• noelnikita

    Sista gången jag fick se mitt barn....

    Hej.

    Idag var det sista gången jag fick se min älskade lilla Leon. Han var så fin. Vi dekorerade kistan med lite minnessaker.
    Noel hade ritat teckningar , jag hade skrivit ett brev och vi lade i kort på oss som han fick med sig. En liten gosehund hade Noel valt ut och en snuttefilt. Stenarna och kottarna som Noel hade med sig första gången fick också följa med.

    Allt blev så tomt och tungt efteråt. Jag griper efter små halmstrån till minnen av min son. Efter begravningen finns bara minnena kvar. Allt är bara tomt.

    Jag saknar min lilla bäbis så. Det har gått 12 dagar det känns som ett år samtidigt som det var alldeles nyss jag fick beskedet om att han inte lever. Allt känns så orättvist.

    Det hade aldrig behövt bli så här om någon hade lyssnat på mig.

    Mamma till Leon och Noel.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 09:48
    Hej.

    Tack för era fina ord, kände att jag vill uppdatera inlägget och berätta lite om hur mitt liv ser ut nu.

    Nu drygt ett och ett halvt år efter att Leon hastigt togs ifrån oss är jag gravid igen och ska förhoppningsvis få en liten pojke till i januari. Tiden som gått har varit fyllt med sorg och saknad efter ett barn som aldrig fick se dagen.

    Andra mammor som också upplevt det mest fruktansvärda man kan uppleva, att förlora ett barn, har varit ett stort stöd för mig, men inget kan göra mig hel igen. En bit av mitt liv är borta för alltid.

    Tack än en gång för att ni läst och kommenterat inlägget, för mig var det otroligt skönt och betydelsefullt att få läsa mina egna ord igen som skrevs mitt i den värsta chocken.

    Mamma till Leon och Noel.

  • Svar på tråden Sista gången jag fick se mitt barn....
  • Tuttan80

    Jätte stor styrke kram till er....! Kan inte föreställa mig hur hemskt det måste vara att förlora sitt barn...


    Mamma till min underbara son Alfred
  • Anonym

    usch va hemskt att behöva begrava sitt barn ... vad har hänt? (du säger att det inte behövde ske om dom lyssnat på dig?) hur gammal va Leon? styrkekramar till dig

  • Nossmiarfe

    Ett fång med kramar till er!

    Jag har själv begravt min dotter för 2 veckor sedan. Det är tungt och jag vet vad ni går igenom. Något ingen förälder borde behöva göra. Men jag har även tacksamheten att jag fick vara min dotters mamma, att vi fick 14 år tillsammans, tacksamheten över hennes syskon och att vi tillsammans kan gråta, skratta och att vi har varann. Att jag och min man orkar stötta varann i vår livs värsta sorg. Alla sörjer olika men ingen ska någonsin kunna säga till dig att "har du inte sörjt klart snart". Svara dem då " så länge du kommer älska dina barn, så länge ska jag sörja mitt" för vi kommer alltid ha en pusselbit som fattas, den fanns men togs ifrån oss och vi kommer aldrig bli kompletta igen.

  • Anonym
    Nossmiarfe skrev 2011-11-22 02:12:30 följande:
    Ett fång med kramar till er!

    Jag har själv begravt min dotter för 2 veckor sedan. Det är tungt och jag vet vad ni går igenom. Något ingen förälder borde behöva göra. Men jag har även tacksamheten att jag fick vara min dotters mamma, att vi fick 14 år tillsammans, tacksamheten över hennes syskon och att vi tillsammans kan gråta, skratta och att vi har varann. Att jag och min man orkar stötta varann i vår livs värsta sorg. Alla sörjer olika men ingen ska någonsin kunna säga till dig att "har du inte sörjt klart snart". Svara dem då " så länge du kommer älska dina barn, så länge ska jag sörja mitt" för vi kommer alltid ha en pusselbit som fattas, den fanns men togs ifrån oss och vi kommer aldrig bli kompletta igen.
    beklagar sorgen Gråter sänder en stor kram.
  • NINACRT

    Saknar ord. Att förlora ett barn måste vara det värsta man kan vara med om. Får ont i kroppen bara av tanken. Styrkekramar till er som förlorat en del av ert hjärta.

  • Anonym
    Nossmiarfe skrev 2011-11-22 02:12:30 följande:
    Ett fång med kramar till er!

    Jag har själv begravt min dotter för 2 veckor sedan. Det är tungt och jag vet vad ni går igenom. Något ingen förälder borde behöva göra. Men jag har även tacksamheten att jag fick vara min dotters mamma, att vi fick 14 år tillsammans, tacksamheten över hennes syskon och att vi tillsammans kan gråta, skratta och att vi har varann. Att jag och min man orkar stötta varann i vår livs värsta sorg. Alla sörjer olika men ingen ska någonsin kunna säga till dig att "har du inte sörjt klart snart". Svara dem då " så länge du kommer älska dina barn, så länge ska jag sörja mitt" för vi kommer alltid ha en pusselbit som fattas, den fanns men togs ifrån oss och vi kommer aldrig bli kompletta igen.
    Usch så tragiskt! Beklagar verkligen Er förlust. Vad hände henne?
  • Nossmiarfe

    Om du inboxar kan jag berätta, annars gör jag det inte till anonyma då jag fick en konstig människa efter mig

  • Frogstomp

    Nej ush vad hemskt.
    Många styrke kramar ifrån mig och min son Leon. 

    =/.  

  • Solsikke

    .

    Tråden har rensats från OT-inlägg.

    Var vänliga att respektera TS inlägg och att tråden ligger i Känsliga rummet.

    .
    ~ Play it by ear ~
  • Nene08

    Mina tankar finns hos er förälder och familj. Kan inte leva utan min flicka och kan inte inte ens förstå den styrka ni måste stå ut med varje dag. Mitt hjärta gråter för ert barn.

Svar på tråden Sista gången jag fick se mitt barn....