• Eldila

Söker mammor i Gävle

Är en snart fyllda 23årig mamma nyinflyttad i Gävle tillsammans med min man och vår son på 6 månader.
    Vi har inga kontakter sen tidigare här i Gävle så det vore kul att lära känna någon som också har barn ungefär i samma ålder och också tycker det vore roligt att lära känna någon annan mamma :)

Skriv vettja! ;)

• Svar på tråden Söker mammor i Gävle
  • Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-12 08:56:32 följande:
    haha du de är ingen fara har redan sett vilket knepigt folk som bor där :P haha  jo de gör jag.. men just nu har ja vart hemma i 2 dagar då jag itne orkat gå ur sängen för att ja har ont i magen o skelettet.. börjar bli lite nervös över om ja kommer få sparken för de :P haha
    Åh skönt att jag inte skrämmer dig då. Nej då inte kan du bli sparkad för det. Du har väl rätt till 7 dagars sjukanmälan utan att behöva läkarintyg lr? 

• Frokenferm
    Myran 08 skrev 2010-08-12 11:10:20 följande:
    Åh skönt att jag inte skrämmer dig då. Nej då inte kan du bli sparkad för det. Du har väl rätt till 7 dagars sjukanmälan utan att behöva läkarintyg lr? 

haha de vill mkt till att skrämma mig :P haha inte fått nå bebbe än? gud är ju jätte nyfiken ju :P hihi nee 5 dagar är de.. enligt mitt avtal :)
  • Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-12 11:42:09 följande:
    haha de vill mkt till att skrämma mig :P haha inte fått nå bebbe än? gud är ju jätte nyfiken ju :P hihi nee 5 dagar är de.. enligt mitt avtal :)
    Okej, vilket tur. Nej inte ännu, men kanske kan vara på G nu. Har grymt ont så maken ska nog komma hem och arbeta istället för att vara på jobbet efter lunch. Så han är hemma, då jag har 2,5 åringen hemma. Ska fixa lite lunch nu och sedan så ska vi sova en stund (om jag lyckas somna) . 

Okej, du får gå till läkaren om du känner att det inte fungerar. Dock kan ju försäkringskassan bli surare.. dem är inge roliga att ha med att göra. Det påminner mig om att jag ska ringa och bråka med dem.

Vad ska du göra får roligt idag då? Bara ta det lugnt? 

Här började dagen surt (sovit grymt dåligt) och så får vi rätten på vår sida att tapetseringen inte är bra i denna lägenhet, så vi ska få tapetserat. Vi har svarta tapeter i lägenheten. :-/ 

Kram 

• Frokenferm
    Myran 08 skrev 2010-08-12 12:11:07 följande:
    Okej, vilket tur. Nej inte ännu, men kanske kan vara på G nu. Har grymt ont så maken ska nog komma hem och arbeta istället för att vara på jobbet efter lunch. Så han är hemma, då jag har 2,5 åringen hemma. Ska fixa lite lunch nu och sedan så ska vi sova en stund (om jag lyckas somna) . 

Okej, du får gå till läkaren om du känner att det inte fungerar. Dock kan ju försäkringskassan bli surare.. dem är inge roliga att ha med att göra. Det påminner mig om att jag ska ringa och bråka med dem.

Vad ska du göra får roligt idag då? Bara ta det lugnt? 

Här började dagen surt (sovit grymt dåligt) och så får vi rätten på vår sida att tapetseringen inte är bra i denna lägenhet, så vi ska få tapetserat. Vi har svarta tapeter i lägenheten. :-/ 

Kram 

Okej :) kommer nog snart ska du se:P nee i dag har ja faktsikt tagit mig till jobbet så ska försöka stå ut än så länge går de bra :) sj då? ne men gud va fint med svart tapeter :P haha förstår att ni vill ha nya :P hihi händer i helgen då? invänta barnets ankomst :P
  • Myran 08

Hej! 

Vill bara uppdatera lite. Vattnet har gått, vi väntar på att värkarna ska bli starkare och sedan åker vi in.

Så jag hör av mig när jag är två barns mamma.  

• Frokenferm
    Myran 08 skrev 2010-08-14 21:43:32 följande:
    Hej! 

Vill bara uppdatera lite. Vattnet har gått, vi väntar på att värkarna ska bli starkare och sedan åker vi in.

Så jag hör av mig när jag är två barns mamma.  
    ahhh nej va mysigt :) hoppas de går bra :)
  • Myran 08

Nu har våran andra son kommit till världen. Jag slapp igångsättning. Han kom ut 02.50 efter en snabb förlossning. Jag var öppen 6 cm kl 02:40 ungefär barnmorskan försökte sätta den där kontakt grejen på huvudet och det krånglet hade gjort att jag öppnade mig helt tydligen. För bara några minuter senare skriker jag åt maken att han ska larma och jag knappt uppe i sängen och jag börjar krysta och det räckte med två krystvärkar och sedan kom vår lilla son ut. 

Så nu är det fullt upp här hemma. 

Hur är det med er?

Kram  

• Frokenferm
    Myran 08 skrev 2010-08-17 14:19:54 följande:
    Nu har våran andra son kommit till världen. Jag slapp igångsättning. Han kom ut 02.50 efter en snabb förlossning. Jag var öppen 6 cm kl 02:40 ungefär barnmorskan försökte sätta den där kontakt grejen på huvudet och det krånglet hade gjort att jag öppnade mig helt tydligen. För bara några minuter senare skriker jag åt maken att han ska larma och jag knappt uppe i sängen och jag börjar krysta och det räckte med två krystvärkar och sedan kom vår lilla son ut. 

Så nu är det fullt upp här hemma. 

Hur är det med er?

Kram  
    Men gud va kul grattis :) skönt att de gick så bra hoppas att allt är bra med dig o din familj :) all lyckönskning :) kommit på nå namn till den lille än? jo då här går de framåt har fått hem mina efter längtade mamma kläder nu så nu är de bara ett par byxor som fattas så slipper man ha kläder som spänner åt o så där :) sambon hade legat o lyssnat på magen i helgen o hört hur den lilla hade rört sig så då kom de en glädje tår :) tror jag kände hur bebisen låg när ja va o kände på magen :) men inte säker de kändes som så iaf :)

Massa Kramar
  • Myran 08

Hej! 

Tusen tack. Ja det är så skönt att allt gick bra. Mm vi har kommit på namn åt honom Tim. Så det kommer bli en Anton (storebror) och en Tim (nykomlingen). Va skönt att dina mamma kläder har kommit. Dem är kanon sköna. Ja jag går i mina mamma byxor ännu. Dock bara mysen för jag är så öm i kroppen. Vad mysigt att känna bebisen.

Hur mår du annars?

Här är det full fart. Från sekunden ögonen går upp på storebror runt kl 06-07 tills lillebror somnar för natten vid 22. Men det är mysigt. Men nu har storebror fått plats hos dagmamma, så det kommer bli jätte bra.  

Nu ska jag göra mig klar för att försöka ta med barnen till öppna förskolan så att storebror får leka av sig.

• Frokenferm
    Myran 08 skrev 2010-09-02 08:20:37 följande:
    Hej! 

Tusen tack. Ja det är så skönt att allt gick bra. Mm vi har kommit på namn åt honom Tim. Så det kommer bli en Anton (storebror) och en Tim (nykomlingen). Va skönt att dina mamma kläder har kommit. Dem är kanon sköna. Ja jag går i mina mamma byxor ännu. Dock bara mysen för jag är så öm i kroppen. Vad mysigt att känna bebisen.

Hur mår du annars?

Här är det full fart. Från sekunden ögonen går upp på storebror runt kl 06-07 tills lillebror somnar för natten vid 22. Men det är mysigt. Men nu har storebror fått plats hos dagmamma, så det kommer bli jätte bra.  

Nu ska jag göra mig klar för att försöka ta med barnen till öppna förskolan så att storebror får leka av sig.

gud va skönt för er att de går så bra med den lilla. jo här växer de o växer han börjar röra på sig allt mer.. man ser nu till och med på vilken sida han ligger på :) just nu så är jag dunder mega förkyld så är hemma o tar de lungt o de märks på den lilla att den märker att man inte är 100 % för den rör inte på sig lika mkt.. :( både skönt o tråkigt nu när man är van vid att de ska va ett jädra liv där inne :P hihi sambon min kände hur den sparka här i helgen o gud va skönt de va o se att han fatta att de är ngt i magen.. nu går man bara o längtar tills rul som jag har om 13 dagar :) är så spänd o få se va de e som ligger där :)
  • Myran 08

Hej! 

Hur är det?

Härligt att det blir mer fart. Vilken vecka är du i nu? Hur gick RUL?

Här är det rätt okej. Lilleman är gnällig om kvällarn och vägrar släppa bröstet. Storebror har börjat hos dagmamma. Så det är full fart om morgonen och eftermiddagen. Nu har vi fått renoverat och det är sååå vackert. 

Kram  

• Frokenferm
    Myran 08 skrev 2010-09-20 08:25:13 följande:
    Hej! 

Hur är det?

Härligt att det blir mer fart. Vilken vecka är du i nu? Hur gick RUL?

Här är det rätt okej. Lilleman är gnällig om kvällarn och vägrar släppa bröstet. Storebror har börjat hos dagmamma. Så det är full fart om morgonen och eftermiddagen. Nu har vi fått renoverat och det är sååå vackert. 

Kram  
    jo de är bara bra :) gick in i vecka 20 i dag :) de gick jätte bra på rul :)fin o välskapt liten bebis dock  fick vi inte reda på kön då dom inte kunde se för ha rörde på sig för mkt :S okej va jobbigt :S va skönt att ni har fått ordning på de :) kram
  • tigger12

Hej min dotter har just fyllt 5 och vi är nyflyttade hit efter en svår bilolycka. Vill gärna träffas och kanske hitta på nåt, eller fika, i så fall hör ev dig. kram

• Frokenferm
    tigger12 skrev 2010-11-07 16:03:53 följande:
    Hej min dotter har just fyllt 5 och vi är nyflyttade hit efter en svår bilolycka. Vill gärna träffas och kanske hitta på nåt, eller fika, i så fall hör ev dig. kram
    oj shit hur gick de med er?
Svar på tråden Söker mammor i Gävle