• Svar på tråden Prattråden för oss med BIM i slutet på Juli.
  • Astrogirl

    Inatt kom det som man inte ville skulle komma, den månatliga blodforsen. Rynkar på näsan Så det blev inget test i morse. Sååå tråkigt!!!!

    Famlan och Jenniie123 hoppas ni har bättre tur än mig. Håller alla tummar. :) 

    Nya tag i augusti igen. Är det en ny tråd för augusti eller kör vi vidare på denna?

    Har köpt en Clearblue fertilitetsmonitor nu som både mäter LH-nivåerna och östrogenet så man vet både när LH-nivån ökar inför ägglossningen samt vilka två dagar då man är som mest fertil alltså när ägglossningen borde ske. Hoppas det kanske hjälper, men vi har tidigare lyckats pricka in ÄL rätt bra så det borde ju inte bli så stor skillnad. Vi får väl se. Det är ju mycket som ska klaffa för att man ska bli gravid, chansen är väl ca 20% per ägglossning, så det kan ju dröja om man inte har turen på sin sida. 

  • Csve
    4villbli5 skrev 2010-07-31 11:37:42 följande:
    har du alltid haft oregelbunden? den kan ju hoppa över några dagar när man stressar upp sig och vill va gravid osv, det gjorde min förr också.
    Den har varit det några månader, även då vi inte försökt att bli gravida.
    ?♥ För evigt ♥?
  • jenniie123

    Astrogirl: jag håller också tummar och tår för både mig och Famlan! BIM+3 men förtfarande ingen mens... Jag hoppas att det är ett pyre i magen och det inte är mensen som är försenad. Dock har jag egentligen ingen koll på ÄL eller BIM... Men hoppas endå på ett plus, såklart!

  • Famlan

    Trodde helt seriöst att mensen kom idag.. Men inte då..
    Har mensvärk som kommer och går och ibland sticker det i livmodern istället.
    Blir inte klok på det här..

    Men men, den kommer.. Får se när bara.


  • lillamillan

    Hej allesammans!

    Håller tummarna för er som ännu inte haft BIM och säger kämpa på till er/oss som får försöka igen i augusti.
    Själv har jag haft en fördjävlig dag i dag, så jäkla ont i magen  . Brukar visserligen ha mensvärk till och från men ändå inte roligt när det gör ont så man knappt kan "släppa" sig ens, men men det går över det är ju alltid en tröst.

    Jobbar hela helgen, sen flyttar vi i veckan och första helgen i nya lgh ska det sexas regällt då det e dax för äl, längtar massor till nästa försök, och hoppas enormt att det ska bli vår tur snart.

    Hoppas ni har en trelvig lördagskväll!

  • 4villbli5
    Astrogirl skrev 2010-07-31 12:03:59 följande:
    Inatt kom det som man inte ville skulle komma, den månatliga blodforsen. Rynkar på näsan Så det blev inget test i morse. Sååå tråkigt!!!!

    Famlan och Jenniie123 hoppas ni har bättre tur än mig. Håller alla tummar. :) 

    Nya tag i augusti igen. Är det en ny tråd för augusti eller kör vi vidare på denna?

    Har köpt en Clearblue fertilitetsmonitor nu som både mäter LH-nivåerna och östrogenet så man vet både när LH-nivån ökar inför ägglossningen samt vilka två dagar då man är som mest fertil alltså när ägglossningen borde ske. Hoppas det kanske hjälper, men vi har tidigare lyckats pricka in ÄL rätt bra så det borde ju inte bli så stor skillnad. Vi får väl se. Det är ju mycket som ska klaffa för att man ska bli gravid, chansen är väl ca 20% per ägglossning, så det kan ju dröja om man inte har turen på sin sida. 
    det var ju synd, men då får man försöka på nytt och hoppas att augusti är en bra månad :)
    många av oss har flyttat hit: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m53431115.html
  • 4villbli5
    Famlan skrev 2010-08-01 12:00:21 följande:

    Min mens kom idag.. Så nya tag i Augusti som gäller.


    okej det var ju synd, men då tar vi nya tag och kör på igen!
  • jenniie123

    BIM+5 idag. Jag har varken fått mensen eller nått pluss. Testade med CB extra känsliga idag på morgonurin, men fick ett stort fett minus på stickan. Jag blev riktigt besviken och ledsen. Jag tror nog inte jag hade nån ÄL den här månaden. När jag körde med ÄL-tester hann jag inte testa till den fulla stegringen, men det blev starkare och starkare. Jag vet inte vad det är med min kropp. Nått konstigt är det som spökar i alla fall. Nej, bättre lycka nästa månad. Nu ska jag bara slappna av och invänta mensen så man kan försöka snart igen! Lycka till ni ni andra!!!

  • Csve

    Väntar på att mensen tar slut för denna ggn, då jävlar blir de nya friska tag!!


    ?♥ För evigt ♥?
  • Cellie

    BIM +13 och mens idag. Har oregelbunden mens och antar att jag inte hade äl när jag trodde. Är faktist lättad att den kom eftersom testet visade neg hela tiden. Nu blir det rosenrot för både mig och killen!

Svar på tråden Prattråden för oss med BIM i slutet på Juli.