Vad kostar er IVF?
Hej
Jag undar var och hur mycket ni betalar för er IVF behandling.Vi vill gärna få tips, eftersom det lutar mot att även jag och min man måste in denna sväng för att få barn.
Hej
Jag undar var och hur mycket ni betalar för er IVF behandling.Vi vill gärna få tips, eftersom det lutar mot att även jag och min man måste in denna sväng för att få barn.
Detta var vårt fjärde ivf. Tre första gångerna har vi lyckats med tre färska och två i frysen. Denna gång då jag blev överstimulerad fick vi 17ägg. Sju blev befruktade, så sex till frysen, helt underbar känsla att veta att de finns "på lager;)". Ingen spray eller sprutor på ett tag =0).
Mådde riktigt dåligt dagarna efter, smärta i magen, feber och frös. Idag är det 1vecka sen ÄP. Mår riktigt bra, men känner av molande om jag anstränger mig, varm!.
Kan hoppas att de e positiva känningar, kan lika gärna vara vaggisarna som spökar =). Eftersom kroppen är fullproppad med hormoner så är det ju nästintill självklart att man har någon slags känning efter allt vi gått igenom.
Så nu är det bara att vänta in den 20:e. Som de flesta andra är jag dock sugen på att provtesta lite tidigare ;), men får då iaf vänta en vecka till.
Vi blev gravida på vårt andra IVF-försök och har då alltså förbrukat 900 kr (upp till högkostnad) 1800 x 2 (för läkemedeln) samt 2500 kr för nedfrysning av embryo (engångssumma). Detta blir tillsammans 7000 kr och då är det landstingsbetalt. Nu väntar syskonförsök med frysta embryo nästa år och det kommer kosta runt 12 000 kr /försök.
Japp, tummarna hålls hårt
Det skall funka, tummar hålls hårt
Summerar :
Lanstinget: ca 7000.- (ett försök)
FC i Sthlm 32.000.- (Då ingick ett ET och FET)
Linnèkliniken i Uppsala 44.000.- eller 45.000.- (paket som innehåller tre ivf och ett fryst ägg)
Öresundskliniken i Malmö 60.000.- tre försök
IVF-kliniken Falun 44 000.-
Tror att jag fått med alla fram till nu ....
Gick bra. Har en underbar chef och några arbetskollegor som vet om vår situation så man får mycket stöd därifrån =).
Hoppas morgondagen blir lika skön som dagens.
Jag bor i gbg och om jag har uppfattat det rätt så kostar det från 49 000-60 000kr beroende var man väljer för 3 försök och ett fryst.
Jag har gjort 3 Ivf och väntar på ett FET innan midsommar men det blir på håret om allt stämmer överens. Om detta inte funkar blir det privat..
Frågan är om man ska ta ett försök i taget eller satsa på 3.. det är ändå mycket pengar..
Läste att någon hade gjort ett försök och sedan inte betalat fullpris på andra fungerar det så överallt??
någon som vet??
Nån som vet vad det kostar på sahlgrenska?
Vet inte Sahlgrenska Bara Carlanderska