Är det OK att mobba på nätet? Är det lättare?
Är det lättare att vara otrevlig och dryg mot människor man inte ser eller har en relation till?
Är det OK att sitta på tex FL och direkt mobba andra och hetsa till mobbing?
Är det skönt att gömma sig bakom ett tangentbord när man har lite avvikande eller förnedrande (eller bara korkade) åsikter?
Jag ställer frågorna pga av det förekommer en hel del avancerad mobbing här på FL!
Människor som verkar ha skalat av sig vartenda uns av värdighet och bara anfaller andra som kommer med frågor och söker hjälp.
Det finns ofta inget som helst utrymme för medkänsla eller försök att förstå att andra människor kan ha andra problem än en själv.
Jag har under dagen följt en annan tråd där TS blir utsatt för den ena kränkningen efter den andra trots att hon gång på gång förklarar situationen. Jag ställde frågan där men ingen vågar/vill svara....
jag tycker det är skrämmande och påminner mig om någon psykosocial sammhällskritisk roman där folk spårar ur fullständigt, bara att detta är på riktigt.
Är det pga den relativa anonymiteten detta pågår?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 09:48
Jag vill tillägga att det inte är avvikande åsikter jag menar med mobbing, inte heller trådar med "högt till tak", det är bara uppfriskande. Jag är för anonymiteten och inte alls rädd för mothugg.