• Cynara

Puregon, ingen effekt?

Hej jag undrar om det finns någon annan där ute som har pco och som tar puregon.
    Jag har själv pco och har tidigare tagit pergo både enkel, dubbel och trippel kur utan minsta effekt, har nu börjat med första kuren puregon och har hållit på i hela 21 dagar och hitills ingen effekt. Jag började på 50ie och är nu uppe i 150ie per dag.

Jag börjar känna att det känns hopplöst, och skulle gärna vilja veta om det är någon annan som varit med om detta och hur gick det för er, vilken dos tog ni och hur länge innan ni fick något resultat?

Behöver lite peppning och hoppas på att det finns någon som kan ge mig lite hopp för att detta ska funka någon gång.

• Svar på tråden Puregon, ingen effekt?
  • Cynara

Menopur é samma hormon fast till skillnad från Puregon så är det inte syntetiskt utan framställt av urin från kvinnor i klimateriet.  Ska som sagt dit imorgon oh hoppas verkligen att det visar något för om jag fattat det hela rätt så kommer dom ha semester snart. :(

• Ichi

Jaha där ser man... Då håller jag tummen extra mycket för imorrn så att du inte får njuta av ngt vin i sommar Flört

• Cynara

Nope inget plus här inte :( och nu har jag precis fått veta av min läkare idag att de har ju bearbetat min kropp så hårt nu så nu behöver den en paus. Vilket innebär att jag ska käka P-piller i en månad och det är ju inte det man vill direkt. :(

Hurgår det för dig då?

• mmiaa
    Cynara skrev 2010-08-04 22:12:06 följande:
    Nope inget plus här inte :( och nu har jag precis fått veta av min läkare idag att de har ju bearbetat min kropp så hårt nu så nu behöver den en paus. Vilket innebär att jag ska käka P-piller i en månad och det är ju inte det man vill direkt. :(

Hurgår det för dig då?
    Vad tråkigt men ändå kan det nog vara bra för kroppen att vila lite- chanserna ökar ju förmodligen med det också. Fortsätter att hålla tummarna för dig :)
    Har läst en del sista tiden att både akupunktur och LCHF-kost ska vara bra för oss med PCO, att det hjälper till att normalisera hormonerna och att vi inte blir så insulinkänsliga. Har du testat något av det?
  • Cynara

Jag har inte testat nått av detta men kör därimot på GI just nu och det har ju likheter med LCHF, tycker att det funkar rätt bra har inget sötsug kvar och har gått ner 10kg på 2 månader. :) kanske ska testa akupunktur också :) ska genast kolla upp det :D

• Kinne79

Jag knaprade pergotime 3 enkla, 1 dubbel och 1 trippel utan tillstymmelse till ägg.

Fick sedan börja med Puregon och först när jag var uppe i 175 dök det upp ett ägg, tror det var på dag 24 och fick då ta ägglossningsprutan och hade tur och det tog sig på första puregonförsöket.

Önskar er lycka till! Och hoppas på att era läkare vågar öka dosen lite till nästa gång.

• Ichi
    Cynara skrev 2010-08-04 22:12:06 följande:

Hurgår det för dig då?
    Trist... Hoppas att pausen ger effekt. Räckte det inte med semester...

Här händer ingenting heller. Har ju inte tagit ngra hormoner alls sedan början av juni. De är tillbaka från semestern den 23/8 och de sa väl att jag skulle höra av mig första mensdagen för att få en tid. Jag börjar nytt jobb på onsdag så känner att det är lite känsligt att åka ifrån så mkt. Det positiva är att det är närmare borde bara ta 1h allt som allt om jg åker från jobbet. Lite skillnad från innan då det tog 1h enkel resa.

Nu under sommaren hart jag haft lite småblödningar vilket iofs kan vara lite bra eftersom jg inte haft ngn egen mens alls tidigare. Vi får väl se men hösten är lång så nog ska vi lyckas tillslut =)
    Kinne79 skrev 2010-08-05 15:30:28 följande:
    Jag knaprade pergotime 3 enkla, 1 dubbel och 1 trippel utan tillstymmelse till ägg.

Fick sedan börja med Puregon och först när jag var uppe i 175 dök det upp ett ägg, tror det var på dag 24 och fick då ta ägglossningsprutan och hade tur och det tog sig på första puregonförsöket.

Önskar er lycka till! Och hoppas på att era läkare vågar öka dosen lite till nästa gång.
    Kul att höra att det fungerar =) Jag hann ju bar upp till 75iu innan semestern så jag har en bit kvar. Hoppas att de ökar lite snabbare i höst men vi får väl se...
  • mmiaa
    Cynara skrev 2010-08-05 15:08:42 följande:
    Jag har inte testat nått av detta men kör därimot på GI just nu och det har ju likheter med LCHF, tycker att det funkar rätt bra har inget sötsug kvar och har gått ner 10kg på 2 månader. :) kanske ska testa akupunktur också :) ska genast kolla upp det :D
    10 kg på två månader, jättebra jobbat ju! GI och LCHF funkar ju toppen mot sötsug, tur att det finns hjälp :)
  • Ichi

Hur går det???
    Jag är på G igen och har tagit mina sista primoluttabletter så nu väntar jag på mensen... Sen är det dags att börja med sprutor igen. Hoppas det atr sig den här ggn! 

• mmiaa
    Ichi skrev 2010-08-28 19:41:09 följande:
    Hur går det???
    Jag är på G igen och har tagit mina sista primoluttabletter så nu väntar jag på mensen... Sen är det dags att börja med sprutor igen. Hoppas det atr sig den här ggn! 
    Håller tummarna :)
  • Ichi
    mmiaa skrev 2010-08-30 00:01:37 följande:
    Håller tummarna :)
    Tack! Börjar med sprutorna imorrn sen är det vul på tisdag.
Svar på tråden Puregon, ingen effekt?