• nallebusig

    Vi som hade Bf sep -09 ( tråd 7)

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}

    Vi som hade BF i september 2009. Nu med bebisar på utsidan

    Sista tråden som gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47872832.html

    Nu kör vi igång en ny tråd och ett nytt liv med våra nykomlingar. GRATTIS alla mammor till era sötnosar! Hoppas vi kommer följas åt länge!

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}Lista med våra bebisar:

    Bildtråd:


    Våra bloggar:


    Nu kör vi!
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m45497938.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-303/m47126400.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-234/m46740207.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-234/m45445058.html
  • Svar på tråden Vi som hade Bf sep -09 ( tråd 7)
  • lupin84


    Tim 2 månader

    Allt är bra med oss... dagarna går så fort. Tommas har nu semester så vi har 6 veckors ledig ihop =)
    Dock måste vi dränera huset så de jobbas för fullt här... eventuellt även byta tak i aug/sept.
    Theo 090911 Tim 110423 www.virresblogg.blogspot.com
  • lindalake

    Fler vars unge stoppar upp grejer i näsan? Iona har något nytt i näsan varje dag typ. Plastpärlor (storebror hade gjort en häst på dagis som de sen pillade sönder här hemma), körsbärskärna, kartongbitar, stenar och nu nåt som inte alls vill komma ut. Jag hoppas det kommer ut i helgen för annars får vi åka till vårdcentralen på måndag. Har provat med näsfridan men det funkade inte de andra grejerna har hon fräst ut själv så fint, fast kartongbitarna tog några dagar... usch, gillar inte det här "vb  beteendet"

  • NiniMe

    Heeeeeej tjejer... Fan det var längessen man skrev här hahaha.... Jag ska snart ploppa bebis nr 3 Xander blir ju snart 3 år och Sigge blir 4, lillan är beräknad till den 26 juli Hur är allt med er?


  • lupin84
    NiniMe skrev 2012-06-01 07:47:45 följande:
    Heeeeeej tjejer... Fan det var längessen man skrev här hahaha.... Jag ska snart ploppa bebis nr 3 Xander blir ju snart 3 år och Sigge blir 4, lillan är beräknad till den 26 juli Hur är allt med er?
    Åh vad roligt med en liten =) Hoppas du mår bra!

    Med oss är det bara bra...

    Här är det fullt ös då båda gossarna är aktiva och fulla av energi. Springer åt varsitt håll ;) Tim blev ju ett år i april.. så tiden går så fort!
    Nu är de snart sommarlov för Theo ... han går fram till midsommar... sedan börjar han igen v 32. Tim har fått plats på förskolan från torsdag v 33. Just nu är mannen hemma med barnen, har varit hemma sedan 1 jan och kommer vara hemma aug ut!

    Vi håller på att renovera badrummet då det visade sig vara fukt under golvmattan... så de är en del att stå i... pengarna rullar! 

    Hoppas det är bra med er andra! 


     
  • NiniMe
    lupin84 skrev 2012-06-12 21:12:51 följande:
    Åh vad roligt med en liten =) Hoppas du mår bra!

    Med oss är det bara bra...

    Här är det fullt ös då båda gossarna är aktiva och fulla av energi. Springer åt varsitt håll ;) Tim blev ju ett år i april.. så tiden går så fort!
    Nu är de snart sommarlov för Theo ... han går fram till midsommar... sedan börjar han igen v 32. Tim har fått plats på förskolan från torsdag v 33. Just nu är mannen hemma med barnen, har varit hemma sedan 1 jan och kommer vara hemma aug ut!

    Vi håller på att renovera badrummet då det visade sig vara fukt under golvmattan... så de är en del att stå i... pengarna rullar! 

    Hoppas det är bra med er andra! 

     


    Härligt o höra Man har ju inte varit så aktiv på fl på länge hahaha, men nu när man är gravid så ploppar man in här igen Jodå allt är bra men som sagt att vara gravid är jag ingen idol av hahaha, men jag ska inte klaga, kroppen mår bra förrutom att man är trött och tjock hahaha
  • NiniMe
    lindalake skrev 2012-06-14 18:28:51 följande:

    Allt bra här. Har fått en 3a som är 7 månader


    GRATTIS Då måste jag fråga, HUR är det att vara trebarnsmamma? Jag är sketanervös hahaha...
    Och en sak till, hur var den tredje förlossningen? Har fått höra en massa, om att den ska vara fruktansvärd eller att den är skitlätt eller den är mittimellan haahaha
  • thebird

    (thelifesaviour här, bytt namn bara).
    Här är det toppen! Stina blir ju snart tre och jag har bebis #2 i magen just nu och hen är beräknad till början av oktober. Har en sjukt jobbig graviditet denna gång, så för oss blir det nog ingen trea sen, haha. Roligt att höra från er! :)

  • lindalake
    NiniMe skrev 2012-06-15 05:45:36 följande:
    GRATTIS Då måste jag fråga, HUR är det att vara trebarnsmamma? Jag är sketanervös hahaha...
    Och en sak till, hur var den tredje förlossningen? Har fått höra en massa, om att den ska vara fruktansvärd eller att den är skitlätt eller den är mittimellan haahaha

    tack Det går väldigt bra faktiskt. I början var det dock väldigt jobbigt, men det var mer för att jag mår dåligt en tid efter att jag fått bebis. Syskonen har lekt (och bråkats) med varandra och jag har myst med bebis. ja, det gör jag fortfarande


    Maken som inte hjälpte till så mycket innan har börjat ta mer ansvar och det är nog bästa biten Jag har kunnat åka iväg och handla en timme helt själv och det har jag inte gjort när jag ammat de andra. Helt underbart! Familjen känns komplett.


    thebird skrev 2012-06-15 05:50:30 följande:
    (thelifesaviour här, bytt namn bara).
    Här är det toppen! Stina blir ju snart tre och jag har bebis #2 i magen just nu och hen är beräknad till början av oktober. Har en sjukt jobbig graviditet denna gång, så för oss blir det nog ingen trea sen, haha. Roligt att höra från er! :)
    Grattis! kul att vänta smått. trist att du mår dåligt
  • lindalake

    just det ja... Förlossningen var den absolut segaste jag haft. Jag gick 10 dagar över tiden och jag hade regelbundna förvärkar som lurades hela tiden. Jag märkte dock när det verkligen var på riktigt för då kom de riktigt kraftiga. 05.30 började de och först 18.30 kom han! Det startade ordentligt och sen så blev det lugnare och höll sig lugnt under hela dagen med värkar var femte minut. Vi hade dessutom åkt in till förlossningen och gick där och kände oss jättefåniga, var dock öppen 5 cm och med buktande hinna när vi kom dit. Jag hade kunnat vara hemma längre, men det kändes sådär med de andra farandes runt och svärmor som kom för att ta dem.


    Annars när det väl var igång det sista så var det som vid tidigare förlossningar.


     


    ååh, vill också föda barn ju!!

  • lupin84
    lindalake skrev 2012-06-17 14:36:53 följande:

    tack Det går väldigt bra faktiskt. I början var det dock väldigt jobbigt, men det var mer för att jag mår dåligt en tid efter att jag fått bebis. Syskonen har lekt (och bråkats) med varandra och jag har myst med bebis. ja, det gör jag fortfarande


    Maken som inte hjälpte till så mycket innan har börjat ta mer ansvar och det är nog bästa biten Jag har kunnat åka iväg och handla en timme helt själv och det har jag inte gjort när jag ammat de andra. Helt underbart! Familjen känns komplett.


    Grattis! kul att vänta smått. trist att du mår dåligt

     


    Vi har ju tankar om en trea.. när vet vi inte... Tim blev ju 1 i april och Theo blir 3 i sept... hm.. just nu är de ju fullt ös...

    Ni som har barn som slutat med blöja.. hur gick ni tillväga? Tar tacksamt emot tips!  =)
  • lupin84
    lindalake skrev 2012-06-14 18:28:51 följande:

    Allt bra här. Har fått en 3a som är 7 månader


    Åh var roligt! Grattis!
  • NiniMe
    lupin84 skrev 2012-06-17 19:15:37 följande:
    Vi har ju tankar om en trea.. när vet vi inte... Tim blev ju 1 i april och Theo blir 3 i sept... hm.. just nu är de ju fullt ös...

    Ni som har barn som slutat med blöja.. hur gick ni tillväga? Tar tacksamt emot tips!  =)
    Vår store som är 4 nu han släppte blöjan HELT nu när han var ca 3,5, vi hade ett "helvete" med han, han skulle absolut inte kissa eller bajsa på toaletten, men när han började på dagis i den stora gruppen så var det precis som det börja lossna lite smått, så vi gjorde så att vi sa direkt på morgonen, nu går vi in o kissar, vi sa aldrig VILL du gå o kissa.. Hade ett litet klistermärkesystem som han fick i början men det var inte så kul så länge.. Men det hjälpte mycket när han såg sina större kompisar kissa och bajja på toa...
  • NiniMe
    lindalake skrev 2012-06-17 14:46:27 följande:

    just det ja... Förlossningen var den absolut segaste jag haft. Jag gick 10 dagar över tiden och jag hade regelbundna förvärkar som lurades hela tiden. Jag märkte dock när det verkligen var på riktigt för då kom de riktigt kraftiga. 05.30 började de och först 18.30 kom han! Det startade ordentligt och sen så blev det lugnare och höll sig lugnt under hela dagen med värkar var femte minut. Vi hade dessutom åkt in till förlossningen och gick där och kände oss jättefåniga, var dock öppen 5 cm och med buktande hinna när vi kom dit. Jag hade kunnat vara hemma längre, men det kändes sådär med de andra farandes runt och svärmor som kom för att ta dem.


    Annars när det väl var igång det sista så var det som vid tidigare förlossningar.


     


    ååh, vill också föda barn ju!!


    Ahh ja detta ska bli spännande känner mig taggad för uppgiften hahahaa
  • lindalake

    Iona tog av sig blöjan två veckor innan hon blev 2 år. Kissade på golvet, jag visade pottan och sen dess har hon gått till den, typ ja, nu är det oftare toaletten med sån barnsits på. Hon har varit helt otroligt duktig. bajsar gör hon också utan problem.


     


    med Tor så provade vi en sommar och det gick jättebra då var han 2 år och några månader. han gillade att springa och kissa på toan. bajseriet har varit svårare men nu är han 5 och det har gått bra ganska lång tid nu. såå skönt!


     


    så länge barnen vill och tycker det är kul så är det bara att köra på :) våra barn har dessutom blivit torra på natten inom någon vecka. helt spontant. Dock har jag valt att ta upp runt 24 när jag lagt mig så de fått kissa för att minimera olyckor. sen går det i perioder när det blir bakslag.


    Men det är skönt att jag bara har haft ett blöjbarn i taget

Svar på tråden Vi som hade Bf sep -09 ( tråd 7)