• dicny

Vad bjöd ni på efter dopet?

Vi ska döpa vår lilla tjej om ett par månader, men vi har lite svårt att lista ut vad man ska bjuda på efteråt. Vi har tänkt att vi vill bjuda på tårta men man ska väl ha något annat också? Vad bjöd ni på när ni hade dop?

• Svar på tråden Vad bjöd ni på efter dopet?
  • VildVittra

Barn nr 1 : Smörgåstårta (två olika, hemgjorda av mig och mina mamma)

Barn nr 2 :  Grillbuffe...mums (i samband med vårt bröllop)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Hoppfull mamma

Vi ska ha namngivning för våra pojkar nästa söndag. Vi har långväga gäster som förmodligen kommer vara hungriga. Vi ska bjuda på dubbelmarinerad fläskfilé (serveras kall), potatissallad, sallad och bröd. efteråt ska vi ha rabarberpaj med grädde och kaffe.

• Johanninen

Vi hade kakkalas med 15 sorters kakor, plus tårta. Ett himla jobb att baka, men väldigt uppskattat!

• Carola J

Först bjöd vi på smörgåstårta då det kommit folk från andra städer och de behövde något "mättande" och efter det blev det lite fika men inga vanliga tårtor för det tyckte vi var onödigt =)
    Blev ett hellyckat dop för våra tvillingar BabyBaby 

• Anna Paulita

Vi hade Italiensk buffe´(catering), till kaffet hade vi bara chockladbollar.

Personligen tycker jag att smörgåstårta och tårta efter det blir alldeles för mycket, ordagrant tårta på  tårta....:P

Jag vägrar bara vara mamma...
  • Sarah84
    Anna Paulita skrev 2010-08-07 15:55:35 följande:
    Vi hade Italiensk buffe´(catering), till kaffet hade vi bara chockladbollar.

Personligen tycker jag att smörgåstårta och tårta efter det blir alldeles för mycket, ordagrant tårta på  tårta....:P
    Är ju samma med var för mat man än bjuder på innan. Det är ju inte meningen man ska äta sig mätt på efterätten. Oftast så tar man ju en ganska liten bit tårta, då man nästan alltid är mätt på maten som var innan.
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • honeydew

Vi ska ha dop i slutet av september och tänker bjuda på soppa med hembakat bröd. Funderar på både gulaschsoppa och kanske en kantarell/svampsoppa som veg. alternativ att välja mellan. Lite goda pålägg, ost, grönsaker. Lätt att fixa iordning och bara att värma på.
    Efter det så blir det kaffe, kakor och tårta. Tänkte snart börja baka och fylla frysen i tid Flört

• honeydew

Just det, vårt dop börjar kl 11 och mottagningen blir väl precis vid lunchtid...

• Renoveringsobjekt

Det var i juni så vi hade bubbel+crostini med tapenad när alla kom. Därefter buffé med parmaskinka och meoln, rostbiff och jordgubbar, sallad, potatissallad, pastasallad, ruccolapaj, desertostar, bröd och smör, kek, två kalla såser. Därefter tårta och kaffe.

• cocos87

Vi bjöd på smörgåstårta, vanlig tårta och sen lite annat fikabröd.
    Till dryck var det endast mineralvatten, läsk och sen kaffe och te

Nathalie 090607, Lillebror med BF 101029
  • saltflingan

Vi tänkte ha potatisgraäng, sås och tjälknöl (på älg eftersom vi hade massa i frysen) men några dagar innan insåg vi att vi aldrig skulle hinna. Vi beställde smörgåstårta och det var det bästa vi kunde ha gjort. Vi hann knappt med alla förberedelser iaf. 

Jag la istället mycket krut på att göra egna tårta. Helt ljuvliga blev de! 

• Anna Paulita
    Sarah84 skrev 2010-08-07 17:14:09 följande:
    Är ju samma med var för mat man än bjuder på innan. Det är ju inte meningen man ska äta sig mätt på efterätten. Oftast så tar man ju en ganska liten bit tårta, då man nästan alltid är mätt på maten som var innan.
    Njae, det håller  jag inte med om.  Lättare mat så som sallad tycker jag funkar bättre före en tårta.
    Jag vägrar bara vara mamma...
  • cloudberry79

Vi valde medvetet att förlägga dopet halv två, så mottagningen blev klockan två. Det blev kaffe med tårta och hemakta bullar/kakor.

If you love me - please don't feed me!
  • carola78

Vi ska ha dop nu på lördag klockan 10.00. Bara närmsta familjen som är bjuden, blev ändå 25 pers. Efter dopet ska vi hem till oss.
    Vi tänker bjuda på pastasallad (ska komma på vad vi ska ha i bara. Alla ingredienser i sina egna skålar så får man blanda som man själv vill. Funderar på att, som nån gav förslag på, att bjuda barnen på korv och bröd. Därefter blir det kaffe och tårta. Hinner jag ska jag göra ett gäng chokladbollar men annars får det räcka så här.

Svar på tråden Vad bjöd ni på efter dopet?