• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • dessan59

jag tycker ockskå som en del i tråden, att  det är bara Barn! att tror att det finns en peddo i varje buske är ju inte heller normalt att tro. sådana sjuka människor som utnyttjar barn finns överallt. och ska inte frihetsberöva vanliga civiliserade friska människor! tycker också att det säger mer om vad TS tycker om nakenhet

• Pumpalicious
    dessan59 skrev 2010-07-24 09:11:24 följande:
    jag tycker ockskå som en del i tråden, att  det är bara Barn! att tror att det finns en peddo i varje buske är ju inte heller normalt att tro. sådana sjuka människor som utnyttjar barn finns överallt. och ska inte frihetsberöva vanliga civiliserade friska människor! tycker också att det säger mer om vad TS tycker om nakenhet
    Vad spelar det för roll om vad jag tycker om nakenhet? Det är väl fortfarande MITT barn och MITT val?
  • Selfish Geene
    Pumpalicious skrev 2010-07-24 09:11:21 följande:
    Nej det är ju ditt val. Jag har som sagt använt dom på mina barn i 2,5år utan minsta problem, så jag tycker jag har mer erfarenhet än dig på området. Du sitter ju bara med vilda chansningar utan att ha testat.

Jag sitter inte och säger att sushi är äckligt om jag inte provat det.
    Jag säger inte att de är dåliga, men att de troligtivis är onödiga om syftet är att hålla kiss borta från badvattnet.

För att fortsätta sushi-analogin: Om jag vet att jag inte gillar ris, fisk, eller ingefära, är det sannolikt att jag inte kommer att tycka om sushi.
  • Selfish Geene
    Pumpalicious skrev 2010-07-24 09:13:55 följande:
    Vad spelar det för roll om vad jag tycker om nakenhet? Det är väl fortfarande MITT barn och MITT val?
    Du har nog missförtått, ingen naken-badsförespråkare har krävt att de som vill sätta kläder på sina barn ska hindras från att göra det.
    Problemet ligger hos de som inte tycker att barn ska bada nakna, även propagerar för att andras barn inte ska vara nakna på stranden.
  • Pumpalicious
    Pumpalicious skrev 2010-07-24 09:13:55 följande:
    Bortse från det där, trodde jag svarade i en annan snarlik tråd!
  • nami
    Ghostrider skrev 2010-07-22 22:51:50 följande:
    Aha okej, har du naken bilder på honom i ditt album, facebook eller liknande också? Eller vart går gränsen? Om han är för allmän beskådan bland massor av folk i sahället så är det väl helt okej det med då.
    jag har inga nakenbilder på honom på FB men i min privata album har jag det. han är ett BARN och inget sexobjekt som du vill få det till. jag har även foton på mig själv som naket litet barn,ska jag kasta dem? jag tänker inte sluta leva för att det finns nötter därute,och jag kommer definitivt inte stänga in mina barn heller. det finns de som tänder på fötter,ska jag inte få ha tofflor då heller? eller mitt barn,då det uppenbarligen var honom det var synd om.
  • nami
    Pumpalicious skrev 2010-07-23 19:13:40 följande:
    Läs dagens tidning om pedofilen som härjat lös i ett år i Sthlm. Det är väl för fan inte enskilda individers rädslor?
    kan det handla om mannen som lurar in små barn i trappuppgångar? dessa var så vitt jag vet fullt påklädda vid tillfället och inte ens i närheten av en badstrand.
  • Lakey
    nami skrev 2010-07-24 21:45:53 följande:
    kan det handla om mannen som lurar in små barn i trappuppgångar? dessa var så vitt jag vet fullt påklädda vid tillfället och inte ens i närheten av en badstrand.
    Klockrent svarSkrattande
  • bouncer

Badblöjan är till för att inget bajs ska läcka ut. Kiss kommer självklart rinna ut när barnet befinner sig i vattnet. Badblöjan är bättre än en vanlig badbyxa på torra land eftersom den då suger upp kisset så att det inte hamnar i ditt knä/på handduken eller var barnet nu befinner sig. Badblöjan blir blöt i vattnet men det yttre ytskiktet suger ej åt sig vatten.
    Sen är jag av den åsikten att barn upp till 4 år inte behöver begränsas med bad-kläder, låt dem njuta av att gå bar-rumpade! Och nej, jag åker inte till en nudist-strand med mina barn för att de ska få slippa bad-kläder!

• Pumpalicious
    bouncer skrev 2010-07-25 10:24:52 följande:
    Badblöjan är till för att inget bajs ska läcka ut. Kiss kommer självklart rinna ut när barnet befinner sig i vattnet. Badblöjan är bättre än en vanlig badbyxa på torra land eftersom den då suger upp kisset så att det inte hamnar i ditt knä/på handduken eller var barnet nu befinner sig. Badblöjan blir blöt i vattnet men det yttre ytskiktet suger ej åt sig vatten.
    Sen är jag av den åsikten att barn upp till 4 år inte behöver begränsas med bad-kläder, låt dem njuta av att gå bar-rumpade! Och nej, jag åker inte till en nudist-strand med mina barn för att de ska få slippa bad-kläder!
    Måste bara få fråga i såfall, vad är skillnaden på en 1åring och en 4åring ur nakenaspekten?
  • bouncer
    Pumpalicious skrev 2010-07-25 10:42:43 följande:
    Måste bara få fråga i såfall, vad är skillnaden på en 1åring och en 4åring ur nakenaspekten?
    Jag tycker att de skall få springa med rumpan bar så länge de själva trivs med det och inte känner sig obekväma, men att barn efter ca 4-5 år känns "lite för stora" för det i mina ögon. Där någonstans börjar ju barn greppa det här med nakenhet inför främlingar osv...
  • KatjaKinky

Nu är ju badsäsongen över, tyvärr... Har två tjejer på sex och åtta år som både ofta och gärna badar nakna. Vi är inte "riktiga" nudister/naturister men det är härligt att vara naken när det är sol och bad på gång. 

På sommaren i Sverige kan man ju bada naken på många ställen. Annars är det Maspalomas på Gran Canaria eller lite vildare Paradise Beach på Mykonos som lockar när det är dags att slänga kläderna.

Naket, baddräkt eller micro-bikini! Och vad spelar det oss för roll om någon kollar å blir kåt och fantiserar. Ska vi klä oss i burka för att inte locka män till smutsiga tankar?

Jag tycker det är härligt att vara naken i solen och jag gillar att känna mig sexig i micro-bikini och se blickarna, tyvärr långt i från alla som är uppskattande då man inte ska klä sig så när man har barn och ungarna ska definitivt inte ha nått på sig som någon uppfattar som sexigt. Men när jag är utomlands skiter jag i sånt. Här hemma får man försöka följa dom allmänna konventionerna om det som anses lämpligt.
    Men att inte låta barna vara nakna för att någon kan gilla att titta, där går fan gränsen för att rätt in sig i de "nojjigas led"!

• Nibble123

"Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!" Joo åtminståne nåt som är före snoppen/snippan så inte den synns. Har inget emot nakenhet på stranden men varför låter vissa barnet vara naken på stranden vill de visa upp barnen nakna åt alla, eller är så att barnet får känna sig "fri"

• Nibble123
    Nibble123 skrev 2020-03-23 22:24:47 följande:

"Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!" Joo åtminståne nåt som är före snoppen/snippan så inte den synns. Har inget emot nakenhet på stranden men varför låter vissa barnet vara naken på stranden vill de visa upp barnen nakna åt alla, eller är så att barnet får känna sig "fri"

Tilllägg: badkläder kostar inte mycket ett par bikini trosa (kan köpas skillt tror jag alltså bara trosa) och ett par simboxers båda plaggen får man för under??? 10?~100kr nja knappt åtminståne under 20?~200kr får du båda plaggen
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!