Diskutera Socialdemokraterna

Här kan du diskutera Socialdemokraterna med andra medlemmar på FamiljeLiv.

Jag påpekade bara att du valt att skriva ett inlägg om rösträkning /SD:s valsedlar i en diskussionstråd om Socialdemokraterna. Som självutnämnd ordningsvakt i tråden har du tidigare kritiserat andra för att inte strikt hålla sig till ämnet till exempel när jag har pekat på hur andra partier agerat i förhållande till S.
Som ordningsvakt bör du föregå med gott exempel.
PS. Själv anser jag inte att diskussionstrådar på FL är blodigt allvar och tycker till skillnad mot dig att vissa asvteg är i sin ordning.

Men kära du, du har ju i flera år låtsats som att SD styr världsmarknadspriset på olja. Varför skulle det plötsligt vara annorlunda när det gäller kaffe?

Jag håller med om att det var järndött av Ebba Busch och Jimmie Åkesson att skylla de höga matpriserna på regeringen.
PS. Priset på falukorv har stigit under den SD-stödda M/KD/L-regeringen och det är knappast en slump att man nu flaggar för en tillfällig momssänkning lagom inför valet. Det här fulspelet kommer väljarna förstås att se rakt igenom.
Men kära du, du har ju i flera år låtsats som att SD styr världsmarknadspriset på olja. Varför skulle det plötsligt vara annorlunda när det gäller kaffe?
Jag håller med om att det var järndött av Ebba Busch och Jimmie Åkesson att skylla de höga matpriserna på regeringen.
PS. Priset på falukorv har stigit under den SD-stödda M/KD/L-regeringen och det är knappast en slump att man nu flaggar för en tillfällig momssänkning lagom inför valet. Det här fulspelet kommer väljarna förstås att se rakt igenom.

Jag hoppas och tycker mig se att S börjar komma tillbaka till sin värdegrund och ideologi. Mycket av vår trovärdighet försvann under 90-talskrisen så vi tog över efter en borgerlig regering som åter igen tömt ladorna och de då fattade en del mindre kloka beslut. I 40 år styrde S Sverige och under den tiden var det ett antal världskriser. S politik var då att satsa sig ur den och det fungerade men under 90-talet hände det något.
Jag gillar att man inte går ut och lovar ditten och datten, utan man lovar att göra sitt allra bästa. Det är det enda man kan göra då utfallet på valdagen bestämmer vad man faktiskt kommer kunna göra och inte.
Jag önskar att alla som är röstberättigade faktiskt tog sitt ansvar och läste på om partierna och vad de har gjort den senaste mandatperioden. Det är så lätt att hellre läsa på sociala medier och tro att det är sanningen än de källor som visar svart på vitt hur det har röstat på alla förslag som lagts fram i riksdagen?.
det var någon som sa att förr då trodde man att idiotin föddes i bristande av tillgänglig information, nu vet man att det inte var det som var problemet?..