• Anonym (ill'in)

lesbiska och strapon - dubbelmoral?

jag och en jävla massa vänner hade en grabbkväll med en massa prat, dryck och mat. vi blev lite berusade och började flitigt att filosofera om paradoxer, motsägelser och moment 22. jag vet inte exakt var i diskussionen vi var men plötsligt sade någon högt "ungefär som en lesbisk som gillar att bli knullad med strap-on". alla blev helt till sig, satt och hoppade i stolarna och skrattade, för han hade så rätt... eller?
    de menade att en tjej som gillar att bli knullad av en annan tjej med strap-on lika väl skulle kunna bli knullad av en kille. och anledningarna var många. det snackades om ställningar mest om doggy då denna innebär att den som blir påsatt inte kan avgöra så enkelt om den som sätter på är kille eller tjej och att könet isåfall skulle vara helt ointressant. sen snackades det mycket om att alla tjejer var överens om att en riktig kuk aldrig kan slå en dildo i känsla, och även om kuken inte är så estetiskt tilltalande för en lesbisk så borde hon av logiska skäl ändå tycka att kuken är skönare.
    hur som helst, jag pendlade mellan att hålla med och att tycka att de var extremt tröga. numera är jag kluven.
    vad tycker ni? kul att höra fler svar från lesbiska och andra män som filosiferat.

• Svar på tråden lesbiska och strapon - dubbelmoral?
  • Anonym (Jodå!)
    Anonym (ill) skrev 2010-08-22 12:50:59 följande:
    fint. jo att många hamnar i knäppa mönster är man ju medveten om genom att läsa här på fl. men jag har läst att lesbiska kan ha problem med att ingen tar initiativ eller att det blir en fet obalans. att t.ex. båda är yin och yin eller yang och yang. är det bara skitsnack eller krävs det att den ena är mer butchig? (ursäkta fördomar och okunskap). vad är förresten en dubbel strap-on? för jag brukar köra tjejen med en plugg i röven samtidigt som jag tar henne bakifrån, det tar ett tag innan pluggen fastnar på ens mage, men det gör den till slut ;)
    En dubbel strapon är två dildosar som är ihopkopplade (t ex genom att de sitter fast i ett par gummitrosor, vilket ju i skrift inte låter särskilt sexigt, eller i en "sele") och som den ena sätter/spänner på sig. Samtidigt som man sätter på tjejen blir man alltså penetrerad själv, very nice! Ingen risk att ngn av dem ger sig iväg som två lösa dildos hade gjort och händerna kan man ha till annat trevligt.

Den eventuella skrönan 'lesbisk sängkammardöd?'. Om den finns på riktigt så tror inte det har med butchighet eller ej att göra, utan kanske mer om hur stor sexlust respektive part har? Kanske har män generellt sett högre sexlust (alltså vill ha sex fler ggr/tidsperiod) än en generell kvinna. Jag har ingen aning! Tar genomsnittsmannen initiativ till sex fler ggr än genomsnittskvinnan?

• Anonym

Så korkat.
    Om det inte spelade någon roll vem man hade sex med, så skulle det ju knappast finnas några hetero- och homosexuella alls. Sannolikt skulle vi inte bry oss om art heller.
    Och varför ens anstränga sig med en av kött och blod, när man kan ligga hemma och onanera?

• Anonym

Så korkat.
    Om det inte spelade någon roll vem man hade sex med, så skulle det ju knappast finnas några hetero- och homosexuella alls. Sannolikt skulle vi inte bry oss om art heller.
    Och varför ens anstränga sig med en av kött och blod, när man kan ligga hemma och onanera?

• myepost

Jag fattar inte riktigt... Varför skulle en lesbisk kvinna inte vilja ha något avlångt hårt inkört i musen när hon sex? Det är väl inte könsdelen man ligger med? Det är ju personen och man gör det skönt för varandra. För det är väl ingen som tror att man är bög bara för att man gilla stimulans i analen av sin kvinna? Eller skulle man i så fall lika gärna kunna bli knullad av en man??? Mycket märklig diskussion tycker jag

• StinaFia

ehhh... då tror du väl antagligen att en kille som gillar att få dildo i röven är bög, får man anta... typiskt vissa karlar att överskatta kukens betydelse.
    dessutom kan en dildo aldrig ersätta min mans kuk.

kontentan; en strap-on är en strap-on; en leksak bland andra leksaker. en kuk är en kuk, vanligt förekommande på män.

• StinaFia

ehhh... då tror du väl antagligen att en kille som gillar att få dildo i röven är bög, får man anta... typiskt vissa karlar att överskatta kukens betydelse.

kontentan; en strap-on är en strap-on; en leksak bland andra leksaker. en kuk är en kuk, vanligt förekommande på män.

• Alexo
    GladStinaFia skrev 2010-09-17 11:20:56 följande:

Glad Ha ha.. Bra sagt!!
  • Anonym

Jajamensan, bara o smaska in den.

• Anonym

Trådskaparen och hans vänner kan ju fröjda sig med att suga varandras snoppar på sina fester. Mun som mun liksom.

• Valente
    Anonym skrev 2010-10-08 09:54:47 följande:
    Trådskaparen och hans vänner kan ju fröjda sig med att suga varandras snoppar på sina fester. Mun som mun liksom.
    Asg!
  • Valente
    Asg!
  • AyaRan

lesbisk sängkammardöds motsvarighet i heterosexuella förhållanden; vitt äktenskap. för övrig

hear hear *
  • AyaRan

lesbisk sexkammardöd = vitt äktenskap (i heterosexuella termer).

• AyaRan

lesbisk sexkammardöd = vitt äktenskap (i heterosexuella termer).

• multivitaminjuice

Jag är inte lesbisk men jag tycker att ni är helt ute och cyklar. Har inte läst hela tråden än så jag kanske skriver något som redan påtalats men skit samma.

Att påstå att en lesbisk som gillar att bli tagen med strap-on lika gärna kan ha sex med en kille är ju lika logiskt som att säga att en heterokille som gillar analsex lika gärna kan knulla en kille, eller tvärtom att en homokille lika gärna kan ha analsex med en tjej. Oralsex är ett annat bra exempel, gillar du att få oralsex då spelar det väl ingen roll vilket kön som ger dig det, eller? Mun som mun.

Nä men seriöst killar (ni som är hetero), visst vill ni väl att det är en fin tjej som är på andra ändan av snoppen och inte en stor och hårig kille? Tror ni inte att lesbiska kvinnor känner samma?

• Anonym (smart en)

*ASG* Hur.. jisses... Men du har en påäng och alla män som trånar efter analsex är heltklart smygbögar!

Kvinnor slutar inte att ha en vagina bara för att de är lesbiska.

• satakatse

*ASG* Hur.. jisses... Men du har en påäng och alla män som trånar efter analsex är heltklart smygbögar!

• satakatse
    Anonym (smart en) skrev 2010-11-12 18:41:30 följande:

mäh? jag tänte skriva först anonymt sen tänkte jag äh va fan? och sen skrev jag oanonym men andå kom det en anonym oxå? teknikens under...
  • Nattis 85

Ber om ursäkt att ajg tar upp en något gammal post, men jag tycker att det är några vinklar som saknas i den här tråden.

Rent generellt angående sexualitet och läggning, eller vem man har som partner och sex med, så tycker/tänker jag följande.

Ur ett evolutionistiskt perspektiv så har honor generellt vissa attribut, så som vissa former, dofter och utseenden, läten och beteenden som hanar blir upphetsade/attraherade av rent genetiskt/biologiskt, för att på så vis föröka sig. Detta är grunden till att det är vanligast med heterosexuella förhållanden. Detta är vidare påtryckt av samhället och då särskilt den långa tid av kristendom etc. som har varit avgörande för att bilda den uppfattningen att det ska vara man och kvinna och allting annat är förbjudet, onaturligt, etc.

Som vi alla vet så är alla personer olika, vissa personer kan ha större drag som liknar det motsatta könet samtidigt som en del personer ser utanför normen vad som gäller en typisk klädstil och utseende, och klär sig i kläder som är typiska för det motsatta könet. 

I takt med att världen och information blir mer lättillgänglig i form av t.ex. internet och annat så blir det vanligare att man bildar sig en egen uppfattning om världen och då börjar kunna tänka själv, därför ser vi fler homo- och bipersoner. Dessa personer har förstått att allt inte är svart och vitt, som samhället länge har fått personer att tro. Det är så att varje person gillar olika saker, egenskaper och attribut, och dessa attribut finns både hos män och kvinnor men i olika stor grad. Det finns alltså sådan variation att tjejer kan bli attraherade av tjejer och killar kan bli attraherade av tjejer och att vissa tycker om både killar och tjejer. Inte direkt rocket science.

Gällande den sexuella akten så är det ju lika vidspritt där vad man har för preferenser. Det som saknas i den här tråden som handlar om strapon, där den ena ger och den andra tar emot, så tror jag att det ofta handlar om dominans och undergivenhet, i tillägg att det just bara kan vara ännu ett sätt att öka njutningen genom att man får ett till verktyg att leka med (utöver händer, mun, bröst etc).

Argumenten "att då kan ju killar lika gärna suga av killar"  eller att man "kan knulla killkompisen i röven" är kanske inte helt felaktiga, om man tar bort förutsättningen att det ska finnas den sortens attraktion som jag tidigare nämnde. Oftast är man nog inte attraherad av sin kompis, och det är där det eventuellt tar emot. Samtidigt så kan man gärna bli påsatt med strap/fingrad i röven av sin flickvän utan några som helst problem.
    Men det finns ju också oändligt många personer som utan problem faktiskt kan leka med sin killkompis, kanske enklare efter någon öl. Går man in på sidor som t.ex. www.ix.nu och den chatten, så finner man en uppsjö av killar och män som mer än gärna har casual sex med andra killar och män. Då vill de helt enkelt njuta utan att behöva bry sig om eventuell problematik ett förhållande kan föra med sig.

Om jag ska försöka sammanfatta det hela så tror jag helt enkelt i fallet med strapon i lesbiska sängkammare att det är något som på ett sätt eller annat ökar njutningen för de som är involverade. Det viktiga är inte om det är en kille eller tjej som har straponen på sig, utan om personerna är attraherade av varandra, och i de fall det handlar om lesbiska tjejer så är det personer som har de (ofta då just kvinnliga) attribut som passar dom för att ens komma till det stadiet överhuvudtaget.

Viktigt att tänka på är att en lesbisk tjej (eller vem som helst) inte automatiskt kan tänka sig ha sex med vilken tjej som helst.

Det handlar om mer än att få någonting instoppat i sig helt enkelt :).

Jag hoppas att jag lyckades få fram min tankegång som helt är baserat på mina egna erfarenheter från personer jag varit i kontakt med. Själv är jag en kille som ibland känner sig som en tjej och har testat många olika variationer och försöker hitta min egen teori bakom detta ofta komplexa gällande läggning och sexualitet. Fast egentligen tror jag att det är riktigt enkelt, problemet är bara att vi ofta baserar våra tankar och idéer på vad som sägs vara normalt och inte från ett väldigt öppetsinnat perspektiv. Att alla verkligen är olika är något som ofta förbises.

Nog om det :) 

• Nattis 85

Ber om ursäkt att ajg tar upp en något gammal post, men jag tycker att det är några vinklar som saknas i den här tråden.

Rent generellt angående sexualitet och läggning, eller vem man har som partner och sex med, så tycker/tänker jag följande.

Ur ett evolutionistiskt perspektiv så har honor generellt vissa attribut, så som vissa former, dofter och utseenden, läten och beteenden som hanar blir upphetsade/attraherade av rent genetiskt/biologiskt, för att på så vis föröka sig. Detta är grunden till att det är vanligast med heterosexuella förhållanden. Detta är vidare påtryckt av samhället och då särskilt den långa tid av kristendom etc. som har varit avgörande för att bilda den uppfattningen att det ska vara man och kvinna och allting annat är förbjudet, onaturligt, etc.

Som vi alla vet så är alla personer olika, vissa personer kan ha större drag som liknar det motsatta könet samtidigt som en del personer ser utanför normen vad som gäller en typisk klädstil och utseende, och klär sig i kläder som är typiska för det motsatta könet. 

I takt med att världen och information blir mer lättillgänglig i form av t.ex. internet och annat så blir det vanligare att man bildar sig en egen uppfattning om världen och då börjar kunna tänka själv, därför ser vi fler homo- och bipersoner. Dessa personer har förstått att allt inte är svart och vitt, som samhället länge har fått personer att tro. Det är så att varje person gillar olika saker, egenskaper och attribut, och dessa attribut finns både hos män och kvinnor men i olika stor grad. Det finns alltså sådan variation att tjejer kan bli attraherade av tjejer och killar kan bli attraherade av tjejer och att vissa tycker om både killar och tjejer. Inte direkt rocket science.

Gällande den sexuella akten så är det ju lika vidspritt där vad man har för preferenser. Det som saknas i den här tråden som handlar om strapon, där den ena ger och den andra tar emot, så tror jag att det ofta handlar om dominans och undergivenhet, i tillägg att det just bara kan vara ännu ett sätt att öka njutningen genom att man får ett till verktyg att leka med (utöver händer, mun, bröst etc).

Argumenten "att då kan ju killar lika gärna suga av killar"  eller att man "kan knulla killkompisen i röven" är kanske inte helt felaktiga, om man tar bort förutsättningen att det ska finnas den sortens attraktion som jag tidigare nämnde. Oftast är man nog inte attraherad av sin kompis, och det är där det eventuellt tar emot. Samtidigt så kan man gärna bli påsatt med strap/fingrad i röven av sin flickvän utan några som helst problem.
    Men det finns ju också oändligt många personer som utan problem faktiskt kan leka med sin killkompis, kanske enklare efter någon öl. Går man in på sidor som t.ex. www.ix.nu och den chatten, så finner man en uppsjö av killar och män som mer än gärna har casual sex med andra killar och män. Då vill de helt enkelt njuta utan att behöva bry sig om eventuell problematik ett förhållande kan föra med sig.

Om jag ska försöka sammanfatta det hela så tror jag helt enkelt i fallet med strapon i lesbiska sängkammare att det är något som på ett sätt eller annat ökar njutningen för de som är involverade. Det viktiga är inte om det är en kille eller tjej som har straponen på sig, utan om personerna är attraherade av varandra, och i de fall det handlar om lesbiska tjejer så är det personer som har de (ofta då just kvinnliga) attribut som passar dom för att ens komma till det stadiet överhuvudtaget.

Viktigt att tänka på är att en lesbisk tjej (eller vem som helst) inte automatiskt kan tänka sig ha sex med vilken tjej som helst.

Det handlar om mer än att få någonting instoppat i sig helt enkelt :).

Jag hoppas att jag lyckades få fram min tankegång som helt är baserat på mina egna erfarenheter från personer jag varit i kontakt med. Själv är jag en kille som ibland känner sig som en tjej och har testat många olika variationer och försöker hitta min egen teori bakom detta ofta komplexa gällande läggning och sexualitet. Fast egentligen tror jag att det är riktigt enkelt, problemet är bara att vi ofta baserar våra tankar och idéer på vad som sägs vara normalt och inte från ett väldigt öppetsinnat perspektiv. Att alla verkligen är olika är något som ofta förbises.

Nog om det :) 

Svar på tråden lesbiska och strapon - dubbelmoral?