• lilla snöflingan

    Vi som vill följas åt mot ett plus utan symptomhets och testberoende!

    Finns det fler än jag som längtar efter ett plus och som vill ha några att hoppas tillsammans med, men som är trötta på det eviga tjatet om tidiga symptom, stressande äl-test och supertidiga grav-test? Jag har upptäckt att allt sådant bara gör mig stressad och pressad.

    Jag letar inte symptom, jag känner min kropp.
    Jag använder inte äl-test, jag har sex regelbundet och kollar mina flytningar.
    Jag gör aldrig graviditetstest förrän mensen är minst ett par dagar sen.

    Känner du igen dig? Välkommen!

  • Svar på tråden Vi som vill följas åt mot ett plus utan symptomhets och testberoende!
  • lilla snöflingan

    Bra att någon skriver Kom på att jag kanske ska uppdatera mig. Fick ont i magen och började blöda i förra veckan och det är ju inte normalt två veckor efter ett missfall. Fick komma till gynmottagningen där de konstaterade att det fanns rester kvar och att jag fortfarande hade hcg i blodet. Fick tabletter för att få ut det sista och har nästan slutat blöda nu. Men allt är upp och ner, har ingen aning om när jag har äl (trodde jag skulle haft det förra veckan) och det lät som att läkaren tyckte vi skulle vänta en mens innan vi försökte igen Jag hoppas att läkaren på återbesöket har bättre besked och hoppas att hon ser början till en äl, det hade varit trevligt

    Cindy: Du orkar vänta några dagar till, om du nu plussar så väntar en mycket längre väntan... Lycka till i alla fall!


  • talare
    lilla snöflingan skrev 2010-05-25 16:53:28 följande:
    Bra att någon skriver Kom på att jag kanske ska uppdatera mig. Fick ont i magen och började blöda i förra veckan och det är ju inte normalt två veckor efter ett missfall. Fick komma till gynmottagningen där de konstaterade att det fanns rester kvar och att jag fortfarande hade hcg i blodet. Fick tabletter för att få ut det sista och har nästan slutat blöda nu. Men allt är upp och ner, har ingen aning om när jag har äl (trodde jag skulle haft det förra veckan) och det lät som att läkaren tyckte vi skulle vänta en mens innan vi försökte igen Jag hoppas att läkaren på återbesöket har bättre besked och hoppas att hon ser början till en äl, det hade varit trevligt Cindy: Du orkar vänta några dagar till, om du nu plussar så väntar en mycket längre väntan... Lycka till i alla fall!
    usch vad tråkigt! men snart får du äl igen ska du se!

    "om du nu plussar så väntar en mycket längre väntan...". smart!!
  • lilla snöflingan

    Hur går det? Inga plus?

    Jag var på återbesök i fredags, allt såg bra ut, livmodern var tom och slemhinnan var tunn och jämn. Fick ta ett nytt blodprov och sedan gå hem. På eftermiddagen ringde läkaren och sa att hcg-värdet har stigit (!?) inte speciellt mycket men det ska det ju verkligen inte göra. Jag ska ta ett nytt blodprov på måndag om inte hcg går ner misstänker de utomkvedeshavandeskap, men det tror varken jag eller läkaren att jag har. Frågan är ju då varför hcg stiger!? Åååh, jag blir så trött, kan jag inte bara få ha ett normalt missfall? (Det är inte så mycket jag begär, längre).

    Förlåt för att jag spammar tråden med massa missfalls-snack, skönt att skriva av sig bara...


  • cindy

    Usch va jobbigt det låter lilla snöflingan! Jag får försöka muntra upp dig med lite goda nyheter!

    Jag har blivit gravid, vi testade igår efter att mensen varit sen några dagar och det var inga tvivel. Så imorrn ringer jag MVC och anmäler mig! :) Känns lite overkligt men mysigt på samma gång!

  • Oldie

    Grattis Cindy!

    Lilla snöflingan: håller tummarna att allt ska ordna upp sig!! Inte alls roligt att det ska krångla och spama tråden hur mycket du vill....man behöver få det ur sig och det är ju därför vi finns här för varandra

  • talare
    cindy skrev 2010-05-30 19:13:33 följande:
    Usch va jobbigt det låter lilla snöflingan! Jag får försöka muntra upp dig med lite goda nyheter! Jag har blivit gravid, vi testade igår efter att mensen varit sen några dagar och det var inga tvivel. Så imorrn ringer jag MVC och anmäler mig! :) Känns lite overkligt men mysigt på samma gång!
     nämen grattis!!
  • lilla snöflingan

    Här är det verkligen dött! Hur går det för alla? (om det finns någon kvar?)

    Jag tror att jag äntligen blivit av med mitt hcg. Jag mellanblöder inte längre (har haft bruna flytningar eller blött nästan konstant sen missfallet), jag tog ett blodprov i tisdags, men jag har inte fått svar på det än. Skulle bli mycket förvånad om jag har hcg kvar. (Nu är det två månader sen missfallet så det borde ju verkligen ha gett sig). Har antagligen ÄL de närmaste dagarna och hoppas på en marsbebis.


  • cindy

    Ja, här rullar allt på...illamående lite då och då så man känner ju att man är gravid i alla fall! :)

  • Mary

    Detta låter som en sund tråd :) Jag tycker det är mycket stress här på fl...

    GRATTIS lilla snöflingan!!!

  • talare

    oh herregud jag är helt.. skakig. jag kan inte fattadet. är i total chock. fick precis ett otroligt starkt plus på ett g-test!!

  • talare
    lilla snöflingan skrev 2010-09-18 19:46:03 följande:
    GRATTIS!

    Själv gick jag in i vecka 13 igår, det känns helt overkligt...
    vad kul! :D jag är ju bara i v5. :) blir ju lite roligare när man kommer till v12 och kan berätta och det händer en massa grejer. :D
Svar på tråden Vi som vill följas åt mot ett plus utan symptomhets och testberoende!