• TrollBoll

PCO:are i syskonverkstaden

Detta är en tråd för oss med PCO som redan lyckats få ett barn och vill ha syskon till våra små mirakel!

Själv har jag en son som kom till efter två års försök. En utredning och en hormonbehandling senare blev han äntligen till!
    Nu har vi försökt få ett syskon till honom i över ett år utan att lyckas. Detta trots att jag går på hormonbehandling även denna gång.

Här hoppas jag kunna samla fler som är i samma sits som mig, där vi kan dela våra tankar om vägen till syskon! Alla som är i samma sits vet att det är en tuff resa och att man behöver vänliga likasinnade att prata av sig med ibland!

Elliot 090203
  • Svar på tråden PCO:are i syskonverkstaden
  • Thalis
    TrollBoll skrev 2010-06-25 09:50:16 följande:
    Flickor.... Jag tror knappt att det är sant... Men jag fick mitt midsommarplus imorse!!!
    Lykan är fullkomligt gjord även om det inte sjunkit in riktigt ännu... Vi kommer få ännu ett litet underverk i februari, samma månad min son är född, så han kommer precis hinna fylla 2!
    Elliot 090203
    Men stort GRATTIS!!!  Härligt ju!!!
    Min son är född i februari och om allt går bra med denna bebis i magen så har jag BF samma dag som sonen föddes. MEN denna bebis kommer säkert att födas senast 25 januari eller i början på februari.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • mammaSöt

Vi försöker som ni. Har PCO och har två underbara barn. Lilltjejn kom till efter hormonbehandlingar. Blev gravid nu i april igen men fick missfall i vecka 5. Nu försöker vi igen men det går inge vidare :(

Ätit provera för att starta en blödning, alla tidigare omgångar har blödningen startat sista dagen på tablettrasonen (dag 10) men nu är det dag 13 och ingen blödning i sikte. Någon som har erfarenheter av detta? Räcker en liten brunaktig flytning som startskott för pergotimekuren? Ingen aning om när jag ska starta med pergotime om inte blödningen kommer igång. Någon som vet?

• Eet

TrollBoll: Så fantastiskt, stort grattis! Nästa mens ska jag få börja med mina tabletter, så jag hoppas få sällskapa dig snart.

MammaLWB: Det ska vara en riktigt blödning, flytningarna "gills" inte fick jag lära mig.

• TrollBoll
    Eet: Tack så mycket! Jag håller tummarna att det är er tur också snart!
    Elliot 090203
  • TusseTvå

Min dotter är 9 mån nu och är inne i v 13 nu. Fått två missfall efter min dotter, alltså mycket tidigt. Dottern tog 2.5 år att få! Har du ägglossning? Kram

• Tuss84

Hur har ni haft det med mens/blödningar under tiden ni ammade era första barn? Mina cykler är galet korta, 21 dagar var den senaste... Grattis till er som plussat! Själva väntar vi med att påbörja syskonverkstad tills dess att dottern är runt 1

• mammaSöt

Hej!

Räknade ut att ja behövde börja pergotimekuren efter de brunaktiga flytningarna hade startat (innan stora blödningarna kommit igång) för att hinna innan gyn sommarstängde, och det verkar ha fungerat fint!

Hade 2 ägg som var på g idag. Ena var 16 och andra 18. Ska imorgon få sprutan för ägglossning. Nu är det bara att hålla tummarna!!!!

• Snurpan

Hej! Hoppar in här lite, måste bara fråga vart ni vänder er för att få hjälp? Vi försöker skaffa syskon till vår tvååriga dotter, har också pco. Min gyn har skrivit ut en dos pergotime o en dubbel dos men ingen äl... Hon verkar inte vilja skriva ut mer o de har aldrig varit tal om sprutor o sånt, får ni hjälp via sjukhuset eller vart vänder man sig?

• Snurpan

ok, går också till privat men hon verkar som sagt inte vilja göra mer, hon har hänvisat mig till götebosgs kvinnoklinik men de ligger 15 mil från där ja bor, känns lite långt. Blir lite förvirrad av att verkar som vissa får trippeldos pergotime och såndär gonal-f, undrar varför inte ja får prova. Trodde faktiskt ja skulle få ägglossning av dubbeldosen för ja kännde värk från äggstockarna, men de har inte visat når på äl testen

• mammaSöt

Jag får aldrig utslag på ägglossningstesterna fast jag vet att jag ägglossar efter pergotime och efter sprutan. (lämnar blodprov) Ingen egen ägglossning dock. Vet inte varför det inte visar sig? Kan ju vara vså att du är som mig? pergotime ger äggblåsorna, men du kanske behöver den där sista sprutan för att få äggen att lossa

• Snurpan

ja, hoppas att nåt kommer o funka, vill så gära ha syskon till våran dotter! Konstigt att dina äl tester inte visar när du har ägglossning? Har provat o testa tidigare på dagen o senare på eftermiddagen o på eftermiddagen blir mina test mycke svagare, har du provat o testa två gånger på dagen?

• bustösen

får man gå med här? vi ska ringa sahlgrenska och se om möjligheter med att få tillbaka ngt av våra frysta ägg i höst. Har två söner, en som är 10 år och en liten ivfare som är 13 månader.

• Eet

Oj.. här var det stiljte..semestertider.
    Jag har precis börjat en pergotimekur.. Då är man inne i rullan igen, vul, BIM och dagräknande.

Bustösen: Välkommen.

Svar på tråden PCO:are i syskonverkstaden