• Milkina cerka

    Hemmamammor, del 8

  • Svar på tråden Hemmamammor, del 8
  • Milkina cerka
    Mamba skrev 2010-05-18 20:16:44 följande:
    SpomenkaNej det är olika i olika länder. Här äger endel, speciellt utanför storstäderna. Men jag tror ändå att ca 70% hyr sina bostäder här. Ett hus i vårt område skulle kosta en hel del pengar och som sagt, man binder sig mycket mer.Ja, vi får verkligen hoppas och be att allt är bra med flickan i morgon!
    Intressant att få en aning insikt i hur det går till på andra håll.
    Tänker på dig o. hur lillan växt idag.

    Irene - Det är rätt inställning , utbildning är aldrig för tung att bära. Haha, du ser, du får plugga som bara den o. så söka jobbet när den nuvarande administratören pensioneras...
    Skönt att det klaffade med dagis då, o. skönt att de hamnar på samma ställe.
    Vem tar upp a l l t  här, öppet? Inte jag, o. ingen jag känner iaf, men det h a r  ju hänt att inboxen nästan gått varm .
    Låter som din karl är arbetsnarkoman precis som min, nu drar ju dessutom högsäsongen igång - idag ska jag tom. följa med honom o. bygga - det känns bättre att inte vara/lämna honom ensam att klättra i stolpar m. stolpskor.. men ett visst underhåll måste göras o. det krävs då.
    (¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • Milkina cerka

    Undrar om vi ska kunna ruska liv i tråden.. kan ju göra ett försök iaf..


    Jer Bogu tako omilje svijet da je i sina svojega jedinorodnoga dao, da ni jedan koji vjeruje ne pogine, nego da ima zivot vjecni
  • All American Mom
    Milkina cerka skrev 2010-09-20 13:41:02 följande:
    Undrar om vi ska kunna ruska liv i tråden.. kan ju göra ett försök iaf..
    Jaaa jag hjälper så gärna till! Jag jobbar inte alls, fortfarande hemmafru/hemmamamma även om Alex började Kindergarten nyligen.

    Jag hoppas vara hemmafru/hemmamamma länge... får se efter operationen och efter slutet av året... maken vill gärna att jag jobba så jag kan betala för bensin, bilförsäkringen osv själv för han betalar för sitt och det kostar en del för att ha två bilar här i amerikat...
    Heather (Buffalo, NY, USA)
  • Milkina cerka
    All American Mom skrev 2010-09-20 14:21:08 följande:
    Jaaa jag hjälper så gärna till! Jag jobbar inte alls, fortfarande hemmafru/hemmamamma även om Alex började Kindergarten nyligen.

    Jag hoppas vara hemmafru/hemmamamma länge... får se efter operationen och efter slutet av året... maken vill gärna att jag jobba så jag kan betala för bensin, bilförsäkringen osv själv för han betalar för sitt och det kostar en del för att ha två bilar här i amerikat...
    Så roligt att du hittade hit . Hoppas på att Marre med ska göra det.

    Har sett om sådana op. på Discovery, de verkar vara väldigt effektiva, bara det går bra. Har två fall i min bekantskapskrets som det gått utmärkt för o. en stackare som det gick mindre bra för tyvärr.
    Men oavsett vad du ska göra i framtiden så är det ju lättare om man mår bra o. orkar det man vill göra, oavsett om det gäller jobb eller fritid.

    Min stora flyttade hemifrån nu, för att gå på högskola o. läsa till civilingenjör, det tar 5år, hoppas bara hon o. killen(som också skall bli ing. men inom annaninriktning) orkar med det.
    De små går i 1:a o. 2:a klass och kämpar på med det, sonen tex. avskyr sv. men mattetalen gör han hur snabbt som helst. Den lilla kan redan läsa, o. kämpar nu på med att lära sig skriva fint.

    Kom på att jag ska ta o. släppa in dig hos mig, du har ju varit borta ett tag härifrån.
    Jer Bogu tako omilje svijet da je i sina svojega jedinorodnoga dao, da ni jedan koji vjeruje ne pogine, nego da ima zivot vjecni
  • All American Mom

    Spomenka --

    Tack

    Ja jag hoppas det ska gå bra, känna många här som har gjort det, t o m min svägerska i Alaska har gjort det och det går toppen. Bara man sköter sig, för det är en verktyg, inte en snabb genväg...

    Jag har en vännina som är en äldre kvinna som är bästis med min Aunt M, och hon ger mig fina dyra kläder då och då som hon har för mkt av för att få plats i hennes hus haha, och hon känner en distriktschef på Lane Bryant (www.lanebryant.com) och hon säger att jag kan ju börja jobba där när jag vill, bara att jag ska säga till. Så jag får se om jag får timmarna då Alex är i skolan och inte något annat för jag vill vara hemma för honom innan han åker till skolan och efteråt när han kommer hemma. Så dom får nöja sig med att jag vill jobba deltid. Även 4h om dagen räcker till mina utgifter (bensinen är inte så dyrt här, men bilförsäkringen kan bli det ibland) jag har i familjen Får se bara. Min far tjata på mig att skaffa jobb men han sa efter jag har gått ner i vikt från op:en, då kanske jag kan tänka mig jobba för att få en bra pension hahaha... Obestämd


    Heather (Buffalo, NY, USA)
  • Milkina cerka
    A A M - Vet inte vad det var som gick fel för henne som måste åka till sjukhuset för att få näringsdropp regelbundet efter sin op, hon föredrar att prata om annat när vi ses.
    Kikade på snygga klänningar på länken du gav, låter ju som ett alldeles utmärkt erbjudande, får du sedan möjlighet att vara med Alex när han är ledig, blir det ju perfekt .
    Bensin är billigare än här i stort sett överallt, o. bilförsäkringar, ja där får man väl leta rätt på den som passar en själv bäst. Usch, prata inte om pension, jag får ångest, kroppen orkar inte, jag har ont av RA:n höst o. kyla försämrar..
    Nu behöver jag gå o. se till att få köttfärslimpan i ugnen, så att vi får någon middag.
    Jer Bogu tako omilje svijet da je i sina svojega jedinorodnoga dao, da ni jedan koji vjeruje ne pogine, nego da ima zivot vjecni
  • All American Mom

    Godmorgon! Solig

    Idag här i Buffalo ska det bli sommarvarmt, 78*F. Och sen 70*F imorgon, och torsdag och tillbaka till 60*F´s vid helgen. Så lite uppvärming får man

    Jag är förkyld sedan igår eftermiddag... bläää... inte så farligt men ändå.

    Nej nu måste jag klä på mig och göra mig fin, så jag kan gå utanför lgh utan att skrämma någon, haha!

    Ha en bra dag, vi hörs! kram


  • FamilyFamily
    All American Mom skrev 2010-09-21 15:14:44 följande:
    Godmorgon! Solig

    Idag här i Buffalo ska det bli sommarvarmt, 78*F. Och sen 70*F imorgon, och torsdag och tillbaka till 60*F´s vid helgen. Så lite uppvärming får man

    Jag är förkyld sedan igår eftermiddag... bläää... inte så farligt men ändå.

    Nej nu måste jag klä på mig och göra mig fin, så jag kan gå utanför lgh utan att skrämma någon, haha!

    Ha en bra dag, vi hörs! kram
    hEJ

    Kul att se liv i denna tråd igen. All American Mom: är det en GBP du ska göra.

    Har sjäv gjort en för 4 år sedan, med viktnedgången är jag jättenöjd, har gått ner 66kg. I övrigt så har jag haft en massa komplikationer, men det drabbar ju långt ifrån alla.
  • Milkina cerka

    Hej Family family, roligt att se dig här med .


    Om en invandrare slår sig ner i ert land, skall ni inte förtrycka honom.Invandraren som bor hos er ska ni behandla som en infödd
  • FamilyFamily
    Milkina cerka skrev 2010-09-28 15:19:19 följande:
    Hej Family family, roligt att se dig här med .
    Tack Tack, hoppas det blir lite fart på denna tråden igen
  • Milkina cerka
    FamilyFamily skrev 2010-09-29 08:25:36 följande:
    Tack Tack, hoppas det blir lite fart på denna tråden igen
    Det gör jag med, Marre skrev i min GB om att hon skulle vara mer här framöver så jag hoppas på det o. att hon tittar in här då .
    Om en invandrare slår sig ner i ert land, skall ni inte förtrycka honom.Invandraren som bor hos er ska ni behandla som en infödd
  • FamilyFamily
    Milkina cerka skrev 2010-09-29 10:12:54 följande:
    Det gör jag med, Marre skrev i min GB om att hon skulle vara mer här framöver så jag hoppas på det o. att hon tittar in här då .
    Pratade med henne för ett par dagar sedan men glömde höra varför hon aldrig syns här.
  • Milkina cerka
    FamilyFamily skrev 2010-09-29 10:26:32 följande:
    Pratade med henne för ett par dagar sedan men glömde höra varför hon aldrig syns här.
    Gör det om du kommer ihåg nästa gång då .
    Om en invandrare slår sig ner i ert land, skall ni inte förtrycka honom.Invandraren som bor hos er ska ni behandla som en infödd
  • Den vita staden
    All American Mom skrev 2013-12-04 19:05:21 följande:
    Nagon som ar kvar?

    Heather - Är knappt här längre.. men skulle vara glad om du ville lägga till mig på fb.


    Var s å  länge sen, har saknat dig


    När man har ADHD är det som man har ett annat operativsystem
Svar på tråden Hemmamammor, del 8