• FloPow

    Konspirationsteorier

    Hej kära änglaföräldrar.

    Jag fick ett mejl av en kvinna som frågade mig om min pojke fått sin första vaccination. Jag svarade att han hann få det. Då fick jag detta svaret:

    "Har läkarna utrett något ang vaccinationen? Det händer inte ofta, men många fall finns där fullt friska barn avlider utan "förvarning" efter en vaccination. Läkarna brukar skriva "dödsorsak okänd" och inte utreda vidare (finns kanske inte så mycket att gå på) Men det antecknas heller ingenstans, så det finns tyvärr ingen statestik".

    Jag svarade detta: !Jag har inte bett någon utreda, jag tycker det är bättre att gå vidare och acceptera vad som har hänt. Jag mår bara sämre om jag gräver i saker, han måste få vila i fri."

    Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Klart att hon har rätt att fråga och tycka vad hon vill, men jag känner mig nästan kränkt. Det är kanske att ta i, men jag känner mig inte helt bekväm med situationen. Det var en stor sorg att min pojke gick bort, det var en stor sorg att inte veta varför han slutade andas, men vad hjälper det att gräva i det förflutna? Jag kommer aldrig att få tillbaka min pojke bara för att jag anklagar läkarna för "mord". Jag vinner absolut inget, jag blir bara mer och mer ledsen. Jag vill bara låta min son vila i frid, jag behöver gå vidare...

    Kram Emma


    Jacob, född 070528, död 071005
  • Svar på tråden Konspirationsteorier
  • Trisse78

    Låt du honom vila i frid.

    En stor kram till dig Emma!

  • Cinza

    Jag beklagar din förlust. Jag fick också en sån knäppgök efter mig när min son gått bort trots att han dog av sin medfödda sjukdom. Mitt enda råd till dig är att glöm det hela (även om det kan vara svårt). Vaccin och atibiotika är de två största orsakerna till ökad medellivslängd och hälsa och är därför en självklarhet för mig. De som är kraftiga motståndare till vaccin kanske inte har förstått varför vi vaccinerar.
    Jag träffade en kvinna vars faster hade mist sina båda barn och sin man i TBC och själv hade hon precis klarat livhanken. Hon blev dock så dålig att hon inte fick några fler barn.

    Att vissa barn avlider utan förvarning  låter som PSD för mig. Att flertalet av dessa barn fått sin vaccination är ju inget konstigt eftersom de flesta barnen här vaccineras.

    Bara lite tankar från mig. Kram

  • FloPow

    Tack för erat stöd. Man blir bara så trött på människor som ifrågasätter, som om vi själva inte har fullt upp med sorgen.


    Jacob, född 070528, död 071005
  • Froggis76

    Försök att skaka bort den här människan. Och låt din son få vila i frid. Som du själv säger: han kommer inte tillbaka även om det blir en utredning.
    Det verkar precis som att vissa MÅSTE ha en ansvarig person. Jag fick också äta upp att jag inte gick vidare med anmälningar osv när min son dog i magen då det KUNDE ha förhindrats (?) om vissa läkare inte agerat som de gjorde. Men jag hade inte fått tillbaka min son iaf och jag orkade helt enkelt inte.

    Kram

  • WilleViking

    Hej,

    Jag läste ditt inlägg för några dagar sedan och har tänkt mycket på dig..

    Vi förlorade vår son pga läkar slarv för 1.5 år sedan... Vi bråkar fortfarande med sjukvården, det har tagit otroligt mycket tid och ork. Vi har anmält händelsen för att detta inte ska kunna hända någon annan. Vi har fått så otroligt mycket både ros och ris för anmälan. Hade jag vetat hur mycket energi det tagit av mig är jag osäker på om jag skulle ha anmält. Men det är bra att man anmäler felaktigt behandlande, för då kan sjukhusen förhindra att det händer igen. Jag vet att jag skulle tagit väldigt illa upp om jag hört att någon råkat ut för samma sak som Wille och jag hade inte gjort något för att förhindra detta, jag hade inte förlåtit mig själv. 
    Jag anser inte att jag fastnat i min sorg, tvärtom tror jag anmälan fört sorgearbetet framåt. Men det ska bli skönt att kunna lägga detta bakom oss och börja blicka framåt. Jag tror att för vår del har det varit bra att anmäla, men det måste man göra på en gång. Det river upp för stora sår om man anmäler efter ett tag. Så vila du i ditt beslut att inte anmäla och hänvisa denna knäppgök att det är för sent att anmäla, (tror att anmälan måste vara inne innan det gått två år). Och försök att inte ta till dig de dumma komentarerna. Bamse kram Anna

  • Svengelsk

    du har fått goda råd redan och jag hoppas du kan släppa den oro som väckts.


    jag har oxå hört prat om att det skulle finnas samband mellan vaccinationer och PSD, men som jag förstått det så finns ingen forskning som tyder på detta. så även OM du skulle begära någon slags utredning så skulle nog ingen veta var de skulle börja leta. däremot kan man kanske tänka att det vore intressant om någon forskare skulle titta på ämnet och undersöka om det gick att hitta någon koppling. jag är osäker på om det finns någon sådan.
    en anledning till den här "teorin" om en koppling mellan vaccin och PSD som jag har hört, är att den vanligaste åldern för PSD är ungefär tre månader, och det är ju då man brukar vaccineras.
    jag tror att alla som förlorat ett litet barn, i synnerhet vi som aldrig får någon egentlig dödsorsak, går igenom allt som skett tiden före dödsfallet liksom för att hitta en anledning. min dotter dog i magen och jag kan fortfarande räkna upp allt jag åt de sista dagarna, trots att jag vet att det inte finns något samband. jag tänker att om barnet dör utanför magen så kommer man på samma sätt tänka igenom dagarna innan dödsfallet, för att hitta någon avvikelse. det är ett sätt att hantera sorgen och försöka försonas med det som hänt.
    det är oerhört sällan som mamman eller någon annan bär skulden till barnets död!!! (ibland händer det dock att man inom sjukvården kan hitta ansvariga till varför barnets liv inte kunde räddas, och då är det nog bra för sorgeprocessen att allt anmäls och utreds på rätt sätt, precis som WilleViking skriver)
    kramar
     
    www.solvända.nu
  • Ann Lee

    Så ledsen att du fått sådant brev som drar upp allt på nytt igen! Inte rättvist!

    Vill bara säga att vi förlorat en dotter i PSD. När sonen föddes fick vi därför gå på Andningsmottagningen på Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Där utreder de andningsproblem och andningen under sömn med mera. Det har ju dessutom forskats en hel del om PSD fast man ännu inte fått så mycket svar. Kända forskare såsom Hugo Lagercrantz arbetar där. Eftersom vi var där med vår son flera gånger och utredde om han hade några andningsuppehåll under sömnen (vilket han inte hade), så passade vi på och fråga om vaccination. Alla läkare där var väldigt tydliga med att vi skulle vaccinera och att det inte var något som tydde på att vaccination var en riskfaktor för PSD. Däremot finns det ju andra riskfaktorer som du säkert känner till.


    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Konspirationsteorier