Hur mycket äter erat barn som är ca 8veckor som äter modersmjölksersättning?
Som frågan lyder, hur mycket äter erat barn som är ca 8veckor och inte ammar, bara modersmjölksersättning..???
Som frågan lyder, hur mycket äter erat barn som är ca 8veckor och inte ammar, bara modersmjölksersättning..???
Nä absolut ska inte barnen gå hungriga men det är bra att kunna vänja dom att inte äta för ofta när det är som med min dotter hon e 8 veckor och vill äta mer än 165ml å det börjar bli tajtare å tajtare.. Men ja har hört och sett att barn har svårare för att börja att röra sig om dom blir för tjocka å äter för mycket.. Å min sömn går absolut inte före hennes välmående ja e uppe å håller på med henne på nätterna å sover inte särskilt mycket men snälla det är vell många som gör så deras barn ska sova längre på nätterna å det är inget fel på det.. Man känner vell sitt eget barn bäst å ser vad som är okey.. Om dom aldrig skulle sluta skrika så e det vell klart att man ger dom mat men om dom somnar om efter någon minut så är det inget fel på det.. Å som vi prata om innan att om man ger dom för mycket spyr dom å därför kan det vara bra att vänta lite längre för då e dom mer hungriga å äter upp allt utan att spy..
Allt eftersom de ökar i vikt behöver de även mer mat
Jag lånar tråden lite och slänger in en fråga om det är okej?
När vi låg på bb och gav ersättning (ammade aldrig) så sa dom till mig att vi absolut inte skulle ge oftare än var tredje timme, flera personer oberoende av varandra sa detta till oss. Dom menade på att det blir för jobbigt för tarmsarna. Men detta gäller bara första tiden då eller? Nu kan jag börja ge min dotter oftare? Hon är 8 veckor och äter ungefär 100ml var tredje timme dygnet runt, jag kan dock känna att hon vill ha oftare ibland och har då gett henne det men med lite dåligt samvete eftersom att dom sa till oss att inte göra det?
Min son som är 9 veckor äter ca 1200ml på ett dygn och han följer sin viktkurva bra. Ligger över "normalkurvan". Han äter ca var 3-4 timma, på natten kan det gå 5 timmar emellan. Vägde vid 2 månaderskontrollen 6385 gram och när han föddes vägde han 3985gram. Han hart ökat i längd från 53 cm till 60,5. Huvudsaken att barnet mår bra, jag skulle inte kunna strunta i att ge honom mat för han skriker som bara den då det råkar ta lite för lång tid innan maten är klar! :) Men vem skulle inte bli arg om man inte fick äta när man var hungrig!? :)
Min dotter är 8 veckor och äter ca 120 ml åtta gånger per dygn. Dock varierar det mycket, ibland kan hon äta 12 ggr på en dag fast då bara 60 ml åt gången.
Hon har ätit 120 ml sedan hon var 4 veckor. Jag tycker att hon borde öka till 150 ml snart men det verkar inte hon tycka. Hur länge äter era barn samma mängd?
Jag ger babysemp 1.