• vadskajaghetadå

Hade du också ringt polisen?

För några dagar sen nr jag och familjen var ute och körde på väg 57 hade vi en vinglandes bil framför. hade han bara vinglat till några ggr hade jag inte brytt mig förutom ett par svordomar, men denna person låg och körde i mitten, slalom och jag skrek flera gånger för att han var nära att krocka...då ringde jag 112 och de kopplade mig till sörmlandspolisen, sen fick jag hänga kvar när de ropade ut i deras polisradio. dom ställde lite frågor och undrade om vi kunde hålla koll på bilen, tog den och vår regnummer.

jag sa flera gånger till sambon "tänk OM det är en småbarnsfamilj" "tänk om han är nykter" för det vart ett jädra pådrag. jag sa även att jag aldrig ringt om man vart på nån enslig liten norrlandsväg, men här hade vi möten hela tiden.

så kommer snuten med BLÅLJUS i motsatt rikting, tvärvänder och stannar bilen, vi kör förbi och jag säger till sambon och nickar..inget snack! den där hade tagit nåt!

efter en stund blinkar han in oss, då säger han att han var spiknykter och inga droger gissa om jag höll på att dö av skam!
    men..hur är det möjligt?
    Men polisen tackade och tyckte det var jättebra att vi ringde,oh att det är jättemånga som kör rattfulla.

Men NÅT måste det vart med gubben förutom att han var ett "original" eller vad han sa, körde barfota och hade en jycka fram.
    han var ju en trafikfara!!???

rent livsfarlig...
    jag sa "hoppas han fick sig en tankeställare och skärper till sig"

men ändå pinsamt....hoppas dom inte hade så mkt för sig.

• Svar på tråden Hade du också ringt polisen?
  • Rigmor Mortis

Bra att du ringde. 

Jag har inte ringt själv, men min man har ringt om en bil som stod parkerad mitt på en 90-väg och om ett påkört rådjur i diket (efter att det hade legat ett par dagar drog vi slutsatsen att ingen rapporterat viltolycka där) 

• Lowika

Ångrade så att jag inte ringde för ett par veckor sen. Ska ringa i fortsättningen har jag bestämt...

ett husvagnsekipage i 120km på motorvägen, utan regskyltar, och troligvis utländsk. På förarplatsen satt föraren med en ca 9månaders barn i knät!

Tänk om något hände... stackars lilla barn...

• Choko

Absolut! Tycker att det är vår skyldighet som medtrafikanter att rapportera om vi tror att vi ser en trafikfara! Gubben fick sig kanske en tankeställare så att han kör ordentligt hädanefter kan man hoppas. Du kanske tyckte att det kändes pinsamt men hur hade d kännt om du inte ringt polisen och sen fått höra att det hänt en dödsolycka?

Heder till polisen som tog detta på allvar!

• idiblon yes

Ja, det hade jag, och det var väldigt bra att ni gjorde det.

Vilar vid denna källa...
  • Gul13

Jag har gjort det och jag hade gjort det igen.
    VI hade bilen framför oss på en 2 till 1 sträcka. Innan polisen hann komma hade han kraschat in i vajerräcket och klarade sig oskadd som tur var.
    Mannen var nykter, drogfri, han hade varit på golfbanan i högsommarvärme hela dagen ... vad som fattades fick vi aldrig veta men han togs omhand av ambulansen.

• vackrastarflow

Ja du gjorde rätt!

• emma enhörning
    Rigmor Mortis skrev 2010-06-07 17:34:50 följande:
    Bra att du ringde. 

Jag har inte ringt själv, men min man har ringt om en bil som stod parkerad mitt på en 90-väg och om ett påkört rådjur i diket (efter att det hade legat ett par dagar drog vi slutsatsen att ingen rapporterat viltolycka där) 
    Helt ot men min man körde på ett rådjur och trots att han ringde polisen blev det liggandes i diket tills det var helt uppätet. Detta var första dagen på älgjakten så vilken jägare var intresserad av det liksom...
  • VirrigaVerna

Jag hade ringt. Du kunde ju inte bedöma om föraren var full eller inte men du kunde bedöma hur han körde. Bra gjort!

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Choko

Jag har  tänkt en del på det här, och det är ju tyvärr så att många nya droger  inte kan spåras idag via urinprov, och säkert inte heller då via utandningsluften. Kan ju vara något sånt han hade tagit.

Svar på tråden Hade du också ringt polisen?