• Här och nu

Ska manlig dagispersonal få ha bar överkropp?

Mitt svar är nej. Hör inte hemma på dagis.

• Svar på tråden Ska manlig dagispersonal få ha bar överkropp?
  • Clobberella

Nej, så vida man inte är badvakt så tycker jag att man har kläder på sig på jobbet, shorts och t-shirt är helt ok på sommaren om man jobbar på dagis, men bar överkropp har man på stranden, i badhuset eller i sin egen trädgård, och ingen annan stans!

• Raskask

Är det ruskigt varmt, eller de är och badar så naturligtvis. Hade höjt på ögonbrynen om jag kommit till dagis i januari och hittat en dagispersonal med bar överkropp.

• snillis

Ja, det skulle jag inte ha några som helst problem med.

• Här och nu
    Clobberella skrev 2010-08-31 10:55:42 följande:
    Nej, så vida man inte är badvakt så tycker jag att man har kläder på sig på jobbet, shorts och t-shirt är helt ok på sommaren om man jobbar på dagis, men bar överkropp har man på stranden, i badhuset eller i sin egen trädgård, och ingen annan stans!
    Bra skrivet!
  • ViceGuy

Jag skulle vilja gå så långt som att säga att kvinnlig dagispersonal bör gå med bar överkropp Cool

Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss
  • Soul

Bar överkropp hör hemma på stranden, hos läkaren om undersökningen kräver det, i det egna hemmet samt i den egna eller nära vännernas trädgård. På övriga platser klär man på sig och framför allt på jobbet, oavsett om man är man eller kvinna!

• Här och nu
    Mariohn skrev 2010-08-31 11:31:45 följande:
    Det finns väl situationer i vilka det är ok ja. 
    När?
  • Här och nu
    Soul skrev 2010-08-31 11:31:00 följande:
    Bar överkropp hör hemma på stranden, hos läkaren om undersökningen kräver det, i det egna hemmet samt i den egna eller nära vännernas trädgård. På övriga platser klär man på sig och framför allt på jobbet, oavsett om man är man eller kvinna!
    Får jag fråga om du anser det ok i en park?
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-08-31 12:08:28 följande:
    När?
    Om man är med barnen på badhus. En gång var dagiset här på utflykt i skogen och alla började sparka boll på en stor äng. Det var apvarmt ute och när de var färdiga slet alla av sig tröjorna och jagade varandra med vattenflaskor. Det verkade vara jätteskoj. 
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-08-31 12:11:04 följande:
    Om man är med barnen på badhus. En gång var dagiset här på utflykt i skogen och alla började sparka boll på en stor äng. Det var apvarmt ute och när de var färdiga slet alla av sig tröjorna och jagade varandra med vattenflaskor. Det verkade vara jätteskoj. 
    Badhus eller vattenspridare är gränsen. Som pedagog tillåter jag aldrig varken barn eller vuxna att gå utan tröja i övriga fall. För barnen handlar det om solen. Klär min manlige kollega av sig kräver jag att få göra detsamma. Nej, det är inte proffsigt att gå med bar överkropp.
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-08-31 12:15:40 följande:
    Badhus eller vattenspridare är gränsen. Som pedagog tillåter jag aldrig varken barn eller vuxna att gå utan tröja i övriga fall. För barnen handlar det om solen. Klär min manlige kollega av sig kräver jag att få göra detsamma. Nej, det är inte proffsigt att gå med bar överkropp.
    Det tycker inte jag heller. Om det inte handlar om vattenlek eller eventuellt om någon har blivit totalt nerbajsad/spydd eller dylikt och får hjälp att komma utr tröjan
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-08-31 12:18:40 följande:
    Det tycker inte jag heller. Om det inte handlar om vattenlek eller eventuellt om någon har blivit totalt nerbajsad/spydd eller dylikt och får hjälp att komma utr tröjan
    Härligt när vi är överrens! Nej, jag tvingar alla magsjuka ungar att stanna i sin nerspydda tröja 10 timmar.
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-08-31 12:21:21 följande:
    Härligt när vi är överrens! Nej, jag tvingar alla magsjuka ungar att stanna i sin nerspydda tröja 10 timmar.
    Det torkar ju så småningom
  • Soul
    Här och nu skrev 2010-08-31 12:09:23 följande:
    Får jag fråga om du anser det ok i en park?
    Beror lite på skulle jag säga. Som dagispersonal - nej. På sin arbetsplats ska man ha kläder på sig, med undantag för om det är en badsituation (badstrand eller simhall). På sin fritid kan det finnas parker där det är ok. Mindre parker inne i stan - nej. Större naturparker, t.ex Hagaparken där folk ligger och solar och spelar brännboll - ok.
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-08-31 12:22:27 följande:
    Det torkar ju så småningom
    Mm o det luktar ju så gott under tiden!
Svar på tråden Ska manlig dagispersonal få ha bar överkropp?