• Mamma Thorén

    Ska vi göra sällskap? Vi som vill fixa ett syskon nu!

    Jag och min man har bestämt oss för att det kan passa med ett syskon till våran 2½-årige son. Jättespännande!
    Är det någon som har dragit igång att "skjuta skarpt" nu i sommar? Ska vi följas åt? Vi snackar om vad vi vill! Allt från grav.-test till nya attiraljer till de små.
    Häng på, vet jag!

  • Svar på tråden Ska vi göra sällskap? Vi som vill fixa ett syskon nu!
  • bluegrass

    Just det! Spännande! Har väldigt ömma ådriga bröst som är större än vanligt, men tror jag brukar ha det före bim. Och halsbränna, vilket jag inte brukar ha. Den här tiden är så långsam!
    Kul att följas åt! Håller tummarna för oss och för alla andra i tråden!

  • mamma adelina
    VallbySmulan - 26 år, Uppsala, en son född 080308 (+ liten i magen beräknad till 110315)
    Asfaltsblomman- 33 år, Farsta, dotter född 080722
    Pilgrimmen-23 år, Trollhättan, son född 080615
    Mamma Thorén - 32 år, Frillesås, son född 080104, (en i magen, bf. 110307)
    Becky J - 33 år, Stockholm, son född 071229 (en i magen, BF 110317)
    halley - 31 år, Skåne, son född 090202
    Kotten03 - 33 år Varberg, son född 080426
    Danceina-27år Göteborg, son född 030105
    Desi88 -22 år Kärna, dotter född 090812
    sweetgirl89 - 20 år, Vårgårda, dotter född 100122
    Calexico - 32 år, Skåne, son född 071227
    Bluegrass - 30 år. Nyköping. Dotter född 080430.
    Pashmina - 29år Borlänge, son född 090721

    Har BIM i morgon, får väl se hur det går, känner ingenting av att nån mens skulle vara på g, har den inte kommit ska jag testa på måndag.
     Vet inte vad jag tror, mer än att sambon fick en rejäl nytändning när spiralen åkte ur;))
    Jag mådde illa i torsdags morse & känner mig extra trött & hungrig men det kan ju oxå bara vara inbillning....

    Grattis till er som plussat & hoppas allt går bra!
  • danosani

    Hej, här hänger jag på! Har en dotter född sept 08, har precis kastat pillerna.
    Hade nyss "vanliga" pillermensen dvs med sockerpiller, tog sen ETT piller innan vi bestämde oss helt hundra för att försöka... Hur tror ni det påverkar kroppen? Undrar om jag kommer få en pillermens IGEN..? Hmm. Tog det enda pillret i torsdags, inget tecken på mens ännu.

    VallbySmulan - 26 år, Uppsala, en son född 080308 (+ liten i magen beräknad till 110315)
    Asfaltsblomman- 33 år, Farsta, dotter född 080722
    Pilgrimmen-23 år, Trollhättan, son född 080615
    Mamma Thorén - 32 år, Frillesås, son född 080104, (en i magen, bf. 110307)
    Becky J - 33 år, Stockholm, son född 071229 (en i magen, BF 110317)
    halley - 31 år, Skåne, son född 090202
    Kotten03 - 33 år Varberg, son född 080426
    Danceina-27år Göteborg, son född 030105
    Desi88 -22 år Kärna, dotter född 090812
    sweetgirl89 - 20 år, Vårgårda, dotter född 100122
    Calexico - 32 år, Skåne, son född 071227
    Bluegrass - 30 år. Nyköping. Dotter född 080430.
    Pashmina - 29år Borlänge, son född 090721
    herjazz - 20 år, Alingsås, dotter född 080926


    Nike Mathilda - 26 september 2008
  • saja08

    vi försöker med att få till ett syskon. sonen är född i mars 2010.

  • asfaltsblomman

    Hej allihopa!!! Jag ska testa på onsdag om mensen inte kommer.. Jag skulle nästan kunna tro att jag e gravid pga att jag är helt slut i kroppen.. Idag gick vi på promenad och jag var alldeles darrig i kroppen efteråt. Jag känner mig allmänt hängig liksom. Igår hade jag dessutom ont o magen.. Nån blandning mellan magknip o mensvärk kändes det som. Nån som har haft så?

  • Mamma Thorén

    Jag känner igen det där onda i magen som du pratar om. Jag känner mig också väldigt darrig i kroppen och blir andfådd för minsta lilla. Så det låter ju lovande.... Lycka till på onsdag!


    Men gud, så mycket symtom jag har! Mår illa konstant. Hela tiden. Mer eller mindre. Ibland så att jag spyr, ibland så att jag måste lägga mig ner, ibland så att jag inte kan äta någonting. Usch! Så var det inte med Theodor. Blir förlamande trött några gånger om dagen. Har så ömma bröst, så att jag skriker om man är en halvmeter ifrån... Bubblig, spänd, molande värk i magen. Eller värk? Nja mer känningar. Har inte ont direkt. Inga blödningar what so ever. Så just nu är nog allt bra med det lilla livet därinne.

    Går in i vecka 8 imorgon. Spännande!

  • mamma adelina

    Testade i måndags men det visade inget:( Men jag tror ändå att jag har ett litet liv där inne:) Mår illa varje dag & känner mig ur form, ska testa i slutet på vecka igen o se om det blir nåt+ eller!  Förra gången (2008)  visade testet oxå negativt men jag mådde illa då med & sen kom det ett + en vecka senare....

    Mamma thorén, hoppas att illa måendet ger med sig snart, det är ju nästan det värsta med att vara gravid!! Jag hade glömt det sen sist :/ Vad roligt att allt verkar bra i övrigt, har du fått nån tid hos bm än?

  • Desiree1988
    mamma adelina skrev 2010-07-20 10:30:28 följande:

    Testade i måndags men det visade inget:( Men jag tror ändå att jag har ett litet liv där inne:) Mår illa varje dag & känner mig ur form, ska testa i slutet på vecka igen o se om det blir nåt+ eller!  Förra gången (2008)  visade testet oxå negativt men jag mådde illa då med & sen kom det ett + en vecka senare....

    Mamma thorén, hoppas att illa måendet ger med sig snart, det är ju nästan det värsta med att vara gravid!! Jag hade glömt det sen sist :/ Vad roligt att allt verkar bra i övrigt, har du fått nån tid hos bm än?


    Jag håller tummarna för att det är ett litet liv du har i magen :)

    Jag har inte fått någon mens ännu...35 dagar seda mf nu.. blä!
  • mamma adelina
    Desiree1988 skrev 2010-07-20 13:02:34 följande:
    Jag håller tummarna för att det är ett litet liv du har i magen :)

    Jag har inte fått någon mens ännu...35 dagar seda mf nu.. blä!

    Åh vad hemskt, det är man alltid rädd för!!:( Hoppas att det ordnar upp sig för dig snart, & lycka till. 

    Tack tack det hoppas jag oxå så det inte bara är kroppen som spelar mig ett spratt:)

  • asfaltsblomman

    testet visade negativt.. bläää vad tråkigt!! har världens pms så jag hoppades att det var nåt liksom..


    maskrosbarn
  • Mamma Thorén

    Asfaltsblomman: Fan, va tråkigt!! Trodde ju att det kunde vara någonting... Ja, vad säger man? Kämpa vidare, låter liksom överkäckt! Men om en månad kanske det är ett Plus?!

    Ha det gött i sommarvärmen, ändå! ( och om du skulle ta ett glas vin, ta ett för mig med.. hehe)

  • bluegrass

    Asfaltsblomman- vad tråkigt!! Men mensen har inte kommit eller? Kanske bara var för tidigt isf!
    Jag har BIM fre. Ska försöka hålla mig från att testa innan, får se hur det går...

  • asfaltsblomman
    bluegrass skrev 2010-07-21 18:16:18 följande:
    Asfaltsblomman- vad tråkigt!! Men mensen har inte kommit eller? Kanske bara var för tidigt isf!
    Jag har BIM fre. Ska försöka hålla mig från att testa innan, får se hur det går...
    nej den har inte kommit..borde komma vilken dag som helst nu.
    2 veckor sedan ÄL så det borde ju ha gett utslag.
    jag kör stenhårt med ältester och hela kittet!
    maskrosbarn
  • Mallhin

    vet inte vad som händer här... har fortfarande inte fått min mens och det är snart 1½ månad sedan...?
    Tror dock inte att ajg är gravid, kan ju vara så att kroppen förändrats och jag har stressat en hel del sedan förra mensen...
    Vill ha mens nu (inte ofta man sägerså =)) för att kunna räkna ut när jag har ÄL!

  • saja08
    bluegrass skrev 2010-07-22 11:04:49 följande:
    Plus idag!!! BIM - 1. Otroligt spännande!
    grattis
  • Mamma Thorén

    Bluegrass: Grattis!
    Själv mår jag illa som ett as! Hela tiden. Har vart på lill-semester och campat. Och spytt. Blää. Vecka 9 på tisdag! Jag är trött, och längtar till VUL den 23/8. Hoppas allt lugnar ner sig snart! 

  • Desiree1988
    Mallhin skrev 2010-07-22 09:00:41 följande:
    vet inte vad som händer här... har fortfarande inte fått min mens och det är snart 1½ månad sedan...?
    Tror dock inte att ajg är gravid, kan ju vara så att kroppen förändrats och jag har stressat en hel del sedan förra mensen...
    Vill ha mens nu (inte ofta man sägerså =)) för att kunna räkna ut när jag har ÄL!
    Jag fick min mens (JIPPIE :D ) i fredags och det var 6 veckor efter mf, så du behöver nog inte oroa dig. Men jag förstår att du vill ha tillbaka den (iallafall en gång :P ).
  • Mallhin

    Har inte fått utslag på ägglossningstickorna fast jag testat nu i över 10 dagar... Skumt.
    Men mina syskon sa att dem inte heller hade fått utslag med clear blues ägglossningsstickor, men däremot med "billiga" från testlagret.

    Beräknad mens är i dag men har inte fått den ännu...
    Har däremot haft illamående 4 dagar i rad i princip hela dagarna.

    Skengravid kanske? Eller är jag gravid?
    Antagligen kommer mensen så fort jag slappnar av, men vem kan det? :)

Svar på tråden Ska vi göra sällskap? Vi som vill fixa ett syskon nu!