• celin01

    Mola/druvbörd. När upptäcktes er?

    På 2 dagar har världen vänts upp och ner. Var i V.9 och skulle göra ett vul för att fastställa vilken vecka jag var i. Men läkaren såg inget foster, bara massa celler och misstänker nu druvbörd. Jag fick tid för sugning/skrapning dagen efter. Jag får provsvaren om 2 veckor, om det är mola eller inte.

    Min fråga är till er som råkat ut för samma, eller har anhöriga som haft samma otur.
    -När upptäcktes er mola, och hur länge fick ni gravförbud?

  • Svar på tråden Mola/druvbörd. När upptäcktes er?
  • Thelonius

    Min mola upptäcktes i v. 11. Jag har en komplett mola och en aggressiv form som spridit sig till lungorna. Jag kommer att få förbud ett år efter att min cellgiftsbehandling avslutats. Jag hänvisar också till tråden ovan. Där finns ett helt gäng trevliga tjejer som kämpar på.

  • celin01
    Thelonius skrev 2010-04-14 21:24:16 följande:
    Min mola upptäcktes i v. 11. Jag har en komplett mola och en aggressiv form som spridit sig till lungorna. Jag kommer att få förbud ett år efter att min cellgiftsbehandling avslutats. Jag hänvisar också till tråden ovan. Där finns ett helt gäng trevliga tjejer som kämpar på.
    okej, så den hade redan hunnit sprida sig? Jag trodde att man var tvungen att gå längre än 11v. Hoppas allt är bra med dig nu! kram
  • celin01
    Thelonius skrev 2010-04-14 21:24:16 följande:
    Min mola upptäcktes i v. 11. Jag har en komplett mola och en aggressiv form som spridit sig till lungorna. Jag kommer att få förbud ett år efter att min cellgiftsbehandling avslutats. Jag hänvisar också till tråden ovan. Där finns ett helt gäng trevliga tjejer som kämpar på.
    men hur fort försvann dina gravsymptom som ömma bröst tex?
  • Thelonius

    Jag hade ett HCG på över 700 000 när molan upptäcktes så det var nog inte så konstigt att den spred sig. Mina gravsymtom försvann rätt snabbt med tanke på mitt höga HCG. Det tog kanske 6 veckor innan brösten slutade spänna från det att jag hade skrapats. Nu ligger mina värden på 2500. Hur som helst så är jag ett ovanligt fall och om det nu visar sig att det är en mola du har så kommer du alldeles säkert lindrigare undan än jag. Det gör de flesta!

  • celin01
    Thelonius skrev 2010-04-16 13:49:49 följande:
    Jag hade ett HCG på över 700 000 när molan upptäcktes så det var nog inte så konstigt att den spred sig. Mina gravsymtom försvann rätt snabbt med tanke på mitt höga HCG. Det tog kanske 6 veckor innan brösten slutade spänna från det att jag hade skrapats. Nu ligger mina värden på 2500. Hur som helst så är jag ett ovanligt fall och om det nu visar sig att det är en mola du har så kommer du alldeles säkert lindrigare undan än jag. Det gör de flesta!
    okej, oj det lät högt! Jag var 9 fullgångna veckor och hade HCG på 95000. Igår, två dagar efter skrapningen var jag nere på 14000. Läkaren var nöjd men det var tydligen väldigt högt med 95000 i v.9 så misstankarna kvarstår. MEn 700 000 lät ofantligt mkt! Hoppas att det är bra med dig nu iaf! Så bra det kan vara.
  • mallla1
    celin01 skrev 2010-04-14 13:04:01 följande:

    På 2 dagar har världen vänts upp och ner. Var i V.9 och skulle göra ett vul för att fastställa vilken vecka jag var i. Men läkaren såg inget foster, bara massa celler och misstänker nu druvbörd. Jag fick tid för sugning/skrapning dagen efter. Jag får provsvaren om 2 veckor, om det är mola eller inte.

    Min fråga är till er som råkat ut för samma, eller har anhöriga som haft samma otur.
    -När upptäcktes er mola, och hur länge fick ni gravförbud?


    Hej.
    Jag har haft Mola,opererats 2ggr. för efter första skrapningen kom det tillbaka.
    Har nu varit utan cellgifter i ca.9månader och har förbud mot att bli gravid på 1år .
    Min Mola upptäcktes efter mycket om och men efter jag fick "missfall"..

    Håller tummarna för dig./MS 
Svar på tråden Mola/druvbörd. När upptäcktes er?