Vill inte amma vad ska jag ge då?
Jag kommer troligen inte amma våran kommande bebis, dels blir det nog svårare att amma än att använda flaska för jag har en sjukdom som gör att mina muskler är svaga, sen kommer jag nog äta smärtstillande som inte går ihop med amning. Utan sånt kommer jag bli en värdelös och trött mamma, så hellre flaska då.
Men hur ska vi börja? Vi har fått tips om flaskor med antikolik och har köpt ett fåtal för att testa. Men när det gäller ersättning vad ska vi ta?
Såg att det fanns tetrapack som var färdigblandad, är det vettigt att ta med till BB, eller ska vi köpa någon pulver och ha med? Jag litar inte på att vårat beslut respekteras, speciellt inte efter att ha varit på amningsinfon som de hade. Då var man tvungen att prova amning i ett dygn även om det inte gick innan något annat tas till.
Jag vill gärna testa att amma men tror inte jag fixar det i det långa loppet, speciellt inte när jag sen ska vara själv på dagarna med bebis.
Vi tittade i affären och det verkar vara nan eller sempers som gäller, såg att många här skriver om nan1 till att börja med, är det smart, eller ska vi testa nan ha först?
Vi har ingen aning alls för alla våra vänner har ammat och är rätt så låsta vid det.
Tar gärna emot tips så vi får mer klarhet i detta. Tycker det är synd att man inte kan gå på info på mödravården om flaskmatning också, som det var med amningen. Min bm är ledig nu och jag känner inte förtroende att ta upp det med den som är vikarie. Är rädd att jag ska bli tvingad att amma om jag känner att det inte går.
Min sambo stöttar mig i valet och förstår så det är alltid något.