HJÄLP! ska jag acceptera detta???? :'(
Enkel och kort fråga.
Jag har en dotter på 3år sedan ett tidigare förhållande och en ny sambo som själv inte har några barn. Jag är 21 år och han är 36.
Jag sa till han vid lunchtid idag (ca 12 tiden) när jag och min dotter åt att han kunde passa på att äta med om han var hungrig. det var han inte och då frågade ag om det var lagom att äta middag vid 3 - 4 tiden idag.. Det var helt lagom tyckte han.
Vi har inte varit osams tidigare idag, och det har inte varit något särskillt de senaste dagarna heller..
MEN... nu var det så att när jag nu skulle ställa mig och laga mat så ställer han sig och börgar göra mackor!! Jag tycker det är respecktlöst och när jag förklarade för han att jag tycker det är respectlöst menar han att han äter vad han vill när han vill.
Jag försökte förklara för han att det är viktigt för mig att vi äter tillsammans eller åtminstonde att vi äter ordentligt (regelbundet och riktig mat) då vi bor tillsammans med ett barn och för mig är det viktigt att vi båda föregår som gott exempel och bra förebilder.
Jag är inte överdriven med mat, det är inte så att jag tvingar i min sambo konstiga bönsallader eller skumma andra rätter.. utan det handlar om vanlig husmanskost..
Jag blir ledsen och han blir förbannad för detta... vad ka jag göra??
Jag tycker det är jättetråkigt att stå och laga mat och diska om han inte ens vill äta med oss/ sama som oss.. Jag gör inte mat som han inte tycker om, men endå vill han ibland ha smörgåsar eller pizza eller liknande.. Han är inte beroende eller liknande av mat/socker/fett han har en snygg och trimmad kropp och bryr sg om sitt utseende..
HJÄLP!!!!