• Stor mamma

Dödsstraff-för el emot

Ja denna tråd handlar om dödsstraff.

Är ni emot eller för dödsstraff.

Jag kan säga att jag är för om på ett sätt. T.ex pedofiler, mördare.

Våldtäcksmän nej det ger inte dödsstraff om det inte är en återfallsförbrytare som åkt dit upprepade gånger.

Jag skulle vilja sverige hade dödstraff.

Vill ni det eller varför inte. Jag vill hör era åsiker om varför och varför inte. INGA PÅHOPP I DENNA TRÅD- STARTA EN EGEN

Jag vill bara veta era åsikter där ute i sverige

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dödsstraff-för el emot
  • Mandi74
    Roze skrev 2010-05-19 10:52:15 följande:
     då tyckte jag bara det var rättviss att man får lite mothugg tillbax.
    varför då? För att man gillar att skapa onödiga konflikter?
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-05-19 10:53:48 följande:
    Tack och lov så får man inte adoptera barn som svensk om man vill göra det av välgörenhetsskäl.
  • I Blackrose I
    Mandi74 skrev 2010-05-19 14:48:40 följande:
    varför då? För att man gillar att skapa onödiga konflikter?
    Det är en diskussion-sida och då får man förvänta sig att folk tycker olika och kommer med mothugg. Kan man inte det finns det alltid Libero.se och Pampers.se
    Att man kommer med mothugg behöver inte resultera i onödiga konflikter, förhoppningsviss en tankeställare hos vissa...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Stor mamma

Släpp nu det här med djur är ni snälla, och fortsätt gärna debattera dödstraff. Följer hela tråden hela tiden

• ViceGuy

Det komiska är att de flesta som är för dödstraff är emot abort, medan de som är liberala till abort är emot dödsstraff.

Jag tillhör den sistnämnda kategorin.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Semper Idem
    ViceGuy skrev 2010-05-20 14:33:01 följande:
    Det komiska är att de flesta som är för dödstraff är emot abort, medan de som är liberala till abort är emot dödsstraff. Jag tillhör den sistnämnda kategorin.
    Hehe, vilken intressant iaktagelse. Gäller iallafall för USA.
  • lövet2

Jag är helt emot dödsstraff. Hellre att staten bekostar fängelsevistelser för skyldiga mördare än att staten tar livet av oskyldiga - för det kommer alltid att finnas oskyldigt dömda ...

• Phoebe
    Puls skrev 2010-05-19 10:59:56 följande:
    Jag är helt emot dödsstraff, några anledningar är att jag inte vill leva i ett samhälle där mord subventioneras och godkänns av myndigheterna. att dödsstraff är lika med mord, det gör inte staten till något annat än en statlig mördare. att det alltid finns en risk för att nån som är oskyldig blir dömd till dödsstraff. det kan vara du eller jag eller någon vi älskar. idag är det cirka 60% av dom som sitter inspärrade för brott som lider av adhd, om vi lär oss att hjälpa barn med adhd så tror jag vi kan minska den summan radikalt och det är humanare än att ta livet av dom genom dödsstraff. Att ett så inhumant och oåterkalligt straff är inte värdigt ett humant och rättsäkert samhälle,
    hear hear! Jag skriver under.
  • Anghammarad
    Det komiska är att de flesta som är för dödstraff är emot abort, medan de som är liberala till abort är emot dödsstraff.Jag tillhör den sistnämnda kategorin.

Det beror på att ett embryo inte är en tänkande människa, vilket en havande kvinna är.

• Semper Idem
    Anghammarad skrev 2010-05-20 14:57:27 följande:
      Det beror på att ett embryo inte är en tänkande människa, vilket en havande kvinna är.
    Du missar nog poängen. Inskränkthet kontra humanism.
  • I Blackrose I
    Det komiska är att de flesta som är för dödstraff är emot abort, medan de som är liberala till abort är emot dödsstraff.Jag tillhör den sistnämnda kategorin.
    Du kan inte jämföra abort med dödsstraff. Det är stor skillnad mellan dessa två. För övrigt Är jag för fri abort ( Dock med några synpunkter ) så ditt resomenag håller inte men jag tycker det ÄR stort skillnad mellan abort och dödsstraff.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Selfish Geene
    Roze skrev 2010-05-19 10:39:09 följande:
    Sen undrar jag ni som tycker man inte ska köpa djur, hur ställer ni er till adoption? Man betalar väl för barnet vilket betyder att man köper ett barn som man sen uppfostrar enligt det mall som råder i familjen? Är det fel att adoptera en svart unge från Afrika och uppfostra denna till svensk? Ni tar ju ut barnet från henoms "normala" omgivning...
    En människa kan inte ägas, det är oviktigt om föräldrarna betalat pengar eller "fått" barnet gratis, barnets liv är ändå alltid dess egna (till skillnad från en hund som ägs oavsett om den var gratis eller kostade tusentals kronor)
  • Selfish Geene
    Roze skrev 2010-05-19 10:35:21 följande:
    Det är väl klart man inte ska ha "husdjur". Man skaffar sällskapsvän(djur).
    En köpt eller fängslad "vän" kan väl knappast betraktas som "vänskap"!?
  • Siri29
    hemljuvahem skrev 2010-05-17 12:11:08 följande:

Öga för öga, tand för tand..

An eye for an eye leaves everyone blind.
  • Naken

Jag är emot dödsstraff 100%
    Tydligen ska dödstraffet vara väldigt dyrt och ineffektivt i USA

Jag är för livslånga fängelsestraff och kemisk kastrering av serievåldtäktsmän och dömda pedofiler.

• Mandi74
    I Blackrose I skrev 2010-05-19 16:54:20 följande:
    Det är en diskussion-sida och då får man förvänta sig att folk tycker olika och kommer med mothugg. Kan man inte det finns det alltid Libero.se och Pampers.se
    Att man kommer med mothugg behöver inte resultera i onödiga konflikter, förhoppningsviss en tankeställare hos vissa...
    Jo, men då ska man ju diskutera med de argument man har att komma med, inte bara bråka för bråkandets skull.
Svar på tråden Dödsstraff-för el emot