• Moonis

Vems barn hade du valt?

Vi hade en kusin sovandes över här i helgen och började fundera på om huset började brinna och man bara kunde få ut antingen sitt/sina egna barn eller sin syster/brors barn.
    Mitt svar är ganska enkelt men inte utan att göra ont.

Så hur hade ni gjort. Troligen vet man väll svaret men intressant att se hur folk resonerar runt det. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vems barn hade du valt?
  • Zimlis

Min systers barn *såklart* Jag har ju inga egna

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • Kinne79
    Moonis skrev 2010-10-12 13:44:14 följande:
    Ja, man får liten tankeställare.
    Verkligen. Jag har länge funderat på att köpa en såndär repstege som man kan ha på balkongen om det skulle börja brinna. Nu ska jag defenitivt köpa en sån när vi flyttar upp.
  • nur
    Kinne79 skrev 2010-10-12 13:40:08 följande:
    Mitt barn ligger i magen.

Just nu älskar jag mina syskonbarn (2 o 4) som om de vore mina egna (vem vet det kanske ändrar sig när mitt egna barn föds), men jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag inte försökt rädda dem. Och hur skulle jag kunna säga till min syster att jag prioriterat mitt eget barn (i just en sån här situation, självklart kommer jag prioritera mitt barn i en massa andra situationer)

Men om jag måste välja så tar jag det barnet som behöver bäras, de andra ropar jag på och hoppas att de klarar sig själva.

Fy, detta fick mig att fundera på om vi verkligen ska flytta upp sovrummet.
    Det va en vettig svar!!!
  • Lilbalila

Usch, hemska tanke :( Mina egna blir det ju men inte utan det verkligen skulle kännas.

• Texasthecat

Mina egna... Visst skulle jag sörja med syskonen, men inget går före mina barn...

Go suck on a lemon or something...
  • Moonis
    Kinne79 skrev 2010-10-12 13:56:30 följande:
    Verkligen. Jag har länge funderat på att köpa en såndär repstege som man kan ha på balkongen om det skulle börja brinna. Nu ska jag defenitivt köpa en sån när vi flyttar upp.
    Då vet man att man kan komma ner i alla fall, bra ide faktiskt.
  • Fragile Angel

Förmodligen mitt eget barn...

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Jessis

Mina egna går alltid före alla andra barn. Så är det även om det kniper rejält i hjärtat bara av att skriva det.

Svar på tråden Vems barn hade du valt?