade barnen helt gratis om dagarna och kvällarna hyllar vi stort.
    Kan absolut rekommender er detta ts.

• Duckan

Tillägger, bra shower om kvällarna och mini-disco på för barnen som var mycket trevliga. Varje kväll avslutas med att alla som vill dansar Viva Hotels egen låt framför scenen. Roligt upplägg.

• Fröken Snork

Har nu kommit hem från en underbar vecka på Viva Blue.

Jättebra hotell och bra buffér, stora pooler som jag dock tyckte hade lite väl kallt vatten.

Havet var helt fantastiskt, fin barnvänlig strand och 25 grader i vattnet. 

Instämmer med föregående att det var väl medelklass på restauranger i området.

Vi kommer åka tillbaka till Alcudia nästa år, men väljer då Viva Bahia som ligger direkt på stranden.      

• Billabong
    Fröken Snork skrev 2012-09-23 08:48:12 följande:
    Vi kommer åka tillbaka till Alcudia nästa år, men väljer då Viva Bahia som ligger direkt på stranden.      
    Blev nyfiken på det hotellet men hittar det inte på hemsidan? Kan du länka till det?
  • Fröken Snork

Viva Bahia är med Ving. Får inte in länken via mobilen, men gå in på Ving och sök på Viva Bahia

• Billabong
    Fröken Snork skrev 2012-09-24 07:43:13 följande:
    Viva Bahia är med Ving. Får inte in länken via mobilen, men gå in på Ving och sök på Viva Bahia

Aha! Tack för förklaringen. Ska kolla in det. Men tror inte deras barnklubb står lika högt i kurs hos våra barn...
  • Duckan

Vad jag hört är Lollo och Bernie mycket bra hos Ving. Bamseklubben var inte sån hit för vår dotter som vi trodde.

Svar på tråden Någon som varit på Viva Blue Alcudia?