• hannyah

HJÄLP! ska jag acceptera detta???? :'(

Enkel och kort fråga.

Jag har en dotter på 3år sedan ett tidigare förhållande och en ny sambo som själv inte har några barn. Jag är 21 år och han är 36.

Jag sa till han vid lunchtid idag (ca 12 tiden) när jag och min dotter åt att han kunde passa på att äta med om han var hungrig. det var han inte och då frågade ag om det var lagom att äta middag vid 3 - 4 tiden idag.. Det var helt lagom tyckte han.

Vi har inte varit osams tidigare idag, och det har inte varit något särskillt de senaste dagarna heller..

MEN... nu var det så att när jag nu skulle ställa mig och laga mat så ställer han sig och börgar göra mackor!! Jag tycker det är respecktlöst och när jag förklarade för han att jag tycker det är respectlöst menar han att han äter vad han vill när han vill.

Jag försökte förklara för han att det är viktigt för mig att vi äter tillsammans eller åtminstonde att vi äter ordentligt (regelbundet och riktig mat) då vi bor tillsammans med ett barn och för mig är det viktigt att vi båda föregår som gott exempel och bra förebilder.

Jag är inte överdriven med mat, det är inte så att jag tvingar i min sambo konstiga bönsallader eller skumma andra rätter.. utan det handlar om vanlig husmanskost..

Jag blir ledsen och han blir förbannad för detta... vad ka jag göra??

Jag tycker det är jättetråkigt att stå och laga mat och diska om han inte ens vill äta med oss/ sama som oss.. Jag gör inte mat som han inte tycker om, men endå vill han ibland ha smörgåsar eller pizza eller liknande.. Han är inte beroende eller liknande av mat/socker/fett han har en snygg och trimmad kropp och bryr sg om sitt utseende..

HJÄLP!!!!

• Svar på tråden HJÄLP! ska jag acceptera detta???? :'(
  • kalin

Jag hatar dom inte och jag kanner ingen ingen avsky. Ar bara inte intresserad av att ha nagon relation med dom. Nu ar vi valdigt OT. Kommer inte skriva mer i denna traden.

• trolltotten
    kalin skrev 2010-06-17 10:09:40 följande:
    Han valde att lita pa tjejen som pastog sig ata p-piller, tycker inte det ar sa javla fel. Dessotum ar det totalt ovesantligt nu eftersom barnen redan blivit till och han alskar sina ungar.

Att jag inte gor det ar en annan sak. Nej ungarna marker inte att att jag inte gillar dom efetresom jag aldrig traffar dom. Aven om dom skulle gora det sa skiter jag fullstandigt i det.Om jag fick bestamma skulle vi skluta skicka pengar och lata ungarna bo pa gatan.
    Så jävla osmakligt. Hoppas du kommer ut på gatan, tillsammans med din galna sambo.
  • Missisbit

Måste bara säga att det Kallin skrev tidigare var det jävligaste jag någonsin ha läst..
    Fan, man mår illa av att läsa de raderna..
    Du har inget hjärta och du älskar inte deras pappa heller  för du är kapabel att bara
    älska  dig själv!
    Frågan är om det finns någon hjälp för dig...
    Tycker att du får ha dina j...a åsikter/känslor men du får fan behålla dom för dig själv!!

You make me sick!!!! 

• Missisbit

Hannyah: han verkar ta de viktiga måltidsstunderna för givet så mitt
    råd är att laga mat enbart åt dig själv och din dotter! Bry dig inte om
    vad han äter och när han gör det, för ju mer du tjatar desto mer
    ointresserad han kommer att vara..

Tycker att det är tråkigt men varför ska du bry dig om det om han inte gör
    det? Tacka nej till husmanskost, det är helt vansinnigt men låt honom äta
    sina mackor eller vad han vill... DU serverar maten på tallriken  och
    inte bara att han inte äter den utan han inte uppskattar  det heller...

Bry dig inte eller visa att du inte bryr dig om hans måltider så kommer du att
    märka skillnad snart,,,

Kram! 

• datub
    hannyah skrev 2010-06-15 14:36:26 följande:
    Enkel och kort fråga.

Jag har en dotter på 3år sedan ett tidigare förhållande och en ny sambo som själv inte har några barn. Jag är 21 år och han är 36.

Jag sa till han vid lunchtid idag (ca 12 tiden) när jag och min dotter åt att han kunde passa på att äta med om han var hungrig. det var han inte och då frågade ag om det var lagom att äta middag vid 3 - 4 tiden idag.. Det var helt lagom tyckte han.

Vi har inte varit osams tidigare idag, och det har inte varit något särskillt de senaste dagarna heller..

MEN... nu var det så att när jag nu skulle ställa mig och laga mat så ställer han sig och börgar göra mackor!! Jag tycker det är respecktlöst och när jag förklarade för han att jag tycker det är respectlöst menar han att han äter vad han vill när han vill.

Jag försökte förklara för han att det är viktigt för mig att vi äter tillsammans eller åtminstonde att vi äter ordentligt (regelbundet och riktig mat) då vi bor tillsammans med ett barn och för mig är det viktigt att vi båda föregår som gott exempel och bra förebilder.

Jag är inte överdriven med mat, det är inte så att jag tvingar i min sambo konstiga bönsallader eller skumma andra rätter.. utan det handlar om vanlig husmanskost..

Jag blir ledsen och han blir förbannad för detta... vad ka jag göra??

Jag tycker det är jättetråkigt att stå och laga mat och diska om han inte ens vill äta med oss/ sama som oss.. Jag gör inte mat som han inte tycker om, men endå vill han ibland ha smörgåsar eller pizza eller liknande.. Han är inte beroende eller liknande av mat/socker/fett han har en snygg och trimmad kropp och bryr sg om sitt utseende..

HJÄLP!!!!
    Du kommer att bli djup sårad i den relationen, Det bästa rådet är ,LÄMNA HONOM.
  • kalin
    Missisbit skrev 2010-07-09 23:52:15 följande:
    Måste bara säga att det Kallin skrev tidigare var det jävligaste jag någonsin ha läst..
    Fan, man mår illa av att läsa de raderna..
    Du har inget hjärta och du älskar inte deras pappa heller  för du är kapabel att bara
    älska  dig själv!
    Frågan är om det finns någon hjälp för dig...
    Tycker att du får ha dina j...a åsikter/känslor men du får fan behålla dom för dig själv!!

You make me sick!!!! 
    Men for i helevete. Du vet ingenting om min formaga att alska. Att du sitter och uttalar dig om andra manniskors kanslor ar bade pinsamt och lojligt. Du far tycka vad fan du vill men skippa amatorpsykolog snacket.
  • Missisbit

Kalin: tycker synd om dig för du verkar inte ha fått någon kärlek från
    dina föräldrar.... 

• kalin
    Missisbit skrev 2010-07-10 20:51:44 följande:
    Kalin: tycker synd om dig för du verkar inte ha fått någon kärlek från
    dina föräldrar.... 
    Mina foraldrar ar varldens basta. Ber annu en gang att du slutar uttala dig om sant du inte har en aning om.
  • Missisbit

Visst lilla gumman.. vi säger så... men som sagt tona ner dina hemska
    åsikter! Det här är inte rätt sida för dig så du bör söka dig någon
    annanstans..

• kalin
    Missisbit skrev 2010-07-12 00:46:31 följande:
    Visst lilla gumman.. vi säger så... men som sagt tona ner dina hemska
    åsikter! Det här är inte rätt sida för dig så du bör söka dig någon
    annanstans..

Vem tror du att du ar egentligen? Inte nog med att du leker amatorpsykolog , nu sitter du har och bestammer vilka internetforum som "ar ratt" for mig. Jag haller val till vart jag vill, varfor jag finns pa FL har jag ingen som helst anledning att redogora for dig. Senast jag kollade fanns inga regler som sager vilka asiker man ska ha. Inte heller maste "tona ner" sina asikter sa fort man inte tycker som du.
  • Shaun the sheep

Jag måste säga att jag håller verkligen inte med Kalin i hennes åsikter, snarare tycker jag väldigt synd om hennes sambos barn. Men.
    Det betyder inte att andra har rätt att ifrågasätta hennes barndom, eller hennes föräldrar. Och precis som hon säger så har hon rätt att använvda internet till precis vad hon vill. Man måste inte ha barn för att vara medlem på familjeliv. Man behöver inte ens tycka om barn. Det finns flera som är medlemmar endast för att diskutera,
    och vad Kalin gör på familjeliv ska du Missisbit helt ärligt ge blanka fan i. Du behöver inte hålla med Kalin i hennes åsikter, men ge dig inte på hennes privatliv och prata om saker du inte vet nåt om.

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Missisbit

Dollheart: Du ska inte läxa upp mig snälla du, för jag har inte bett om din åsikt och
    Kalin kan "prata för sig själv" och behöver knappt någon advokat som ska försvara
    henne. 

Man ska bara acceptera att hon skriver sådana vidriga saker utan att reagera. Du verkar
    ändra dina åsikter väldigt lätt: först dömer du henne för åsikter hon har och sedan försvarar
    du henne. Herregud!

Hur kan man vara likgiltig när man läser allt hon har skrivit? 

Jag tänker inte älta om det här något mer, blir bara förvånad över hur du tänker. Men jag kommer
    aldrig att glömma det Kalin skrivit tidigare som löd: "om jag fick bestämma skulle vi sluta
    skicka pengar och låta ungarna bo på gatan"...  Jag vet säkert att alla föräldrar som har läst det (och
    kommer att läsa det) på den här sidan, har blivit väldigt illa berörda. 

• kalin
    Missisbit skrev 2010-07-12 19:52:47 följande:
    Jag tänker inte älta om det här något mer, blir bara förvånad över hur du tänker. Men jag kommer
    aldrig att glömma det Kalin skrivit tidigare som löd: "om jag fick bestämma skulle vi sluta
    skicka pengar och låta ungarna bo på gatan"...  Jag vet säkert att alla föräldrar som har läst det (och
    kommer att läsa det) på den här sidan, har blivit väldigt illa berörda. 
    Ber om ursakt om jag provacerat nangon med det inlagget. Det var javligt dumt uttryckt. Sjalvklart ska barnen ha tak over huvudet, det fortjanar alla manniskor.
  • Shaun the sheep

Ja, man kan väl säga att Jag ångrar mig. Jag tycker det var fel sagt av mig. Håller inte med kalin i något hon sagt, men Jag förstår inte hur vuxna mobbare tänker. För det är precis det du är. Jag kan också må dåligt över att läsa såna inlägg, men Jag har vuxit ifrån behovet att trycka ner andra. Och om jag vore du skulle Jag sluta att försöka mästra folk. Låter obildat och patetiskt. Du behöver inte kalla mig för "lilla du" och liknande. Det om något är ett tecken på att man är väldigt osäker. Jobba på det istället!

• Shaun the sheep

Och om du inte bett om min åsikt struntar Jag i. Detta är det forum, som du säkert vet. Gillar du inte att blir ifrågasatt eller få kritik så är det kanske du som ska söka dig nån annanstans.

• Missisbit

Kalin: Jag har gått över gränsen och jag ber om ursäkt för det. Att du inte gillar
    barn och inte vill ha dina egna stör mig inte det minsta, det är ditt liv och ditt val.

Det enda som hade provocerat mig var det du skrev om att sluta skicka pengar
    och låta barnen bo på gatan, för det var hemskt att läsa!

Jag tänker inte tjafsa mer om det eller älta om det oändlig, tycker att det var
    starkt av dig att be om ursäkt för det du skrivit.

• Missisbit

Dollheart: Du tar i väl för mycket när du kallar en för  mobbare, en som mästrar folk,
    en osäker person etc. med tanke på att du inte har den blekaste om hur jag är som
    person. Jag tar det med en nypa salt för jag tänker inte gå på din nivå, verkligen inte,
    och jag känner inte att jag måste förklara mig för dig heller. 

Är det någon som ger sig på barn, gamla eller djur, fysiskt eller verbalt så kommer
    inte jag att bara stå där utan att alltid ingripa på något sätt. Du är kanske den som
    försöker förstå varför folk resonerar som dem gör eller varför folk beter sig
    si och så. Vi är väldigt olika märker jag, men för all del, du och vem som helst har rätt
    att ha sina åsikter. 

• Shaun the sheep

Missisbit:

Det jag menade var att när man uttrycker sig så, skriver "lilla vän" osv, så är det ju att försöka mästra någon. Och det tyder väldigt mycket på just osäkerhet. Anledningen till att jag vet det är att jag faktiskt själv varit sån,
    men jag försöker bättra mig. Självklart vet jag inte hur du är som person, det har jag heller inte påstått. Jag menar bara att det är så man framstår.
    Nåja, nu kan vi glömma det och gå vidare.

• Missisbit

Dollheart: Ja, vi glömmer det och gå vidare!

Svar på tråden HJÄLP! ska jag acceptera detta???? :'(