• mamion

Vad gör du och din partner när ungarna somnat?

Vad gör ni när ni har nattat ungarna?

• Svar på tråden Vad gör du och din partner när ungarna somnat?
  • SofiaO
    mamion skrev 2010-09-13 22:53:15 följande:
    Haha, klart du hör hemma här! Precis rätt ju! Lyllos ;)
    Ok.... Tack
  • Comtesse

Jag sitter vid datorn, oftast på msn med vänner som inte är bosatta i Sverige, maken tittar på tv eller spelar spel på sin dator. När klockan närmar sig tolv kryper vi ner mellan barnen och håller om varandra tills vi somnar.

You haven´t lived until you´ve found something worth dying for.
  • mamion
    Comtesse skrev 2010-09-13 23:03:54 följande:
    Jag sitter vid datorn, oftast på msn med vänner som inte är bosatta i Sverige, maken tittar på tv eller spelar spel på sin dator. När klockan närmar sig tolv kryper vi ner mellan barnen och håller om varandra tills vi somnar.
    Mysigt =) det sista i alla fall..
  • Comtesse
    mamion skrev 2010-09-13 23:06:03 följande:
    Mysigt =) det sista i alla fall..
    Japp, det funkar för oss, men ikväll ligger mannen själv med barnen, jag lägger mig i gästsängen för han är ett #¤%7&¤.{#emotions_dlg.djavulsk}
    You haven´t lived until you´ve found something worth dying for.
  • Smulanpus
    mamion skrev 2010-09-13 22:49:24 följande:
    Vi sitter i varsin ände av rummet, vid varsin dator i ca 2-3 timmar innan klockan alltid är för mycket och vi inser att vi ska lägga oss. Vi pratar inget eller äter aldrig tillsammans... *suck*
    Oh låter som här, fast vi har bara en dator och den som inte har den ser som regel på tv! oooh så romantiskt! eller kanske inte :S
    Längtar.......
  • Cami11a87

Äter nått gott tillsammans. Tittar tv/film, spelar spel, sitter vid datorn, samtalar, har sex, sover, tar en mysig dusch tillsammans.
    Spelar nog igentligen ingen roll riktigt vad man gör utan att man gör något tillsammans.
    Tillbringar tid ihop utan barn så att man känner att man är mer än bara en mamma/pappa som kånkar runt på sitt barn 24/7.

• mamion

Håller helt med föregående... men jag tycker inte att han visa så stort intresse till att umgås som jag vill att han ska göra. Jag ser fram emot att barnen ska somna så vi kan umgås men innan nattningen är slut (om jag har den) har han redan hunnit plocka fram sin dator och sitt jävla online spel som det inte går att slita sig ifrån

Ibland när vi varit borta och kommer hem hinner han fan inte ens ta av sig skorna innan han har placerat sig framför sin dator.

• mer grubbel

Dricka te och prata,
    se nåt slöprogram på tv och prata under tiden,
    se en hyrfilm
    han ser på tv, jag läser en bok

Beror helt på humör, men oftast vill vi umgås en stund innan vi slocknar.

Online-spel varje kväll? Jag hade blivit tokig. Har du tagit upp det med honom? 

• mer grubbel

Ikväll är han ute med kompisar så därför sitter jag här

• oyra

sitter bredvid varann i soffan med varsin dator och slösurfar tills det är dags att gå och lägga sig, då vi upptäcker att maten står kvar på bordet och hemmet är i kaos

• qzectb
    oyra skrev 2010-09-21 21:53:33 följande:
    sitter bredvid varann i soffan med varsin dator och slösurfar tills det är dags att gå och lägga sig, då vi upptäcker att maten står kvar på bordet och hemmet är i kaos
    Vi sitter på var sitt håll och läser, jobbar eller slösurfar. När barnen är i säng går hon och lägger sig medan jag röjer köket och hänger tvätten. Bara en miljon barnstrumpor kvar att sortera så kan jag lägga mig...

Nåja, hon har faktiskt köksröjningen varannan dag så det är inte fullt så illa, men många kvällar är det så. Speciellt är den där tvätten efter nattning vanlig. Jag kör en maskin under kvällen och när det väl är lungt i huset så kan jag gå och hänga den.
  • hurtbullen89

Myser framför tv:n med en kopp te och pratar oftast :) Låter kanske inte så skoj men vi trivs med våra kvällar och att bara sitta tillsammans och ta det lugnt. Lägger oss oftast ganska tidigt på vardagarna, runt 22. Vi föredrar att vara pigga och glada om dagarna och vår 1,5-åring somnar mellan 18.30-19 så vi får ändå några timmar för oss själva. Nu har vi en liten också på två veckor som såklart håller oss sällskap om kvällarna, dock sover hon oftast och bara vaknar för lite käk när vi lägger oss.

Svar på tråden Vad gör du och din partner när ungarna somnat?