• Lillnallen

    Vi med BIM i mtten av juli

    Är det någon som vill hänga på här?? Vi som har BIM i mitten av juli kan väl samlas och utbyta erfarenheter och symptom med varann...

    Får vänta två veckor på att bebisverkstan ska starta, lååång tid...

    Kopiera listan här nedan och fyll i dig i BIM-dagordning.

    Lillnallen: BIM 15/7 ÄL 30/6 (1:a barnet 6:e försöket)

  • Svar på tråden Vi med BIM i mtten av juli
  • MammaJ2011
    Ninakarolina skrev 2010-07-22 12:22:35 följande:
    Testade nu fast de var ju inte morgon urinet men de kan väl inte göra så stor skillnad?
    jag fick ett sträck, sen är de ett till sträck som knappt syns, vill inte bli glad än, för de är så ljust att jag vete fasen om jag imbillar mig eller inte :D.
    Du kanske är låghormonare =)
  • Ninakarolina

    Min kompis som förövrigt är gravid, kom förbi och tittade på testet, hon såg med att de var ett ljussträck.
    Vi drog på apoteket och frågade en kvinna där, hade med testet haha. hon sa att man inte kunde vara säker. Och att jag skulle testa igen imorgon. KUNDE INTE HÅLLA MIG! haha köpte ett clearblue digital så att de står så man slipper fundera.... vi satt på toagolvet hon och jag och våra hundar och höll varandra i handen hahaha. kompisen skrek allt vad hon hade efter vi väntat i evigheternas evighet... DU ÄR GRAVID! :D.... DE STÅR STORT OCH TYDLIGTE "GRAVID 1-2 V"

    JAG ÄR GRAVID, FÖRSTA FÖRSÖKET FÖRSTA BARNET, JAG OCH MIN SAMBO MÅSTE VARA FERTI OCH HAN HAR SUPER SPERMA :D LYCKLIG.Gravid

  • Ninakarolina

    La till mig i gravid listan Skäms

    BIM- listan{#emotions_dlg.flower}

    11.7 taggis 84
    12.7 Zarina (1:a barnet, 1:a försöket, 26 år)
    13.7 Arne Per  (2:a barnet, 8 :e försöket)
    15.7 SabinaNatacha (1:a barnet 1:a försöket)
    14.7 majalisa (1:a barnet 3:e försöket)
    15.7 Baby2B (1:a barnet 1:a försöket)
    16.7 Bella (barn nummer2)
    16.7 Marisen (1:a försöket 2:a barnet)
    16.7 magbet (1:a försöket 3:e barnet)
    17.7 D e på G ÄL 4/7 (2:a barnet 1:a försöket)
    17.7 LillaJ88 ( 1:a barnet tredje försöket)
    17.7 Lingonpajen (3:e barnet 1:a försöket)
    17-18.7 Sunni (inga barn, 2:a-3:dje försöket, 25 år)
    18.7 BeautifulPink (ÄL ca 5.7, 2:a barnet, 1:a försöket, 24 år)
    20.7 pikkumamma
    24.7 Igglepiggle (ÄL ca 10/7, 2:a barnet, 1:a försöket)

    Gravid Gravida 

    Lillquinnan
    Vildrosmamman
    Lingonpajen
    Magbet 
    Baby2B
    LillaJ88
    Lillnallen
    Ninakarolina

    Minus Inte gravida

    Byhlin93
    13.7 lilla idisen
    Izzies matte
    Marisen
    SabinaNatacha

  • MammaJ2011
    Ninakarolina skrev 2010-07-22 14:36:58 följande:
    Min kompis som förövrigt är gravid, kom förbi och tittade på testet, hon såg med att de var ett ljussträck.
    Vi drog på apoteket och frågade en kvinna där, hade med testet haha. hon sa att man inte kunde vara säker. Och att jag skulle testa igen imorgon. KUNDE INTE HÅLLA MIG! haha köpte ett clearblue digital så att de står så man slipper fundera.... vi satt på toagolvet hon och jag och våra hundar och höll varandra i handen hahaha. kompisen skrek allt vad hon hade efter vi väntat i evigheternas evighet... DU ÄR GRAVID! :D.... DE STÅR STORT OCH TYDLIGTE "GRAVID 1-2 V"

    JAG ÄR GRAVID, FÖRSTA FÖRSÖKET FÖRSTA BARNET, JAG OCH MIN SAMBO MÅSTE VARA FERTI OCH HAN HAR SUPER SPERMA :D LYCKLIG.Gravid
    GRATTIS Skrattande Jag sa ju att du kanske är låghormonare =)
    När har du bf????
  • Ninakarolina
    MammaJ2011 skrev 2010-07-22 15:58:51 följande:
    GRATTIS Skrattande Jag sa ju att du kanske är låghormonare =)
    När har du bf????
    Tack :).
    BF?
    kan inga jäkla förkortningar :D.
  • Byhlin93

    Bf betyder beräknad förlossning typ, alltså när bebis kommer :) grattis till plusset! :D

  • Ninakarolina

    Tackar :)

    Jag vete tusan men de borde väl vara i slutet på mars , ska ringa mödravårdcentralen idag.
    Efter jag hade plussat igår , hade dom stängt... sen har jag jobbat natt nu så väntar bara på öppnigen sen får jag sova  :).

  • igglepiggle

    E n till på gravidlistan :)

    BIM- listan{#emotions_dlg.flower}

    11.7 taggis 84
    12.7 Zarina (1:a barnet, 1:a försöket, 26 år)
    13.7 Arne Per  (2:a barnet, 8 :e försöket)
    15.7 SabinaNatacha (1:a barnet 1:a försöket)
    14.7 majalisa (1:a barnet 3:e försöket)
    15.7 Baby2B (1:a barnet 1:a försöket)
    16.7 Bella (barn nummer2)
    16.7 Marisen (1:a försöket 2:a barnet)
    16.7 magbet (1:a försöket 3:e barnet)
    17.7 D e på G ÄL 4/7 (2:a barnet 1:a försöket)
    17.7 LillaJ88 ( 1:a barnet tredje försöket)
    17.7 Lingonpajen (3:e barnet 1:a försöket)
    17-18.7 Sunni (inga barn, 2:a-3:dje försöket, 25 år)
    18.7 BeautifulPink (ÄL ca 5.7, 2:a barnet, 1:a försöket, 24 år)
    20.7 pikkumamma
    24.7 Igglepiggle (ÄL ca 10/7, 2:a barnet, 1:a försöket)

    Gravid Gravida 

    Lillquinnan
    Vildrosmamman
    Lingonpajen
    Magbet 
    Baby2B
    LillaJ88
    Lillnallen
    Ninakarolina

    Igglepiggle

    Minus Inte gravida

    Byhlin93
    13.7 lilla idisen
    Izzies matte
    Marisen
    SabinaNatacha

  • Ninakarolina

    Fick missfall idag. Men får ta nya tag, och hoppas pyret håller sig kvar för glatta livet :).

  • igglepiggle
    Ninakarolina skrev 2010-08-04 18:07:11 följande:
    Fick missfall idag. Men får ta nya tag, och hoppas pyret håller sig kvar för glatta livet :).
    Ninakarolina, jag beklagar verkligen!! Samma hände för mig :( började blöda 27/7 bara fyra dagar efter positivt test. Har inte orkat skriva här sedan dess ....
  • D e på G

    Fy vad tråkigt för er! Är ledsen för er skull.
    Min granne fick upprepade missfall på grund av saknat gulkroppshormon. kan vara värt att kolla upp om det händer igen eftersom det är lätt åtgärdat i så fall.

    Stor kram på er!

  • D e på G
    Misstänker att jag har dubbel ägglossning. Eller är det normalt att ÄL-stickorna visar plus i 4 dar? Och ja strecken är lika starka!
    Om du använt ÄL-stickor hur många dagar visar dina ÄL-stickor plus? 
  • Ninakarolina
    igglepiggle skrev 2010-08-05 08:40:24 följande:
    Ninakarolina, jag beklagar verkligen!! Samma hände för mig :( började blöda 27/7 bara fyra dagar efter positivt test. Har inte orkat skriva här sedan dess ....

    så du är ravid igen nu eller?
    Fatta inte riktigt.
    Men vi ska försöka igen, så fort jag slutat blöda.


    Jag hade så ont igår, de var helt sjuk. hade du med ont? kändes som jag skulle föda, spydde av smärta.


    Inge roligt alls. Men vet du när man kan försöka igen, är de ok efter man blött klart? de sägs ju att man blir lätt gravid efter missfall. Men detta var första försöket för oss att få barn och jag vart gravid med desamma :). så de känns skönt.


     


    Men vill verkligen inte få missfall igen, fy är lite små rädd nu.

  • igglepiggle
    Ninakarolina skrev 2010-08-05 12:54:28 följande:

    så du är ravid igen nu eller?
    Fatta inte riktigt.
    Men vi ska försöka igen, så fort jag slutat blöda.


    Jag hade så ont igår, de var helt sjuk. hade du med ont? kändes som jag skulle föda, spydde av smärta.


    Inge roligt alls. Men vet du när man kan försöka igen, är de ok efter man blött klart? de sägs ju att man blir lätt gravid efter missfall. Men detta var första försöket för oss att få barn och jag vart gravid med desamma :). så de känns skönt.


     


    Men vill verkligen inte få missfall igen, fy är lite små rädd nu.


    Testade positivt med clear blur digital 23/7 och började blöda endast fyra dagar efter 27/7.. känns så jäkla trist men jag är ändå tacksam över att mf kom så tidigt!! I fredags kom "klumpen" ut och jag slutade blöda dygnet efter. Har inte haft ont alls eftersom det var såpas tidigt i graviditeten.
    Inväntar nu äl men vet inte när det behagar bli... Någon som vet hur snabbt äl kommer efter mf? Enligt bm som jag pratade med så verkade det inte som om det skulle vara några problem med att bli gravid direkt.. men så var det ju ett väldigt tidigt mf med.. Men jag vill inget annat än att det ska växa ett litet pyre i min mage så vi kommer försöka vid nästa tillfälle som ges! Hoppas det hela blev lite klarare Ninakarolina
  • Ninakarolina
    igglepiggle skrev 2010-08-05 23:12:44 följande:
    Testade positivt med clear blur digital 23/7 och började blöda endast fyra dagar efter 27/7.. känns så jäkla trist men jag är ändå tacksam över att mf kom så tidigt!! I fredags kom "klumpen" ut och jag slutade blöda dygnet efter. Har inte haft ont alls eftersom det var såpas tidigt i graviditeten.
    Inväntar nu äl men vet inte när det behagar bli... Någon som vet hur snabbt äl kommer efter mf? Enligt bm som jag pratade med så verkade det inte som om det skulle vara några problem med att bli gravid direkt.. men så var det ju ett väldigt tidigt mf med.. Men jag vill inget annat än att det ska växa ett litet pyre i min mage så vi kommer försöka vid nästa tillfälle som ges! Hoppas det hela blev lite klarare Ninakarolina
    Jag läste vad en bm hade skrivit på internet, att diekt efter man blöder om man känner sig redo så kan man försöka, de där med att vänta 1-2 mensar är mest för att man ska läka pykist och att man ska veta hur lågt gången man är sen om man väl plussar. Men skit samma, ut kommer den ju ändå :).

    JAG VILL INTE VÄNTA!
    Jag som var så lycklig :(. men men inget att gräva ner sig i. Bara de inte blir igen, trodde jag skulle avlida av smärta.

    Vet inte hur länge jag kommer att böda, men nån dag efter de slutat att blöda ska vi köra igång :).

    Vi borde skapa en egentråda för alla som försöker igen efter missfall :).
  • igglepiggle
    Ninakarolina skrev 2010-08-06 13:17:12 följande:
    Jag läste vad en bm hade skrivit på internet, att diekt efter man blöder om man känner sig redo så kan man försöka, de där med att vänta 1-2 mensar är mest för att man ska läka pykist och att man ska veta hur lågt gången man är sen om man väl plussar. Men skit samma, ut kommer den ju ändå :).

    JAG VILL INTE VÄNTA!
    Jag som var så lycklig :(. men men inget att gräva ner sig i. Bara de inte blir igen, trodde jag skulle avlida av smärta.

    Vet inte hur länge jag kommer att böda, men nån dag efter de slutat att blöda ska vi köra igång :).

    Vi borde skapa en egentråda för alla som försöker igen efter missfall :).
    Jag gjorde slag i saken och starade en tråd... www.familjeliv.se/Forum-4-47/m53844718.html

    Jag lämnar nu denna tråden och önskar er stort lycka till!
Svar på tråden Vi med BIM i mtten av juli