• I Blackrose I

Vad vet ni om Iran och dess Islamisering?

Precis som rubriken lyder. Efter en massa diskussioner här på FL så vore det intressant att få reda på vad den svenska befolkningen vet om andra länder dom spyr galla över.

Så skriv precis allt ni vet om Iran och vilken uppfattning ni har om Iranier. Ordet ÄR fritt.

ÄR Iranier muslimer?
    Säger man perser eller Iranier?
    Vad är skillnaden?
    Är Iranier araber och pratar arabiska?

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:51
    Ta gärna en titt på nedanstående klipp och kommentera om ni vill. Passar på och ber om ursäkt om den hårda tonen i Ts. Var inte på humör när jag skrev ovanstående..;)

• Svar på tråden Vad vet ni om Iran och dess Islamisering?
  • I Blackrose I
    Blackbird skrev 2010-06-15 22:06:21 följande:
    Och nu är varken alla iranier muslimer eller ens troende. Så där gör ETSS mycket grova misstag.
    Näää, det menar du inte. Flört
  • Dorian Ertymexx
    Och nu är varken alla iranier muslimer eller ens troende. Så där gör ETSS mycket grova misstag.
    Precis. Och de som är troende är långtifrån alla muslimer. Det finns kristna, judar, zoroaster och andra religioner där.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • ETSS
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-15 21:47:24 följande:
    Du drar alltså hela Iran över en kam baserat på deras ledare. Säg mig, tyckte du att USA var en fruktansvärd teokratisk terrorstat när Bush satt vid makten, eller är det bara muslimer du klumpar ihop och bespottar?
    Det är uppenbarligen lättare att dra alla över en kam som du gör med USA.
    Har apropå missförstånd inte talat specifikt om muslimer. Det är återigen din tolkning. Inte har jag "bespottat" någon heller.
    Kan jag vara tydligare? Forfarande oklarheter eller utrymme för missförstånd?

• ETSS
    Jag har som jag nyligen skrev till Hr. Ertymexx inte bespottat någon, endast försökt förklara skillnader i kulturella mönster. Jag tycker inte att det är så svårt att förstå att länder med olika kulturer får olika styrelseskick.
    Jag hatar inte muslimer eller Iranier. Jag har däremot svårt att acceptera deras brist på demokrati, eftersom vi i väst är matade med att den ska finnas, åtminstone på papperet.
  • Dorian Ertymexx
    ETSS skrev 2010-06-17 20:15:11 följande:
    Det är uppenbarligen lättare att dra alla över en kam som du gör med USA.
    Har apropå missförstånd inte talat specifikt om muslimer. Det är återigen din tolkning. Inte har jag "bespottat" någon heller.
    Kan jag vara tydligare? Forfarande oklarheter eller utrymme för missförstånd?

Aha, så talar man om USA så drar man alla över en kam, gör man samma sak med Iran så gör man det inte?!?
  • ETSS
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-18 10:51:49 följande:
    Aha, så talar man om USA så drar man alla över en kam, gör man samma sak med Iran så gör man det inte?!?
    Fel av dig igen.
    Jag kan inte låta bli att undra över vad din envetna vilja att hela tiden misstolka mig egentligen kommer ifrån?
  • I Blackrose I

Ar inne en kort stund och kollar min mail. Har kopt en troja har nere med foljande text:

I Don´t Need Sex - My Government Fuck Me EveryDay!

Sa sant sa...

• Dorian Ertymexx
    ETSS skrev 2010-06-18 21:04:56 följande:
    Fel av dig igen.
    Jag kan inte låta bli att undra över vad din envetna vilja att hela tiden misstolka mig egentligen kommer ifrån?
    Vem misstolkar vem här?
  • Faber
    Roze skrev 2010-07-12 10:58:30 följande:

Nu är jag tillbaka. :)

Ta gärna en titt på youtube-klippen ni som tror Iran ser ut som den media målar upp.

www.familjeliv.se/Forum-5-106/m53450316.html#Scen_1

Nazityskland såg också rätt idylliskt ut beroende på vad regissören hade för syfte och vem som höll i kameran. Filmklipp säger inget åt vare sig det ena eller andra hållet.
  • I Blackrose I
    Faber skrev 2010-07-12 12:43:59 följande:
    Nazityskland såg också rätt idylliskt ut beroende på vad regissören hade för syfte och vem som höll i kameran. Filmklipp säger inget åt vare sig det ena eller andra hållet.
    Que?
  • I Blackrose I
    Faber skrev 2010-07-12 12:43:59 följande:
    Om du menar att jag överdriver med det jag har skrivit om Iran för att ge ett orättviss bättre bild av Iran så får du ta och läsa om det hela. Förstår inte alls vad du vill komma fram till med inlägget.
Svar på tråden Vad vet ni om Iran och dess Islamisering?