• Anonym (Kanske?)

Ni som blivit gravida med Bisolvon - berätta era historier!

Har både hört och läst om folk som blivit gravida med hjälp av läkemedlet bisolvon, både med och utan avsikt!
    Nu vill jag höra era berättelser!

Har själv tänkt att börja med bisolvon i nästa cykel, börjar bli desperat (på försök 36) och vill prova ALLT!

Mina frågor är:

1. Använde ni bisolvon i tablettform eller flytande?
    2. Hur mycket per dag?
    3. När i cykeln började ni med medecinen? Direkt efter mens och stopp vid äl, eller vad?
    4. Hur många månader tog det för er med bisolvon?
    5. Tog ni båda bisolvon, eller bara den ena partnern?

Hoppas att någon känner att de vill svara, är så nyfiken på statestiken! :)
    Kramar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-30 17:14
    Kopierar från flisans pres.. så att jag ska komma ihåg hur jag ska göra sen i nästa cykel!

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL

• Svar på tråden Ni som blivit gravida med Bisolvon - berätta era historier!
  • Anonym (Maybe)
    Anonym (Maybe) skrev 2010-12-30 17:08:39 följande:
    Nu har iallafall jag fått nog av denna barnlöshet! 

Jag har gått ner från ca 14 cigaretter per dag, till endast tre cigaretter i veckan. Planerar att sluta helt.
    Ska gå över till nikotinfritt snus efter nyår. (Mannen snusar också, har det någon inverkan på spermierna?)

Ska gå ner 10 kg i vikt med hjälp av nutrilett och motion.

Har precis beställt hem; multiman, multikvinna, zink, rosenrot och omega 3.

Har köpt hem mängder med ägglossningstest.

Karljäveln ska lägga av med sina dagliga, svinvarma duschar!

Karljäveln ska också lägga av med sin jäkla cola!

Karljäveln ska bannemig sätta på mig lite oftare än en gång i veckan!

Karljäveln (och jag själv) ska skära ner på alkoholkonsumtionen drastiskt!

Screw att "ta det som det kommer" och "låta det ske", när det inte skett på snart tre år så är det baskemig dags att ta tag i saken! Ikväll ska jag även tala om för min sambo att vi planerar barn och att vi ska börja försöka på riktigt! Tidigare har jag inte ens talat om för honom när jag ägglossar!

Skrattande
    Oj, såg inte att någon annan hette Maybe ^^

Justja, jag ska även köpa hem bisolvon tabletter. Förra gången skickade jag karlen på apoteket för att köpa dessa, istället kom han hem med noskapin.... pucko.!
  • Anonym (jäpp)

Jag har båda gångerna blivit gravid på första försöket med bisolvon + rosenrot. Då har jag tagit en tablett vardera om dagen fram till äl. Tilläggas bör, att vi försökte ett halvår utan tabletter och utan framgång båda gångerna innan vi lyckades med tabletter.

• Anonym (Kanske?)

För mig har det inte gått så bra.. använde flytande bisolvon men inget plus... nästa cykel ska jag testa att göra som flisan!
    Sen kanske jag ska testa som jäpp också :)

• Anonym

Jag känner till två par som efter att ha försökt ca ett halvår provade slemlösande (vet ej om det var just Bisolvon). Båda blev gravida snabbt på det sättet-Slumpen? Ja vem vet. Jag tror iallafall att det kan funka, men då får ju förstås orsaken vara att slemmet är för segt. Det skadar inte att prova. Båda paren var lite äldre mellan 35 och 40 år då detta skedde.

• Livisu
    Anonym (Maybe) skrev 2010-12-30 17:08:39 följande:
    Nu har iallafall jag fått nog av denna barnlöshet! 

Jag har gått ner från ca 14 cigaretter per dag, till endast tre cigaretter i veckan. Planerar att sluta helt.
    Ska gå över till nikotinfritt snus efter nyår. (Mannen snusar också, har det någon inverkan på spermierna?)

Ska gå ner 10 kg i vikt med hjälp av nutrilett och motion.

Har precis beställt hem; multiman, multikvinna, zink, rosenrot och omega 3.

Har köpt hem mängder med ägglossningstest.

Karljäveln ska lägga av med sina dagliga, svinvarma duschar!

Karljäveln ska också lägga av med sin jäkla cola!

Karljäveln ska bannemig sätta på mig lite oftare än en gång i veckan!

Karljäveln (och jag själv) ska skära ner på alkoholkonsumtionen drastiskt!

Screw att "ta det som det kommer" och "låta det ske", när det inte skett på snart tre år så är det baskemig dags att ta tag i saken! Ikväll ska jag även tala om för min sambo att vi planerar barn och att vi ska börja försöka på riktigt! Tidigare har jag inte ens talat om för honom när jag ägglossar!

Skrattande
    Hehe, det var raka besked! Karljäveln får nu mycket att begrunda... både att ni ska försöka på riktigt och att han ska sluta duscha länge, sluta med colan och alkoholen... you go girl!
  • Rafael90

Måste fråga nu eftersom jag blev ganska nervös av att läsa det här. Funkar det motsatt också? Jag tar p-piller men har aldrig hört att bisolvon kan minska effekten av dem som t.ex. penicillin kan. Behöver jag oroa mig eller kan jag ta bisolvon när jag är sjuk trots att jag INTE vill ha barn? :S

• Anonym (Maybe)
    Rafael90 skrev 2010-12-30 17:29:52 följande:
    Måste fråga nu eftersom jag blev ganska nervös av att läsa det här. Funkar det motsatt också? Jag tar p-piller men har aldrig hört att bisolvon kan minska effekten av dem som t.ex. penicillin kan. Behöver jag oroa mig eller kan jag ta bisolvon när jag är sjuk trots att jag INTE vill ha barn? :S
    Men bisolvon löser ju bara upp slem, så slemhinnorna blir tunnare.. den inverkar ju inte på ägglossningen, och p-piller gör väl så att äggen inte mognar så det är nog ingen fara =P
  • Anonym (Maybe)
    Livisu skrev 2010-12-30 17:26:08 följande:
    Hehe, det var raka besked! Karljäveln får nu mycket att begrunda... både att ni ska försöka på riktigt och att han ska sluta duscha länge, sluta med colan och alkoholen... you go girl!
    Haha ja eller hur!
    Jag har nu sagt till honom allt detta, och vad är det första karljäveln gör? Jo, tar en öl!!! Haha.. Fast å andra sidan så var min ägglossning igår, så denna månad blir det garanterat inget ändå.

Vi skulle ha sex igår, men karljäveln kom ju direkt jag peta på honom... Han har varit bortrest en vecka och har tydligen inte runkat... 
  • CoolJen

Vi hade försökt i 3 år(har PCO)

Tabletter

2. Hur mycket per dag?
    Daglig dos(kommer inte ihåg)

3. När i cykeln började ni med medecinen? Direkt efter mens och stopp vid äl, eller vad?
    Tror det var en vecka efter mens och fortsatte till nån vecka efter äl

Det tog sig på det försöket(fick ju äntligen äl då...)

Ja, vi båda tog bisolvon

• Anonym (det funkade!)

flytande
    2. Hur mycket per dag?
    Maxdosen
    Några dagar efter mens och och fortsatte lite till någon vecka efter äl

Det tog sig på det försöket. Har annars försökt bli gravida sedan juni 2008 med två mf som resultat. När jag blev gravid denna gång hade jag precis fått mf (4 januari) och hann inte få mens igen innan jag blev gravid.

Ja, vi båda tog bisolvon. Mannen fram till och under ÄL och jag fortsatte ca en vecka till.

• Anonym (Maybe)
    Anonym (det funkade!) skrev 2011-03-01 23:09:41 följande:
    flytande
    2. Hur mycket per dag?
    Maxdosen
    Några dagar efter mens och och fortsatte lite till någon vecka efter äl

Det tog sig på det försöket. Har annars försökt bli gravida sedan juni 2008 med två mf som resultat. När jag blev gravid denna gång hade jag precis fått mf (4 januari) och hann inte få mens igen innan jag blev gravid.

Ja, vi båda tog bisolvon. Mannen fram till och under ÄL och jag fortsatte ca en vecka till.
    Men då kan det ju lika gärna ha varit MF hormonerna som gjorde att det tog sig direkt :)
  • Anonym (det funkade!)
    Anonym (Maybe) skrev 2011-03-02 15:03:41 följande:
    Men då kan det ju lika gärna ha varit MF hormonerna som gjorde att det tog sig direkt :)
    Hej,
    Jo iofs =) Men jag har haft mf tidigare och aldrig försökt att bli gravid efteråt med hjälp av Bisolovon. Jag har heller aldrig blivit gravid direkt efter mf utan att det har tagit runt 8 månader. Vi har försökt bli gravida sen juni 2008.
  • Anonym (Maybe)
    Anonym (det funkade!) skrev 2011-03-03 20:07:27 följande:
    Hej,
    Jo iofs =) Men jag har haft mf tidigare och aldrig försökt att bli gravid efteråt med hjälp av Bisolovon. Jag har heller aldrig blivit gravid direkt efter mf utan att det har tagit runt 8 månader. Vi har försökt bli gravida sen juni 2008.
    Oj jaså!
    Ja här verkar det inte funka med bisolvon.. iof så vägrar mannen äta dem, han fattar inte varför han ska äta dem när han inte är sjuk och jag vet inte hur jag ska förklara.. :/ 
    Var ni på utredning nånting då?
    törs inte det vi nämligen...

Vi har försökt sen maj 2008... Ett tidigt MF tror jag (plusade på bim +5 och fick mens samma dag) för ett par månader sen. Förutom det  - ingenting...
  • Anonym (det funkade!)
    Anonym (Maybe) skrev 2011-03-03 22:02:32 följande:
    Oj jaså!
    Ja här verkar det inte funka med bisolvon.. iof så vägrar mannen äta dem, han fattar inte varför han ska äta dem när han inte är sjuk och jag vet inte hur jag ska förklara.. :/ 
    Var ni på utredning nånting då?
    törs inte det vi nämligen...

Vi har försökt sen maj 2008... Ett tidigt MF tror jag (plusade på bim +5 och fick mens samma dag) för ett par månader sen. Förutom det  - ingenting...
    Japp =) tror att tricket är att båda dricker det. Har för mig att bisolvonet gör att simmarna simmar bättre =) Förutom att dricka bisolvon käkade vi båda vitaminer (vitamin man resp vitamin kvinna). Japp vi har varit på utredning och fått gå igenom IVF som misslyckats. Det var en misslyckad IVF som jag fick senaste missfallet från. Hann vara gravid 3 veckor innan det gick dåligt.  Vår utredning visade dels att mannens simmare var lite "tröga" och dels att jag hade en massa myomer i livmodern, varav ett som buktade in i livmoderhålan.

Gå och kolla upp er - om det är något så kan de hjälpa er!

Lycka till ! kram!
  • Anonym (Funkar!!)

1.Använde ni bisolvon i tablettform eller flytande?
    Tablettform

2. Hur mycket per dag?
    1 tablett om dagen. 

3. När i cykeln började ni med medicinen? Direkt efter mens och stopp vid äl, eller vad?
    Jag började ca 1 vecka innan ägglossning, slutade dagen jag fick positivt äl test. 

Första försöket med bisolvon. Försökt 10 månader innan dess, testat allt. 

5. Tog ni båda bisolvon eller bara den ena partnern?
    Det var bara jag som tog det. 

Ska tillägga att min kompis testade samma metod efter mig, de hade försökt flera år. Dem blev också gravida direkt 

Svar på tråden Ni som blivit gravida med Bisolvon - berätta era historier!