• Matillin

Skulle du släppa iväg din 16-åring på en partyresa till Kos en vecka med sina kompisar?

Jag har inga tonåringar ännu.
    Men jag är rätt säker på att om mina döttrar i den åldern skulle komma på tanken att fråga mig om dom fick göra en sådan resa med sina vänner så skulle mitt svar bli.
    - ÖVER MIN DÖDA KROPP!!

Vad anser ni?
    Spelar det roll om det är sonen eller dottern som frågar?
    Fick ni själva resa i den åldern?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du släppa iväg din 16-åring på en partyresa till Kos en vecka med sina kompisar?
  • SilverEmma

Neheheeeeeeeeeeeeej...........never...hur förståndiga dom än vore. Nej.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • tidigareplatt

Nej! Oavsett kön får de vänta med utlandsresor, musikfestivaler och liknande tills de fyller 18. (har inga barn än men så känns det nu i alla fall)

• Plutteli

Aldrig. Hade det varit vuxna med som jag litade på så visst, åkte själv utomlands en vecka varje sommar med min orkester från jag var 14, men då var det ju flera vuxna med och höll kollen. En 16 åring får inte dricka lagligt så vad ska h*n då på party resa och göra?

• 3way

NEJ!
    När deär 18 och bestämmer över sig själva kan de göra de.
    Nej jag tror inte jag fått göra de när jag var 16.
    Fick dock köra båten till Marstrand på nätterna när jag var 16 och även tävlingsegla i Norge, Danmark och Sverige med vänner. Kankse inte är samma sak?

• Mia386

Aldrig! 
    Jag fick inte ens åka till hultsfred förens jag fyllt 18, vilket jag förstår nu att det var en bra ålder att åka på festival i, även om jag verkligen inte uppskattade det när jag var 16-17 :P

• Shorona

Aldrig! När dom är 18 kan jag inte hindra dom men jag skulle inte tycka om det då heller.

• Matillin

Nej jag undrar också vad en 16 åring ska göra på Kos själv.
    Några bekanta till oss, hans dotter är just nu där och är 16 år, så därför undrar jag.
    Hon bor hos sin mamma och han har tyvärr inget att säga till om, men hur mamman är funtad är ju uppenbart

Svar på tråden Skulle du släppa iväg din 16-åring på en partyresa till Kos en vecka med sina kompisar?