Diskutera Socialdemokraterna
Här kan du diskutera Socialdemokraterna med andra medlemmar på FamiljeLiv.
Hej,
De rödgröna vill se till att fler och fler går på bidrag, vill inte hjälpa de sjukskrivna att faktiskt gå tillbaka till ett vettigt jobb, de vill att folk ska sitta hemma och bara inte göra någonting. De är emot en integration i samhället, då det är svårt för invandrare att komma in och verkligen få ett jobb som de är kompetenta för, t ex en läkare ska inte behöva köra taxi.
Det ska finnas möjlighet för dessa individer att gå bredvid ett tag och lära sig svenska systemet för att sedan börja jobba där anser jag.
Loisan
Veronica Palm måste vara den mest läskiga Socialdemokrat som finns!! Hon är verkligen inte sympatisk för fem öre!!
Go mona go...
www.ostfrallan.com/tips/6480/Mona-Sahlin-och-hennes-CV
Mycket avslappnat, öppet och intressant samtal mellan Markus Allard och Jan Emanuel om socialdemokratin, samhället, samhällets och politikens utveckling och Jan Emanuels affärer/bolagsverksamhet.
Hör Jan Emanuel utveckla sitt resonemang och berättelse på ett sätt han annars aldrig får utrymme till.
Jag får en helt annan respekt för Jan Emanuel av att lyssna på detta och Jan Emanuels socialdemokrati är den jag känner att jag kan stötta och saknar.
Mycket avslappnat, öppet och intressant samtal mellan Markus Allard och Jan Emanuel om socialdemokratin, samhället, samhällets och politikens utveckling och Jan Emanuels affärer/bolagsverksamhet.
Hör Jan Emanuel utveckla sitt resonemang och berättelse på ett sätt han annars aldrig får utrymme till.
Jag får en helt annan respekt för Jan Emanuel av att lyssna på detta och Jan Emanuels socialdemokrati är den jag känner att jag kan stötta och saknar.
Man pratar även om Göran Persson och kebab.
Jag är inte överens med Jan om hyllningen till Göran, främst p.g.a. politiken som Perssons s förde kring pensioner och försvaret.
Den gamle hederlige socialdemokraten Johan Westerholm har skrivit om utvecklingen i Partiet:
ledarsidorna.se/den-coachande-socialdemokratin/
Historien om den coachande socialdemokratin och de nordkoreanska hejaklackarna
Socialdemokraternas tradition av coachande samtal är inget nytt. Det är en kombination av lirkningar, implicita hot och till slut förnedring av självständigt tänkande partipolitiskt aktiva. En process som dagens partiledning förfinat till perfektion.
Hej,
De rödgröna vill se till att fler och fler går på bidrag, vill inte hjälpa de sjukskrivna att faktiskt gå tillbaka till ett vettigt jobb, de vill att folk ska sitta hemma och bara inte göra någonting. De är emot en integration i samhället, då det är svårt för invandrare att komma in och verkligen få ett jobb som de är kompetenta för, t ex en läkare ska inte behöva köra taxi.
Det ska finnas möjlighet för dessa individer att gå bredvid ett tag och lära sig svenska systemet för att sedan börja jobba där anser jag.
Loisan
Från Facebook:
Från Facebook: