• Meet Me Halfway

    BF februari 2011 första barnet

    Här samlas vi som väntar första barnet i februari 2011. Här kan vi diskutera allt möjligt kring våra graviditeter, utan att känna att någon fråga är dumGlad

    Hoppas på en livlig tråd{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF februari 2011 första barnet
  • anansie

    10 dagar kvar men känner inget direkt.. Slemproppen har börjat lossna iallfall så alltid nåt Glad O haft lite små "mensvärk". Men jag räknar med att det iallafall är 20 dagar kvar, lika bra Flört

  • TinyDeLuxe

    Har BF idag och bara sitter och väntar och väntar på att det ska börja göra ont nångång. Lite sammandragningar och bäbisen rör på sig mycket, men annars ingenting... suck...

  • anansie

    Hur har det gått för er tjejer ?

    Jag fick världens finaste flicka den 5 februari. 8 dagar tidig var hon med.
    MItt lilla underverk heter Älva och är helt underbar.

    Hoppas allt gått bra för er med.
    Har startat ett forum för oss februari mammor www.familjeliv.se/Forum-3-28/m57265897.html
    Hade vart jättekul om ni ville kika in och prata.

  • vivana

    våran max kom den 17 feb 4 dagar innan bf. vattnet började gå redan på tisdagen men inga  regelbundna värkar så på torsdagen blev jag igångsatt. å han tittade ut på kvällen tog ca 10,5 tim .
    han var 51 cm å vägde 3320g i går hade han ökat upp till 4120g å blivit hela 54cm

  • anansie

    Åh grattis vivana Skrattande
    Min lilla var 50cm o 3925gram när hon föddes (3655g när vi åkte hem från BB) och på hennes 1 månads dag var hon 54,5 cm och vägde 4752 gram.. Hon är ett riktigt matvrak Glad

  • Dohgon

    ja våra kom ju 22 januari. och  cm långa. 2600 och 2700 gram. de föddes en vecka innan BF. de är nu 6 veckor och 3 dagar och väger dryga 5 kg var. tror storebror är precis över och lillebror precis under =)
    de sover inte så jättebra om nätterna ännu och har börjat väcka varandra men blir nog bättre snart =)

  • anansie
    Dohgon skrev 2011-03-08 11:20:18 följande:
    ja våra kom ju 22 januari. och  cm långa. 2600 och 2700 gram. de föddes en vecka innan BF. de är nu 6 veckor och 3 dagar och väger dryga 5 kg var. tror storebror är precis över och lillebror precis under =)
    de sover inte så jättebra om nätterna ännu och har börjat väcka varandra men blir nog bättre snart =)
    Måste vara ganska ovanligt att nästan gå hela tiden ut med tvillingar va ? Glad Va härligt att de växer så bra.
    Lite jobbigt när de väcker varann hela tiden kan jag tro.. Man tycker ju man har fullt upp med en, tänk dej med två då Skrattande
  • Tjejen74

    Grattis till alla bebisarna! Solig

    Jag fick min lilla tjej 27 jan en vecka innan bf, blev igångsatt pga tidig vattenavgång. Hon vägde 3140 och var 51 cm lång.

  • Dohgon

    är inte allt för ovanligt att gå nästan tiden ut, brukar dock komma 37-38 vanligtvis men måste säga att jag är tacksam att de var kvar så länge i magen ändå =) 45 och 46,5 cm långa var de, såg att det blev borta i förra inlägget =)

    tjejen74: stor tjej du fick =)

  • TinyDeLuxe

    Fick min lilla Dante den 6 februari, så inte så långt efter BF =) Imån är han tre månader, stora pojken redan =) Underbar förlossning, dock komplikationer med mjölkstockning mm efteråt.

  • Doro
    TinyDeLuxe skrev 2011-05-05 12:45:45 följande:
    Fick min lilla Dante den 6 februari, så inte så långt efter BF =) Imån är han tre månader, stora pojken redan =) Underbar förlossning, dock komplikationer med mjölkstockning mm efteråt.
    Ja, mjölkstockning är då ingen höjdare. Brukar också få det då och då. Jobbigt som f*n!!
  • Tussebus

    Minns inte om jag skrev här el ej men jag fick också en sparris. Den 28e februari kom hon ut med sugklocka efter igångsättning morgonen innan. Jag fick pumpa igång mjölken men när den väl kom var d försent. Då va hon van vid att maten skulle komma snabbt och mycket samt utan större ansträngning. Tutten var inget för henne :*( Nu har jag funnit mig i det och tänker försöka sluta pumpa. Hon får ju bra med mat o vitaminer ändå. Hon va 53 cm lång o vägde 3040 g när hon föddes. Nu e hon två månader drygt o väger 5kg o mäter 60 cm.

Svar på tråden BF februari 2011 första barnet