• Dieselmom

Är det för snålt tycker ni?

hej!

Vi ska döpa vår son i oktober. En söndag klockan 10.00. Tycker ni att det blir för snålt med "bara" kaffe och kaka + tårta?
    Måste man ha mat oxå? Vi tänkte ev. ha en fiskedam till barnen (gärna till vuxna oxå men då får ni hjälpa mig med att komma på saker hehe) och kanske en tipsrunda?
    Vad tycker ni?

Vad tycker ni om detta upplägg:
    Kaffe och kaka
    Lek
    Kaffe och tårta 

h
  • Svar på tråden Är det för snålt tycker ni?
  • Maria222
    M och M skrev 2010-08-15 20:47:04 följande:
    Om det var kl.13 då hade det funkat med bara fika då?
    Ja det tycker jag.
    Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Micalela

Lite kaka på kaka med två fikor, men paj då? Nån med skinka,grönsaker och kanske nån veg? kostar inte många kronor det inte och det går att förberada långt innan!
    och sen lek om det nu ska vara det, och sen tårta!

micalela.blogg.se

• Fija m 2 pojkar

Om man känner många med matallergier/intoleranser är smörgåsbuffé ett mycket bättre alternativ än smörgåstårta eller paj(som är helt hopplöst om en eller flera av gästerna är gluten- och/eller laktosintoleranta!).

Lycka till!

• Aakashan

Tycker också att det ligger lite i "tiden" för en lättare lunch. Om man äter kakor och tårta blir man ju lätt illamående om man egentligen var hungrig
    Så lite smörgås eller sallad/paj är nog bra.
    Men att bjuda på fika med tårta/kaka är inte snålt.

• Pokergirl

Vi kommer att ha dop kl 13 och tänkte bjuda på mat efteråt. Många av dom som kommer har ganska långt att åka vilket gör att dom bara hinner äta brunch innan och kommer vara rättså hungriga vid 14-tiden.

Varför inte göra ett gäng mackor som ni plastar in, ställer fram direkt när ni kommit hem så kan hungriga äta, ha lite lekar och mingel. Sen kakor & tårta med kaffe.

• Babblis

Hosh...trodde inte folk var hungriga kl 11...när går man upp o äter frukost då? Aldrig funderat så mycket på andras matvanor, är så inne på våra egna här på gården som funkar utmärkt o man går garanterat inte o är hungrig iaf.

0800 Frukost (maken har då redan smällt i sig en banan när han gick ut o mjölkade korna 4.30)
    1100 Fika
    1300 Lagad mat så gubbarna som jbbar ute orkar.
    1500 Fika
    1800 Kvällsmat lättare lagad mat eller smörgåsar
    2000 Frukt

Så mitt svar till dig TS är att jag tycker att det räcker gott med kaff o kaka/tårta om inte dopet ska vara i flera timmar. Men en smörgåstårta skulle jag ju aldrig tacka nej till..Yum! =)

• Sfinxen

Det räcker jättebra, TS!
    Mina släktingar i generationen ovan brukar säga att det inte ska vara mer än det allra enklaste en sån gång - man får ha respekt för föräldrarna och det lilla barnets behov av vila.

• CloudBerry 1

Ja det låter snålt. Smörgåstårta och kaka och ev vanlig tårta är mer normalt.

• Dieselmom

Tackar för alla svaren!

Har nu bestämt oss för Kycklingsallad med baguetter, därefter kaffe, tårta och några kakor. Skrattande

• skogsgrodan
    Dieselmom skrev 2010-08-16 14:37:56 följande:
    Tackar för alla svaren!

Har nu bestämt oss för Kycklingsallad med baguetter, därefter kaffe, tårta och några kakor. Skrattande

Hade jag varit gäst på dopet så hade jag blivit glad och nöjd över maten och fikat.
    Smörgåstårta äts för ofta tycker jag...
    Bra val:)
  • CloudBerry 1
    Tackar för alla svaren!

Låter som ett kanonbra val!
  • mammatillnils
    Tackar för alla svaren!

Kommer nog bli kanonbra!
  • Llimen

Ditt val med sallad och därefter fika blir säkert bra.

MEN jag måste också fråga vad man har för matvanor om man måste ha lunch vid elvatiden? För min del skulle det fungera alldeles utmärkt med bara lite fika, jag äter aldrig lunch före ett trots att jag har ett fysiskt tungt arbete och börjar 07.00 (iofs frukostrast kl 9).

• Alexi
    Llimen skrev 2010-08-16 17:10:53 följande:
    Ditt val med sallad och därefter fika blir säkert bra.

MEN jag måste också fråga vad man har för matvanor om man måste ha lunch vid elvatiden? För min del skulle det fungera alldeles utmärkt med bara lite fika, jag äter aldrig lunch före ett trots att jag har ett fysiskt tungt arbete och börjar 07.00 (iofs frukostrast kl 9).
    Men ska man vara i en kyrka kl 10 har man väl ätit frukost senast 8, tidigare om man har morgonpigga barn eller långt att åka och då är väl lagom med lunch runt 12. Och då blir det ju rätt bakvänt att börja äta kakor kl 11, så även om man inte är jättehungrig då så blir ordningen konstig för en del tror jag.
  • sofieann

Vi orkade inte ställa oss och förbereda en massa mat som vi gjorde första gången så vi gjorde det enkelt för oss och beställde pizza till yngsta sonens dop Det blev en riktig snackis, och vi fick mer tid att prata med våra gäster eftersom det enda vi behövde göra var att skära upp pizzorna.

• Pokergirl
    Tackar för alla svaren!

Det låter jättegott, vilket bra val!
Svar på tråden Är det för snålt tycker ni?