• Scarlett10

    BF november 2010 i Uppsala

    Hej! Är ni fler blivande novembermammor i Uppsalatrakten som har lust att följas åt?

  • Svar på tråden BF november 2010 i Uppsala
  • Scarlett10

    Var glad om du slipper foglossning, det är inget vidare. Jag är också trött, fast tycker jag är lite piggare nu än för ett par veckor sedan, då kunde jag somna ståendes kändes det som.
    Jag är sugen på donuts och flädersaft :p vilka knasiga saker man får för sig, va?

  • ap75

    Här är en till Uppsala-mamma! Jag väntar mitt tredje barn (mina andra två är 8 och 10) den 22 november om allt går vägen, är alltså i v. 11+1 idag.
    Kul att det finns fler från Uppsala här!

  • Scarlett10

    Vad kul, välkommen hit! Vilken MVC går du på? :) Jag är i 10+3 idag, alltså några dagar efter dig :)

  • Shelda

    Jag väntar mitt första barn i november.

    Hur mår ni i värmen?

  • Scarlett10

    När i november ska du ha? :) Vart går du hos MVC?
    Jag smälter nästan bort i värmen.. 25 grader är ju skönt, men nu när det är över 30 börjar det bli lite löjligt. Svårt att sova, dåĺig aptit, mååånga kalla duschar :P

  • Shelda

    Den 23e november är det sagt, jag går på Hjärtat i centrum. Vart går du?

    Ja värmen börjar bli olidlig! Hoppas varje morgon på moln eller lite regn men solen bara gassar! ;)

  • Scarlett10

    26 november ska jag ha, vi kanske ses på BB? :)
    Jag går också på Hjärtat.

  • Twins2010

    Hej alla stora magar!

    Jag väntar tvillingar, BF 25 nov, men de brukar ju komma 4-6 v tidigt. Hoppas de får stanna så länge som möjligt i magen. Vårt första barn föddes aug-08, redan i v 23. Jag hade en GBS-infektion som satte igång värkarbetet. De lyckades fördröja förlossningen i 2 dygn, så att jag hann få cortisonsprutor för hans lungmognad. Han var helt frisk, andades tom i CPAPP efter något dygn. Men så blev han smittad av hudbakt på neo, buken svullnade upp o han tvingades genomgå en bukoperation. Op lyckades men njurarna ville komma gång helt, så det ansamlades vätska kring hjärta o lungor. Det blev för jobbigt för honom. Han blev en månad gammal. Vi har haft ett rent helvete, det man gått igenom kommer alltid att finnas inom oss.Nu lämnar jag urinprov varannan vecka, OBS! GBS syns inte på stickan på mvc utan man måste skicka provet på odling. Därför visste jag inget vid förra grav. Jagår på Årsta mvc, de är bra. De kontaktar specmv. då de inte kan svara på vissa frågor. Går också på specmv, det gör alla som väntar fler än ett barn.
    Har ni stora magar? Min är enorm, i v 25 motsvarar magen v 35 med ett barn!!!!
    Har ni börjat fixa hemma, köpt vagn osv?

  • Shelda
    Scarlett10 skrev 2010-07-16 05:25:58 följande:
    26 november ska jag ha, vi kanske ses på BB? :)
    Jag går också på Hjärtat.
    Det kanske vi gör ;)

    Går ni på de gemenesamma träffarna eller individuellt? Vi valde individuellt men ska eventuellt ta deras profylaxkurs till hösten.
  • Shelda
    Twins2010 skrev 2010-07-16 14:36:15 följande:

    Hej alla stora magar!

    Jag väntar tvillingar, BF 25 nov, men de brukar ju komma 4-6 v tidigt. Hoppas de får stanna så länge som möjligt i magen. Vårt första barn föddes aug-08, redan i v 23. Jag hade en GBS-infektion som satte igång värkarbetet. De lyckades fördröja förlossningen i 2 dygn, så att jag hann få cortisonsprutor för hans lungmognad. Han var helt frisk, andades tom i CPAPP efter något dygn. Men så blev han smittad av hudbakt på neo, buken svullnade upp o han tvingades genomgå en bukoperation. Op lyckades men njurarna ville komma gång helt, så det ansamlades vätska kring hjärta o lungor. Det blev för jobbigt för honom. Han blev en månad gammal. Vi har haft ett rent helvete, det man gått igenom kommer alltid att finnas inom oss.Nu lämnar jag urinprov varannan vecka, OBS! GBS syns inte på stickan på mvc utan man måste skicka provet på odling. Därför visste jag inget vid förra grav. Jagår på Årsta mvc, de är bra. De kontaktar specmv. då de inte kan svara på vissa frågor. Går också på specmv, det gör alla som väntar fler än ett barn.
    Har ni stora magar? Min är enorm, i v 25 motsvarar magen v 35 med ett barn!!!!
    Har ni börjat fixa hemma, köpt vagn osv?


    Vilken hemsk historia ni har bakom er, tur att du blir ordentligt kollad denna gång så att det inte ska kunna upprepas.
    Vi har beställt vagn, köpt spälsäng och en massa söta små kläder. Magen är inte så stor, även om det såklart syns.
  • Scarlett10
    Shelda skrev 2010-07-16 15:46:30 följande:
    Det kanske vi gör ;)

    Går ni på de gemenesamma träffarna eller individuellt? Vi valde individuellt men ska eventuellt ta deras profylaxkurs till hösten.
    Vi går individuellt också, var på gemensam sjukgymnastinformation men det gav inte så mycket, jag väntar andra barnet så det känns mest som upprepning :)

    Twins2010: Välkommen hit! Oj, jag kan tänka mig att din mage är stor, vilken ledsam upplevelse ni hade förra gången :( Min mage syns men är inte jättestor.
    Har inte beställt vagn än, men spjälsäng och en del kläder har vi sedan förra barnet, men har förstås köpt en del nytt också, svårt att låta bli..
Svar på tråden BF november 2010 i Uppsala