• ius lexis

    Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

    Som rubriken lyder Glad

  • Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Blitz

    Assar är ju inte så väldigt fint.

    Sen stötte jag på en som gett son dotter nament LEVA. Undrar lite hur föräldrarna tänkte där..

  • Anova

    Dorcas.. Det är ett kvinnonamn.. Och det finns faktiskt en del i Sverige som heter det. Tänker mest på den svenska tonsättaren Dorcas Norre..

  • Camilita

    Drutten (träffade en snubbe på krogen för flera år sen som sade sig heta detta, jag vägrade tro honom och till slut visade han sitt ID) 
    Lasse Gurra Ackter Snurra (en på gården där jag växte upp hette detta, förnamn och efternamn. Sjukt!)
    Svetlana (klassiker!)

  • FruBerg

    Ganska mycket fula dubbelnamn.. Ulla-Stina är nog det värsta... Kan ju inte förstå om nån i dag skulle döpa sin bebis till nått dubbelnamn...

  • Rikard
    Camilita skrev 2011-04-01 01:07:00 följande:

    /.../
    Lasse Gurra Ackter Snurra (en på gården där jag växte upp hette detta, förnamn och efternamn. Sjukt!)
    /.../


    Det måste finnas väldigt många som heter just Lasse Gurra Aktersnurra.
    Jag är mer än dubbelt så gammal som du och i min hemstad hävdades det bestämt att det fanns en person som hette Lasse Gurra Aktersnurra som bodde där. Det var på sextiotalet och det är klart att det kan vara samma kille som sedan flyttade till er gård, eller så är det en av alla andra Lasse Gurra Aktersnurra som verkar finnas.
  • VaBussig

    Killnamn: Anton, Bengt och Helge är vidriga namn.

    Tjejnamn: Maja, Kajsa och Ulla.


    You can look your doors, but the evil's out there....waiting
  • BeanBag

    Albin, Kevin,Liam

    TindrA, Melissa, Jennifer, nova och alla namn med Li eller Lee på slutet, typ saga-li, tindraLee osv.

  • ALY538
    Primrose skrev 2010-09-09 18:39:21 följande:
    Melvin på en katt - ok. Men varför dessa stavningar? Cevin (för Kevin) - borde ju i så fall uttalas Chevin och varför w i Melwin? Melvin är ju ett engelskt namn och för en engelskspråkig ser ju Melwin inte klokt ut.

    En gång presenterade sig en kvinna i telefonen som "Äva" - jag trodde först att hon talade dialekt, men sedan stavade hon sitt namn "Äwah". Herregud - byt namn i stället för att hitta på en helt löjlig stavning!Skrikandes
    Detta har jag lästs nån annanstans också har jag för mig!
  • ALY538
    lotten77 skrev 2010-09-08 16:25:30 följande:

    Ulla-Märta och Stig-Allan är nog de två gräsligaste namnen jag har hört, det roliga är att de har varit gifta, a match made in heaven?
    Peter-Patrik var det en som ringde till mig på jobbet som hette. Hur kan man ha satt ihop de två namnen. Peter-Patrik Johansson!


    Ha ha ha, skratt! Var det inte två separata namn?
  • quetzalcoatlus

    Namn på B generellt. Berta, Bert, Bertil, Berit, Barbro, Bodil.

    Finns fula på U också. Ulla, Ursula, Urban.

    Franskklingande namn på män. Pierre och Claude. Låter så fjolligt på svenska.

    Jag har svårt för att namn som var tant- och gubbnamn när jag växte upp idag är populära igen. Så jag tycker det är fult när barn heter t.ex. Tyra, Edit, Signe, Malte och Nils.

  • quetzalcoatlus

    Gert är också fruktansvärt fult. Får mig att tänka på stjärt.

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.