• livet från ljusa sidan

Varför blir det hål i tröjorna på magen?????

Ärligt talat nu blir jag helt skogstokig!! Nästan alla mina t-shirts och linnen har hål på sig på magen...små hål och det finns oftast bara ett!

Nu har på mig ett linne som är tvättat en gång och det är hål!

Jag köper mina kläder på vanliga ställen som hm, lindex och gina..... Inga märkeskläder men det borde väl inte spela någon roll?

Någon som har något svar på varför det blir så, vet att jag inte är ensam men nu får det bli ett slut på detta! 

• Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????
  • Mandel
    cocoline skrev 2014-02-08 09:58:49 följande:
    brukar du vika dessa kläder?.det skulle kunna förklara att hål finns bara i höjd med magen?
    själv har jag hål i några bomullsplagg (mest från Indiska) och bettmärker finns lite var som helst..jag vet inte om jag ska spraya i min garderob eller ringa Decimex .Det är städat regelbundet... 
    Det bor små navelailiens i vissa människors navlar som kravlar ut i bland och råkar sticka hål på tröjorna med sina vassa tänder och klor.
    Enda förklaringen jag har till varför det i princip alltid blir hål på samma ställe och det oavsett om jag använder skärp eller ej.

Har man klänning och strumpbyxor så kommer de inte ut för jag har inga små hål på mina klänningar
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • sextiotalist

Oj, vi har samma problem hemma, eller snarare problem med sambons tröjor. Det blir småhål, speciellt en randig tröja (piké) där det på framsidan kommer nya slithål hela tiden. Än så länge har jag kunnat laga hålen så det blir snyggt, men det är bara en tidsfråga innan tröjan hamnar i högen "slitna tröjor att använda när vid slitarbete".

Det är inte vid linningen utan högre upp och bara på framsidan och inte på ryggen.

Jag får det när kläderna är väl använda, då ser jag det som ren slitage, men inför sambons tröjor är jag fortfarande frågande.

Men nu när jag tänker efter, det kan vara så att han sitter lutande mot skrivbordet och det blir mer slitage då och att de vita ränderna (tunna saker) har sämre kvalitet.

• Arvas

Jag har samma problem och haller på att bli tokig! Nu senast var det på en Amercan Vintage-topp, som jag inte ens hunnit använda! Men jag såg det alltså inte i affären. Och flera andra plagg som jag inte heller hunnit tvätta ens. Det måste ju vara något som händer i frabriken...?

• Fia 28

För mej kommer det iaf av bältet. Men otroligt störande är det ändå.

• YokohamaNr2

Vad skumt, har också detta problem, först trodde jag vi hade några skadedjur men det verkar bara vara mina toppar och inte makens som blir angripna, dessutom är det mest tunnare t-shirtar från HM som 'angrips' jag tror att det bara är slitage, men skumt är det just med småhål på framsidan

Använder ofta inte skärp

• Fia 28
    YokohamaNr2 skrev 2014-05-16 11:03:49 följande:
    Vad skumt, har också detta problem, först trodde jag vi hade några skadedjur men det verkar bara vara mina toppar och inte makens som blir angripna, dessutom är det mest tunnare t-shirtar från HM som 'angrips' jag tror att det bara är slitage, men skumt är det just med småhål på framsidan

Använder ofta inte skärp
    Kan säkert även vara av dragkedjan på jackan också. Det kan säkert vara slitage på vissa tröjor, men det har även hänt på nya dyrare tröjor för mej.
  • YokohamaNr2
    Fia 28 skrev 2014-05-16 11:07:10 följande:
    Kan säkert även vara av dragkedjan på jackan också. Det kan säkert vara slitage på vissa tröjor, men det har även hänt på nya dyrare tröjor för mej.
    Jag har oftast inte dragkedja heller och nästan alltid kofta över dessa t-shirtar, och för mig har det oftast varit lite äldre vältvättade tshirtar av lite billigare sorter. Trist dock för det är ju alltid på favoriterna
  • YokohamaNr2

Kom på att ett hål var totalt självförvållat, T-shirten, längre variant lyckades fastna i gylfen efter toabesök och jag fick verkligen inte loss den utan att lyckas göra ett hål

• Fia 28
    YokohamaNr2 skrev 2014-05-16 11:49:07 följande:
    Jag har oftast inte dragkedja heller och nästan alltid kofta över dessa t-shirtar, och för mig har det oftast varit lite äldre vältvättade tshirtar av lite billigare sorter. Trist dock för det är ju alltid på favoriterna smile5.gif
    Ahaa, nå då är det nog bara slitage i ditt fall. Alla mina hål är i höjd med bältet och endast på mitten, så inte så svårt att räkna ut varifrån de kommer. Kanske borde byta bälte, men nickelfria bälten växer inte på träd.
  • Superjohanna

Hålen uppkommer av "hårda hörn" på byxlinningen... eller bälten/skärp etc. Kolla min youtube-film som hur man kan lösa detta problem! Johanna

• Sorgenfri

Jag har samma problem, ett eller två små hål mitt fram på magen. Alltid på samma ställe. Senast en tröja som jag använt en gång och ingen blixtlås har varit i närheten av den. Jag fattar ingenting. Det är ett mysterium.

• Fia 28
    Sorgenfri skrev 2017-02-12 18:30:13 följande:

Jag har samma problem, ett eller två små hål mitt fram på magen. Alltid på samma ställe. Senast en tröja som jag använt en gång och ingen blixtlås har varit i närheten av den. Jag fattar ingenting. Det är ett mysterium.

Använder du bälte?
Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????