• Pinup

    Månggifte & relationer över lag

    Spelar det någon roll om det står "gifta" på papper? För även om det inte är lagligt månggifte ...tror ni inte att de lever ihop ändå?
    Finns det något annat ni skulle vilja ändra på som har med relationer att göra?

    (Måste berätta att i mitt sätt att tänka så är kvinnor o män jämnställda, så jag utgår inte ifrån att det är en rätt som endast tillkommer mannen)

    Själv tycker jag att alla ska få ha rätten att välja själva. Å som med alla rättigheter finns även skyldigheter och ansvar!!! Det tror jag är en självklarhet för de flesta...
    Bort med all konservativ, politisk, religiös och kulturell hjärntvätt och våga tänka utanför ramarna!!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Månggifte & relationer över lag
  • Manchester

    Jag tror att jag personligen skulle tycka att det blev rörigt med ett äktenskap med mer än två personer. Vad händer om fem är gifta och nummer ett och två vill skilja sig från nummer tre, men nummer fyra och fem vill fortsätta som det är? Men så länge jag slipper så kan det inte skada mig och då bryr jag mig inte. Då får det gärna finnas andra typer av samlevnadskontrakt än just äktenskapet mellan två personer.

  • Pinup
    Manchester skrev 2010-08-29 17:56:02 följande:
    Jag tror att jag personligen skulle tycka att det blev rörigt med ett äktenskap med mer än två personer. Vad händer om fem är gifta och nummer ett och två vill skilja sig från nummer tre, men nummer fyra och fem vill fortsätta som det är? Men så länge jag slipper så kan det inte skada mig och då bryr jag mig inte. Då får det gärna finnas andra typer av samlevnadskontrakt än just äktenskapet mellan två personer.
    kan jag också tycka låter rörigt det du beskriver! själv skulle jag inte vilja ha det så heller, utan är nöjd som jag har det!
    Men jag tycker ändå att valet ska finnas för dem som vill...så kan det få bli deras huvudbry.Flört
  • spirituality

    Jag är en av dem som tycker att månggifte inte ska vara olagligt. Alla vuxna människor har rätt att välja med vilka och hur många de vill leva med/gifta sig med, och det är inget som staten eller någon annan ska bestämma över eller "lägga sig i". Hur varje familj löser saker rent praktiskt är faktiskt upp till dem. När det gäller arv osv så har vi utmärkta arvslagar idag som man kan utgåt från plus att mycket gör att lösa via testamenten.

Svar på tråden Månggifte & relationer över lag