Intressant ämne! har oxå fått frågan några ggr... en på jobbet frågade mig i vintras, men då var jag INTE gravid o kunde ärligt neka. Men så blev jag gravid i maj och så kom jag senare till jobbet för att jag var till BM en morgon. Typ det första hon frågar - Är du gravid?! Jag KAN bara inte ljuga, kan typ inte ens göra det spå skoj första april... så jag erkände ju... detta var en måndag o sen på torsdagen fick jag missfall... iofs var det ju inte värre för att några på jobbet visste, men ändå... det enda som var bra var väl dels att folk förstod att jag var lite dämpad när jag kom tebax till jobbet och att hon kanske lärt sig att man inte bara kastar ur sig såna frågor... sånt kan man väl få berätta själv när man vill!!!
Sen när min dotter (3e barnet) var ca 1½ år hade jag en hel del mage kvar, fast liksom nästan bara mage, smal om benen o så. Det var på kvällen o jag hade ätit god kvällsmat o skulle på fotboll med sonen. Då frågar en annan mamma där o pekar på min mage "nej, men ska ni få en till!?". Nej, jag är bara tjock, sa jag... för så var det ju verkligen... Samma har hänt min mamma, som haft kagge så länge jag kan minnas, men smal för övrigt på den tiden. "vad har vi här då" sa en väninna till henne för många år sen o "pep" henne i magen. "Äppelkaka!!" svarade min mamma sanningsenligt