• Fidelli

    Bf jan - mar Kalmar län?

    Hej!

    Finns det någon mer som är beräknad i början av 2011 i Kalmar län?
    Själv har jag bf 7 feb (som det ser ut just nu)

    Vore kul att prata med någon i närheten. :)

  • Svar på tråden Bf jan - mar Kalmar län?
  • lolo21

    Här är det vecka 34+6 idag och dags för andra tillväxtmätningen och ctg. Bebis har inte växt som den ska, är
     -24% i tillväxt, eller runt 500 gram. Vägde vid förra mätningen 1450 ist för beräknade 1925. Idag blir det ny mätning med kontroll av navelsträngsflödet och sen ctg.

    Går återigen på venofer, har alldeles för lågt järn och ferritin, och nu även folatbrist. Får dropp var tredje dag på förlossningen. Fördelen är väl att jag lär ha träffat alla barnmorskor vi det här laget;P

    Så för min del får det gärna gå fort tills det är dags, och jag vill gärna att bebis stannar ett tag till bara den växer, vi får se vad läkaren säger idag.

  • Pyromanpyra

    denna tråd står lite still just nu tycker jag :D
    men man har ju inte riktigt tid att sitta vid datorn när man har fullt upp av att vara hög gravid Skrattande
    någon utav er som hade bf i jan som fått ett litet knyte att ta hand om?

    själv har jag bara 6 dagar kvar till bf  (9 feb)  riktigt nervös är man nu :D

    ha det bra alla <3 <3 <3

  • Fidelli

    Jag hade bf igår... är fortfarande hemma dock. Inte så lustigt kanske, första barnet :)
    Tror det börjar dra ihop sig nu, har haft starka sammandragningar i 2 dagar och tror att slemmproppen har släppt Glad

    Undrar också om någon av er andra har fått? Eller kanske ska ha snart?

    Kramar!

  • caos

    Lille Hugo kom till världen den 16 januari, 9 dagar efter bf o efter tre hinnsvepningar.....3915 gr o 53 cm

  • lolo21

    Grattis Caos!

    Lilla Lova föddes den 13 jan, 5 dagar innan BF. Hon vägde 3105 och var 46 lång. Nu är hon snart en månad redan, är 52 lång och väger 3840:) Ett riktigt litet matvrak:)

    Hjärta

  • Pyromanpyra

    GRATTIS TILL ER <3

    hoppas allt gick bra :D

    mitt bf är i morgon den 9 men tror att det går över tiden, de brukar ju första barnet göra :D
    och som sagt det är ju aldrig 100% säkert att de har räknat rätt när de bestämmer ett datum :D
    men alltid bar att ha ett så man har något att gå efter :D

    trött är man nu så ska nog gå och lägga mig en stund igen.

  • Pyromanpyra

    den 20 feb  (bf + 11) fick vi en liten dotter som ska heta Nemi Hjärta

  • Fidelli


    Här är våran Dante, 5 veckor på lördag.. 5220g 55 cm
    Här kan vi snacka matvrak :)

    Han är så jävla underbar.. har så svårt att förstå att han faktiskt är MIN son! =)
Svar på tråden Bf jan - mar Kalmar län?