• Billy och Jag

Använder ni gåstol till ert barn?

Det gör vi.. Han älskar att sitta i den och leka. Sen tröttnar han, gnäller och blir upplyft.

Någon som använt det och sedan ångrat det??

Min son är 6 månader och kan sitta själv och kan stå ganska länge med stöd och är väldigt aktiv.

• Svar på tråden Använder ni gåstol till ert barn?
  • hannis

Ja det gör vi och han älskar den. Framtiden får utvisa om vi kommer ångra oss men det tror jag inte. Han började sitta i sen när han var 5,5 månad.

• bonsai

Min dotter hade gåstol och hon älskade den. Nu går hon sedan två veckor tillbaka. Fyller ett idag. Hade blivit galen utan stol då hon ville vara med hela tiden. Hon satt i den när jag tvättade, damsög, lagade mat, sminkade mig, var på toa, när hon lekte med kompisar som kunde gå osv. Utvecklingen var det som sagt inget fel på då hon kröp vid nio och gick vid elva och en halv månad!

• alive01

Vi använder gåstol till vår 7 månaders son. Har funderat på om det kommer att göra att han blir lite "lat" och inte vill lära sig kypa riktigt lika snabbt.  Han ålar dock fram som en blixt och står på alla 4 o gungar som att han vill krypa. Men än har det inte lossnat.
    Han älskar att gå då man håller honom i händerna men det är inte någon höjdare för våra ryggar direkt  så gåstolen är guld!

• Fotavtryck

A är 6 mån o börjar snart bli förlångför den, men han tycker det är absolut roligast att sitta i den o jaga hunden o storebror. Han har haft den nu i tvåmån. Han har setat i en mån utan stöd men tar sig än inte framåt överhuvudtaget.
    Storebro hade ingen gåstol för han hade inte behovet o han började gånär han var 144 mån.

Så med eller utan gåstol har jag ingen förhoppning att A kommer gå tidigare än bror sin!

• anniecaroline

Emma o loppan: oj hur gammal är man om man är 144 månader ;) *blink*

Gåstolen har varit hur bra som helst för oss och Ella går fortfarande i den o hon är 13 månader..
    Hon började krypa när hon var runt året.
    Hon började gå i gåstolen när hon var runt 5 månader o hon har älskat o springa omkring i den..
    Helt underbart

• lövet2

Nej, det har vi aldrig gjort. Har varit lite för många olycksfall i vår omgivning just med gåstolar ...

• Finesse

Ja, från 3½ månad till 8 månader.. sen flyttade vi å orkade inte ta med oss den (hade lånat den) och hon kröp så hon tyckte inte den var lika rolig längre. Ångrar inte alls att vi använde den hon hade jätteskoj i den. Inga olyckor överuhuvdtaget eftersom vi stängde ju självklart alltid trappgrinden så hon inte kunde ta sig dit.

Ebba 071228
  • CCA

Ja vi använde gåstol till båda mina dötttrar. Under perioden den var intressant var den guld värd. Båda tjejerna har dock tappa intresset för gåstolen så fort de lärt sig krypa så användningstiden har varit ganska kort.

• sarap1978

Har lånat en gåstol till Kajsa, och den är guld värd. Hon älskar att kunna röra sig själv. Hon är 6,5 mån och har haft den kanske i 3 veckor.
    Det jag har märkt att hon älskar att prata när hon sitter där, mycket snack och glada gurglingar, hon är lixom inte bara koncentrerad på att åka i den utan det är mycket mer som hon har för sig, kul tycker jag.
    Skönt för oss föräldrar också just till att kunna gå på toa och skala potatis utan att ha henne på armen. Hon är ofta nöjd att ligga ner på golvet också men det är kul med denna, hon älskar den.
    Den som vi lånat har fått namnet ferrarin....kusinen som hade den innan åkte runt som en dåre i den...och den är röd. Passar utmärkt. Enkelt att säga också, nu ska Kajsa åka lite ferrari eller sportbil. Det tycker storasyrran är kul också.

• Eshack

Hur vet man att de är för långa för gåstolen? Min tjej är 7 mån och jättelång, så det kanske inte funkar då? Hon kryper, men vill vara med hela tiden, varje sekund...

• Spiken

Vi har inte använt gåstol, jag tycker att det är bättre för barnens motoriska utveckling att få ligga på golvet.

• Helene70

Vi använder gåstol (när vi inte bär) för att vår 8-månaders kille ska kunna vandra runt och utforska sin omgivning i lugn och ro. Han vill inte ligga på golvet utan han vill att vi ska bära runt på honom eller att han får vandra runt och se sig om.

Det verkar som att många tror att man använder gåstol för den motoriska utvecklingens skullFörvånad.

• ffestligt

Vi använder gåstol våran son är 4 månader idag!! Han älskar den och han tog sig fram i den för 1 vecka sen :) Han har börjat åla runt i cirklar, vi tycker gåstolen är väldigt bra! 

• FinastE2010

Min 10,5 mån använder fortfarande gåstol men dock som leksak! Han brukar få sitta i den o kuta runt om det är ngt jag måste fixa med o då roar han sig med att plocka saker från hyllan  kastar på golvet eller öppanr köksskåpen. ;)

• Tindragull
    Billy och Jag skrev 2010-08-25 15:33:22 följande:
    haha.. gulligt. :)

Min son har använt sin gåstol sen han var 4 månader ungefär.. Kanske var för tidigt? Men han har varit stabil hela tiden och har gillat det..
    Är de stabila nog så är väl inte det för tidigt...  Dottern var 4 mån när hon började använda sin, sonen var 3 månader...
    Båda har varit väldigt stabila redan sedan födseln och båda började gå väldigt tidigt. Så inte har det hämmat mina barn i alla fall.
Svar på tråden Använder ni gåstol till ert barn?