Cynara skrev 2010-08-04 22:12:06 följande:
Nope inget plus här inte :( och nu har jag precis fått veta av min läkare idag att de har ju bearbetat min kropp så hårt nu så nu behöver den en paus. Vilket innebär att jag ska käka P-piller i en månad och det är ju inte det man vill direkt. :(
Hurgår det för dig då?
Trist... Hoppas att pausen ger effekt. Räckte det inte med semester...
Här händer ingenting heller. Har ju inte tagit ngra hormoner alls sedan början av juni. De är tillbaka från semestern den 23/8 och de sa väl att jag skulle höra av mig första mensdagen för att få en tid. Jag börjar nytt jobb på onsdag så känner att det är lite känsligt att åka ifrån så mkt. Det positiva är att det är närmare borde bara ta 1h allt som allt om jg åker från jobbet. Lite skillnad från innan då det tog 1h enkel resa.
Nu under sommaren hart jag haft lite småblödningar vilket iofs kan vara lite bra eftersom jg inte haft ngn egen mens alls tidigare. Vi får väl se men hösten är lång så nog ska vi lyckas tillslut =)
Kinne79 skrev 2010-08-05 15:30:28 följande:
Jag knaprade pergotime 3 enkla, 1 dubbel och 1 trippel utan tillstymmelse till ägg.
Fick sedan börja med Puregon och först när jag var uppe i 175 dök det upp ett ägg, tror det var på dag 24 och fick då ta ägglossningsprutan och hade tur och det tog sig på första puregonförsöket.
Önskar er lycka till! Och hoppas på att era läkare vågar öka dosen lite till nästa gång.
Kul att höra att det fungerar =) Jag hann ju bar upp till 75iu innan semestern så jag har en bit kvar. Hoppas att de ökar lite snabbare i höst men vi får väl se...