• Stinky

Har du någonsin ångrat ditt barns namn?

Många av föräldrarna ångrar sina barns namn enligt den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7466608.ab

Det kanske inte är så konstigt att många ångrar sina/sitt barns namn, med tanke på alla mängdnamn, modenamn, "unika" mängdnamn, "konstiga namn", etc. 
    Många missar att namnet säger en hel del om dess bärare och dess ursprung.

Ångrar du ditt/dina barns namn? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någonsin ångrat ditt barns namn?
  • LindaJohansson81

Nej mina söner har vackra namn! Ludvig och Love. Enkla namn inga konstigheter och ej heller konstiga stavningar.

• Kya

Nej, mina barn har de vackraste namn vi vet, och de har verkligen vuxit in i sina namn. det skulle vara omöjligt om de skulle heta något annat. otänkbart.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Censur

De första året kunde jag känna ånger över namnvalet. Inte för att jag inte gillade det utan för att många sa fel och aldrig hört det förr. Idag är hon 4 och jag är så nöjd med namnvalet och hoppas att hon också kommer vara det när hon växer upp!

"Jag är en annan du"
  • Censur
    Censur skrev 2014-08-26 11:32:50 följande:

De första året kunde jag känna ånger över namnvalet. Inte för att jag inte gillade det utan för att många sa fel och aldrig hört det förr. Idag är hon 4 och jag är så nöjd med namnvalet och hoppas att hon också kommer vara det när hon växer upp!

Hon är 3,5 förresten, så nära 4 men inte riktigt. För snabb med fingrarna! =)
    "Jag är en annan du"
  • Censur

Och nu såg jag att det var en grymt gammal tråd ;)

"Jag är en annan du"
  • fluu

Nepp, namnet har snarare växt för mig. Jag har alltid gillat namnet väldigt, väldigt mycket, men ändå samtidigt känt att det inte är ett namn för mitt barn. Så kom hon och kunde absolut inte heta något annat. Då var jag nästan besviken, men sedan dess har jag älskat namnet mer och mer. Främst för att min dotter passar så bra i det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • ellbennet

Nej, Eddie såg han ut som, det var ett namn vi båda tyckte om och han är en "Eddie" lika mycket idag som när han var som nyfödd. Har fått någon kommentar från en sprätt att namnet kan hindra honom i skolan och senare i livet när han ska söka jobb..."Kunde det inte bli en Edward som ni kallar för Eddie?" Nej för han heter så och han är ingen glittrig twilight vampyr. Sådana korkade människors kritik är inte värt annat än hån...:)

• Gladhannapanna

Vi valde mellan två namn och ibland har jag önskat att det blivit det andra, men det är längesedan jag funderade så. Nu är hon ju en självklar NN och det skulle aldrig funka att byta!

• Dixie

nja, inte ångrat - men kanske funderat på om andra namn också passat. 

• pluvdo

När Jack var ett par månader gammal eller så så ångrade jag mig under en period för jag tyckte att han skulle passa bättre som "Elias". Men sedan gick det över och nu är jag glad att han heter Jack. För han är ju Jack.

• Flizan30

Ångrar faktiskt lite nu när trean kom flera år senare de första barnens namn. Ångrar lite att jag inte la mer tid och omsorg på att välja namn än vad jag gjorde. På sonen hade jag hellre valt Erik som känns mer klassiskt och tidlöst än det han fick alternativt hans andranamn som är ett gammalt släktnamn som maken ville ha som förstanamn. Dotterns är ett etablerat namn men utländskt och hade nu hellre valt ett släktnamn eller gammalt svenskt namn. Namnen i sig som de har fått är ändå vackra så jag tycker ändå namnen passar dem. fast hade jag fått välja om hade jag valt andra namn men också tänkt att syskonens namn skall matcha vilket jag inte gjorde då:).

• Liam0411

Nej, jag ångrar inte mina barns namn (Liam, Sienna, Zack),
    Det enda jag kan ångra är att vi inte gav yngsta sonen namnet Zackary/Zachary, men det är egentligen totalt oviktigt eftersom vi ändå skulle ha kallat honom Zack hela tiden. 

Liam 0411-0606 & Sienna 1104 & Zack 1208
  • Yllom

Till viss del, i alla fall de äldsta då jag var så ung och inte hade riktigt samma smak men jag tycker självklart om dem och det är ju vilka de är nu och växt in i. Vill de byta namn så är det upp till de själva. Men de tre yngsta är jag riktigt nöjd med.

Svar på tråden Har du någonsin ångrat ditt barns namn?