• Matillin

Skulle du släppa iväg din 16-åring på en partyresa till Kos en vecka med sina kompisar?

Jag har inga tonåringar ännu.
    Men jag är rätt säker på att om mina döttrar i den åldern skulle komma på tanken att fråga mig om dom fick göra en sådan resa med sina vänner så skulle mitt svar bli.
    - ÖVER MIN DÖDA KROPP!!

Vad anser ni?
    Spelar det roll om det är sonen eller dottern som frågar?
    Fick ni själva resa i den åldern?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du släppa iväg din 16-åring på en partyresa till Kos en vecka med sina kompisar?
  • Decemberpyret06

ALDRIG!! En 16-åring har inget där att göra. Jösses vilket griseri det var och säkert ännu är på Kos. Dock tyckte jag att Agia Napa slog alla kategorier, fy faaan vad man har sett där usch och fy.

• vinkelslip

Beror på, mina barn är väldigt små än. Men jag var själv på Gran Canaria med min ett år äldre syster när jag var femton så det är inte blankt nej även om det inte är ett givet ja heller.

• Carroline

för 4 år sedan när jag var 16 (skulle fylla 17) var jag i Alanya på partyresa med tre kompisar.  Det gick bra trots att vi drack som fan. Jag tycker att man får göra en bedömning från person till person typ hur mycket erfarenhet någon har att klara sig själv, hur personen hanterar kniviga situationer osv.

• Waldo

Inte en chans i helvete!

Däremot har jag precis skickat iväg min 15 åring tillsammans med sin pojkvän och hans föräldrar på semester
    På så sätt fick jag och hennes pappa både semester och sinnesro
    Win-win för alla

• alem

Jag vet inte riktigt, jag själv fick åka just till kos med 4tjej kompisar som 16-17åring...
    Det är en av de absolut roligaste resorna jag varit med om, och jag var väl inte direkt den yber skötsammaste tonåringen precis, men inte heller av den värsta sorten skall tilläggas...

Jag har funderat några gånger hur mina föräldrar vågade släppa i väg mig dit med bara jämngamla tjejkompisar, men samtidigt så vet jag ju att det är för att dom litar på mig...
    Så den dagen dottern är 16år och vill åka på charter med sina kompisar så skulle det nog bli ett ja från min sida.

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • alem
    alem skrev 2010-07-29 21:04:06 följande:

Jag vet inte riktigt, jag själv fick åka just till kos med 4tjej kompisar som 16-17åring...
    Det är en av de absolut roligaste resorna jag varit med om, och jag var väl inte direkt den yber skötsammaste tonåringen precis, men inte heller av den värsta sorten skall tilläggas...

Jag har funderat några gånger hur mina föräldrar vågade släppa i väg mig dit med bara jämngamla tjejkompisar, men samtidigt så vet jag ju att det är för att dom litar på mig...
    Så den dagen dottern är 16år och vill åka på charter med sina kompisar så skulle det nog bli ett ja från min sida.

fast det beror ju självklart på hur hon är som tonåring bör tilläggas och hur vår relation och tillit ser ut.. är ju ändå bra många år kvar tills dess

Och vilka kompisarna hon skulle resa med var....
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • EnAnka

Nej, inte på partyresa till Kos. Att hon däremot skulle få åka utomlands med vänner jag kände är absolut inte uteslutet. En språkresa hoppas jag innerligt att hon kommer att vilja åka på. Nu är hon dock tre veckor gammal så jag har tid på mig att lära känna henne:) 

• Sanningsdan

Jag har en 16-årig dotter och om hon ville åka till den lilla stillsamma fiskeby på Kreta där vi semestrat i flera år hade jag nog om vissa förutsättningar var uppfyllda låtit henne åka. (Sällskapet, möjligheten att ringa hem varje dag osv)

Till Kos, nej, ytterst tveksamt.

• Yla

Jag kan säga att jag har själv gort de! När jag var 16 så åkte jag dit med ett gäng kompisar och de var nog den roligaste veckan i mitt liv!

Nu är jag 29 och har själv 2 barn och jag vet ärigt talat inte om jag skulle göra de... beror på hur mina barn är peronligen i den åldern.

Mina föräldrar tyckte inte ens att de var konstigt... jag åkte till Kos på ett stipendium jag fått dessutom!
    Har varit på Kos 7 ggr sen dess. Och de är underbart där!

Så jag kan inte svara på din fråga riktigt känner jag, allt beror på hur 16-åringen och dess kompisar är.

• troll59

Aldrig- vad ska de där och göra....

Den frågan skulle inte ens komma upp i vår familj.

• Thaleya

beror på vad jag har för barn och vilka kompisarna är.

• Takhiza

Aldrig i livet! Inte ens för en "sol och bad" resa och då jag litade till 110% på min 16åring att denne inte drack. Spelar ingen roll vilket kön!

Svar på tråden Skulle du släppa iväg din 16-åring på en partyresa till Kos en vecka med sina kompisar?