• hallonbanan

    Vi som har plussat i april

    Jag har plussat nu i april och vill gärna att vi följs åt, det är första gången för mig, jag är snart 21 år.{#lang_emotions_sunny}

  • Svar på tråden Vi som har plussat i april
  • lillapindi
    Haligh skrev 2010-06-04 23:36:00 följande:
    Idag brast en kollega ut "men herregud, är du med barn?", jag blev så jäkla paff!! Jag gick in i v 11 idag, jag tycker själv det syns en liten kula men så tidigt är det väl mest önsketänkande tänkte jag... Har ju inte berättat på jobbet än, men jag kunde såklart inte hålla masken. Jag är ganska lång, ganska smal men inte jätte. Vad säger ni, syns det nåt på er?? Vet ju att barnet bara är ett par cm så det måste va nåt annat som putar... Tänk om det är två är själv tvilling, enäggs så det är ju inte ärftligt, men det vore ju himla kul! Praktiskt också när man inte är purung längre
    Jag är i v12 och har fått en mage som putar, men det ser mer ut som att jag ätit 1-2bullar för mycket. Ingen skulle misstänka graviditet :)

    jag är 176 lång o smal..

    köpte singoalla på affären idag, men fick knappt i mig 1 kaka och detta brukar vara en av mina favoritkakor....lite besviken :P
  • Puffmamma

    Är i v.11+4 idag, gravid med andra barnet. Magen har en liten tendens att börja bukta utåt(har annars en platt mage). Jag var på inskrivning redan i v.7, har fått tid för UL den 26 Juli, på vår semester perfekt!!

  • lillapindi

    Jag väntar fortfarande på att få tid för ultraljud, alla verkar få tider så snabbt :(
    vill också få tid så jag har nåt att se fram emot :)

  • Haligh
    lillapindi skrev 2010-06-08 20:40:15 följande:
    Jag är i v12 och har fått en mage som putar, men det ser mer ut som att jag ätit 1-2bullar för mycket. Ingen skulle misstänka graviditet :)

    jag är 176 lång o smal..

    köpte singoalla på affären idag, men fick knappt i mig 1 kaka och detta brukar vara en av mina favoritkakor....lite besviken :P
     åh de är underbart goda! Önskar att jag hade lite sämre aptit, är mkt hungrigare än jag brukar vara fast jag vet ju att det är marginellt mycket mer som kroppen behöver än så länge imorgon går jag in i vecka 12 - snart så slipper man mörka och det ska bli såååå kul att berätta! Har idag köpt en större lägenhet, vi bor jättetrångt, känns helt overkligt!!!!
  • hallonbanan
    Snork skrev 2010-06-08 12:43:06 följande:
    Idag fick jag tid till UL men de känns som en hel evighet, den 23:e juli ska vi dit, hur ska jag orkar vänta sååååå länge... Någon mer som fått tid till UL?
    jag ska också på ul i slutet av juli, jobbigt väntan
  • lillapindi

    Hur snabbt fick ni era tider för UL?
    jag är i v.12 snart 13 nu...väntar med spänning för att få tid.

  • Snork
    lillapindi skrev 2010-06-11 19:12:53 följande:
    Hur snabbt fick ni era tider för UL?
    jag är i v.12 snart 13 nu...väntar med spänning för att få tid.
    För mej tog de ca en vecka efter inskrivningen så kom en tid på posten o lyckligtvis så passade den =)
  • lillapindi
    Snork skrev 2010-06-11 20:45:14 följande:
    För mej tog de ca en vecka efter inskrivningen så kom en tid på posten o lyckligtvis så passade den =)
    Oj, så snabbt. Var 2 veckor sen jag skrev in mig och inget på posten. Kanske vilken dag som helst :)
    Annars ringer jag BM och kollar om hon förvirrat bort anmälan om det :P
  • hallonbanan

    Oj nu var det ett tag sen!
    Är nu i vecka 15 (14+3)  Tröttheten sitter fortfarande kvar och jag fortsätter att somna på kvällen och känner mig svullen om fingrarna. jättejobbigt. Jag har mina spekulationer om det skulle kunna vara järnbrist? Har läst att tröttheten ska avta men det gör den inte snarare blivit som ibörjan.

    hur mår ni andra`?

    Jag har berättat för vänner+familj+ några på jobbet + chefen och det kändes skönt att få det bortstökat.

  • ninastumpan

    Nu är jag  i vecka 19 precis :o)
    På onsdag är det det "riktiga" Ultraljudet! det ser jag fram emot.
    Andra gången Ultraljud men nu kan man se lite mer när bebis är större :0)

    Har börjat fundera på namn lite smått...
    Vad har ni andra för namnförslag än sålänge?
    Någon som ska ta reda på könet? eller kanske har gjort?

    Hur mår ni?
    Jag mår för tillfället jätte bra! Inga illamåenden eller biverkningar längre.
    Men är fruktansvärt trött periodvis, köra bil är det värsta, har svårt att hålla mig vaken.
    men annars kanon bra! Nu har jag gått upp 6 kg sedan Januari.. 
    Undrar om jag komemr öka vikten lika mycket denna gång.. suck!
    Äter dessutom inget onyttigt och är valdigt smal och liten i vanliga fall..
    men förra graviditeten gick jag upp 28 kg.. så jag blir inte förvånad ... själva?

  • Haligh

    Jag är i vecka 18 - och mår också jättebra! Mkt piggare än i början, inget ont nånstans och inget illamående!

    Ska på ultraljud om två veckor precis, lite sent men det var väl för att det är semestertider...ska bli sååå spännande, har aldrig gjort ultraljud tidigare. Vi har bestämt oss för att inte ta reda på könet, lite rädd att det syns nu när det blir ett så sent..?  Hur som helst; magen växer och de som känner mig ser att jag är gravid, annars ser jag mest lönnfet ut, haha Tror att jag har känt lite rörelser sista veckan, som lite "skrap" inifrån, måste vara bebis för det är inget jag nånsin känt förut.

    När jag var på inskrivning för tre veckor sen så kollade bm blodvärderna, trodde faktiskt att jag låg lite lågt för jag kände mig så extremt trött och andfådd, men inte alls - hade lika bra som jag brukar (blodgivare..) .

    det där med namn är jättesvårt, särskilt pojknamn tycker vi! Ska tilläggas att jag och killen har visat sig ha rätt olika smak vad gäller vilka namn man kan tänka sig så vi får se hur det går....hmm

  • hallonbanan

    Hallå!
    Kommer hem från Ultraljudet i dag,. Vad häftigt det var att se den Lill*, den rörde och sprattlade på sig nästan hela tiden så bilder blev svårt att ta men hon fick fyra bra kort. lilla handen och lilla foten.
    vi blev dessutom framflyttade dagen D blev istället 2 januari istället för 27 december. vi känner oss nöjda=) allt såg bra ut. jag kan lägga ut bild senare. lill*  låg med benen fint ikor haha. men för mig känns det som en grabb, vi får se:)

    på namnfroten så hr v problem tycker de är svårt atthitta nått perfekt'=)

  • ninastumpan

    Hej på er!!

    Hoppas alla mår toppen :) Här är det kanon.
    Inte öka mer i vikt ännu, vilket jag tycker är underbart..
    Men magen den har blivit väldigt stor fast mer "spetsig" eller
    vad man ska säga, växer utåt och inte lägger sig på sidan som sist..
    men nu är jag i vecka 21 så det återstår ju att se nu hehe..

    Skulle vilja ha hjälp med namnförslag..
    Vi har lite flicknamn men Pojknamn är så svårt..
    Vi gillar ovanliga namn, gärna lite exotiska.
    Vår dotter heter Tunisia Ester (efter mig och gamla mormor)  Elina (efter sambons mormor)
    så det måste passa med det :)
    Funderat lite på Texas Antonius (efter pappa)

    ge gärna förslag på både pojke och flicka :0) tack

Svar på tråden Vi som har plussat i april