• TapetKlister

    BIM listan för alla Västeråsare :)

    Några som vill följas åt i kampen mot ett plus?
    Dela tankar, funderingar, symtom med mera..

    Jag har 4 dagar kvar till BIM, Känner mig inte speciellt gravid men föröker håller hoppet uppe!
    Har dock haft lite magont igår kväll och även till och från idag. Annars känner jag mig helt som vanligt.

    Plus vs MinusErrenae - BIM 6 aug  (första barnet, 23år)


    Längtar
  • Svar på tråden BIM listan för alla Västeråsare :)
  • ohbaby

    Ja, man vet ju aldrig! Så vi får väl se vad det blir av det hela;)

    Har fem syskon och alla har barn, tre av dem har fyra var så det blir ju endel! Tur att vi inte köper julklappar till varandra:P

  • TapetKlister

    Haha ja det är nog en väldans tur, annars skulle det bli dyrt :P 
    Men shit, då ligger du lite efter med andra ord!
     


    Milliam, 2011-07-19 <3
  • TapetKlister

    Ja men yngst är ju en bra anledning och sen ska man ju inte skynda på för att andra fått barn heller :) Min syster hade fått tre när jag fick första :P


    Milliam Achilles, 2011-07-19 <3
  • therose

    hej tänkte hoppa in här och va med och vänta på + med er alla andraGlad

    jag och nyblivna sambon har försöket ett par månader nu och jag vill ås gärna ha ett + på stickan denna ggn skulle bl så glad åt det då

    min bim är den 16/10 och tänkte väl testa på fre eller lörd och sen vänta ett par dagar

    min äl vet jag ungefär när jag har då jag har en app i min mob( iphone) och den verkar stämma hitilsdaxs...

    jag är 32 och detta kommer vli mitt första barn även samons 1:a

  • TapetKlister
    therose skrev 2011-10-10 21:02:03 följande:
    hej tänkte hoppa in här och va med och vänta på + med er alla andraGlad

    jag och nyblivna sambon har försöket ett par månader nu och jag vill ås gärna ha ett + på stickan denna ggn skulle bl så glad åt det då

    min bim är den 16/10 och tänkte väl testa på fre eller lörd och sen vänta ett par dagar

    min äl vet jag ungefär när jag har då jag har en app i min mob( iphone) och den verkar stämma hitilsdaxs...

    jag är 32 och detta kommer vli mitt första barn även samons 1:a
    Hej välkommen hit!
    Vi är inte allför aktiva i den här tråden dock.
    Jag har redan hunnit fått min lilla knodd sen jag startade tråden.
    Och ohbaby och amanda90 har fått sitt plus nu för några månader sen.
    Jag håller tummarna för att du får ditt plus snart iaf, är ju jobbigt att behöva vänta flera månader :( 
    Milliam, 2011-07-19 <3
  • therose

    hej

    fick mensen precis den dag jag skulle 16/10

    men har lite funderingar på vad som kan ha hänt

    min mens är inte riktigt som den brukar va dvs

    riklig och brukar ha i 5-6 dagar och en massa ont brukar jag ha men nu
    har jag knappt någon mens alls och redan slut hade alltså den i typ i 3 dagar och inte alls så mycket som vaanligt ?

    nån som har haft så ???? '
    så berätta gärna för mig

    vill så gärna bli gravid

  • Cooki80

    Vilken spännande inlägg det där blev då. Hur har det gått för dig?

    Jag känner igen mig i din situation. 31, planerar första barnet och är lagom nervös kan jag säga. BIM 16/11 på gång och nyligen haft ÄL. Hur gick det för dig i oktober?

    Fler västeråsare som planerar barn?

  • ScillaBlå

    Får man hänga med här? Såg att tråden var gammal, men det verkar ju vara några nya också =)
    Har äl i helgen och BIM 20/11.

  • therose

    hej en uppdatering fr min sida här

    suprise jag blöder  FORTFARANDE nu har det gått 17 dagar... i fredags började jag blöda mer än vanligt och det skrämmde mig lite granna...va till gyn igår för första ggn och det gick väldigt bra...allt såg bra ut men läkaren kunnde inte säga säkert varför jag blött så länge...sa att det kunde va nåt med att äl inte kom när det skulle eller nåt...
    ja det va väl det som jag tänkte skriva

    vi får se när jag slutatblöda  vilket jag hoppas det blir snart e trött på att blöda nu....

  • Cooki80
    therose - Men du har blött i 17dgr nu, hela tiden? Kan det vara ma? (Förkortning för missfall har jag för mig)
    Hoppas verkligen det ger sig, och att gyn inte kan säga mer än så är ju konstigt!!

    ScillaBlå - Hej! Kul, håller tummarna för helgen då. Första barnet?

    Kan meddela att jag haft lite mensvärk från och till i två dagar nu och mådde illa i eftermiddags...hmm...tror inte men hoppas såklart!
  • ScillaBlå

    therose, oj, låter jobbigt och skumt med en så lång blödning. Hoppas verkligen att det inte är nåt fel och att det slutar blöda snart.


    (mf -missfall, ma -missed abortion -något man tyvärr kan drabbas av längre fram i grav. fostret dör ganska så tidigt men man märker inget, på ultraljudet syns ett dött foster (i v 18) och då måste man skrapa. En kompis till mig drabbades av det, fruktansvärt!)

    Får se om vi kör i helgen eller väntar en månad till. Jag söker jobb och idag fick jag veta att jag inte fick  det som jag var nästan säker på att få. Så nu vet jag inte. Vill ju gärna ha det klart innan vi blir gravida. Men vi får se...

    Inte första barnet här utan tredje  Skrattande

  • Cooki80

    Jag är fortfarande i inlärningsstadiet här. Tack för förtydligande med förkortningarna! Men fy vad fruktansvärt!!! Det är mkt som kan gå fel och känns väldigt skrämmande när man läser i alla dessa forum. Rynkar på näsan

     

  • ScillaBlå

    Visst är det mycket läskigt som kan hända... Först är man skräckslagen de första 12 veckorna, sen lugnar man ner sig lite när man får hör hjärtljud eller gå på UL. Sen blir man nojjig när det närmar sig förlossning för då kan mycket gå fel med både barn och mor. Sen får man en skör liten bebis och är livrädd för plötslig spädbarnsdöd i ett halvår. Sen fortsätter man att leva med en rädsla för att något ska hända varje dag uder resten av sitt liv. Det är en sån obeskrivlig kärlek man känner för de där små så att förlora dem vore obeskrivligt...
    Men det är ju mest underbart såklart  =)

    ÄL imorgon här...

  • therose
    ScillaBlå skrev 2011-11-02 18:59:42 följande:

    therose, oj, låter jobbigt och skumt med en så lång blödning. Hoppas verkligen att det inte är nåt fel och att det slutar blöda snart.


    (mf -missfall, ma -missed abortion -något man tyvärr kan drabbas av längre fram i grav. fostret dör ganska så tidigt men man märker inget, på ultraljudet syns ett dött foster (i v 18) och då måste man skrapa. En kompis till mig drabbades av det, fruktansvärt!)

    Får se om vi kör i helgen eller väntar en månad till. Jag söker jobb och idag fick jag veta att jag inte fick  det som jag var nästan säker på att få. Så nu vet jag inte. Vill ju gärna ha det klart innan vi blir gravida. Men vi får se...

    Inte första barnet här utan tredje  Skrattande


    hej
    ja det va jobbigt med den långa blödningen men den va slut efter  20 dagar skönt...sen fick jag mensen igen  1 dec så det va väldigt långt uppehåll... nu håller jag på att testa och se när jag har äl så ska vi väl försöka bl gravida i dec:)

    hoppas att det funkar denna ggn...
    jag och sambon har precis blivit hus ägare  och flytten går mittne på feb.. om inte tidigare.. hoppas man kan bli gravid nu när jag tänker på flytten å huset i stället för att koncentrera sig på att bli på smällen....

  • therose
    Cooki80 skrev 2011-11-02 16:35:50 följande:
    therose - Men du har blött i 17dgr nu, hela tiden? Kan det vara ma? (Förkortning för missfall har jag för mig)
    Hoppas verkligen det ger sig, och att gyn inte kan säga mer än så är ju konstigt!!

    ScillaBlå - Hej! Kul, håller tummarna för helgen då. Första barnet?

    Kan meddela att jag haft lite mensvärk från och till i två dagar nu och mådde illa i eftermiddags...hmm...tror inte men hoppas såklart!
    nej missfall va det inte va läkaren kunnde se i allfall...och det va ju skönt känner jag...
    men hade jag jag fått missfall så borde ju grav testen ha visat positivt eller hur?
Svar på tråden BIM listan för alla Västeråsare :)